Joke,
In Den Haag gebeurde dit al in panden -vrije sector- en koopwoningen. Genoeg flatjes die bijv. aan de Melis Stokelaan op die manier werden/worden verhuurt.
Een pand wat vaak te lang in de verkoop staat levert op die wijze nog even geld op. Maar ook een pandjesbazen/makelaars hebben wel appartementjes die zich hiervoor lenen. Ze schreeuwen het niet van de daken, een normale huurder betaald per maand. Een DVP is bereid een dagprijs te betalen van €80-€100 euro voor een net flatje. Als zo dame 4 dagen per week werkt en huurt dan vangt de verhuurder cru gezegd €400 per week. En per maand is dit meer dan dat hij/zij aan een normale huurder verdient. Let maar eens op hoe dadelijk verhuurders er als de kippen erbij zijn om appartementjes, flatjes, etc. aan te bieden aan DVP meiden. In Utrecht zal het net zo gaan.
Een contact van mij heeft het jaren geleden ook zo opgelost. Die kocht voor zijn dochter een woning voor flink kapitaal in Den Haag. Kon ze studeren en had ze een eigen plekje enz. Hij had het hele huis laten verbouwen, nieuwe badkamer, keuken, alles was vernieuwd. Zelfs visgraatvloeren door het hele huis, en alles gebaseerd op tekeningen van een binnenhuisarchitect. Gaat ze dochter samenwonen met een jongen, waardoor hij met dat pand bleef zitten. Via de gemeente procedure gevolgd voor vergunningen, en gekregen. Enige wat die deed en dat moest van die brandblussers ophangen was een vereiste. Die ging dat gewoon verhuren aan 4 DVP dames voor €80 per dag p.p. Die speelde zelf voor kamerverhuurbedrijf. En echt ik ben daar wezen kijken toen het af was en paar keer toen het in bedrijf was samen met hem. Echt die meiden hebben alles tot hun beschikking. Van elektrische Swiss Sense boxspring op de kamers, tot douche/jacuzzi, inbouwapparatuur in de keuken, zit technische snufjes in het huis met handige tools, als je zegt gordijnen dicht, gaan de gordijnen automatisch dicht. Meiden kunnen ook achterin de tuin zitten, hele loungehoek, komt zelfs een hovenier voor de planten, en een glazenwasser.
Ik bedoel maar die wist ook even niet wat te doen, en ging maar verhuren aan DVP meiden. En logisch die blijven daar zitten, die zijn er niet meer weg te krijgen. Voor de rest bemoeit hij zich niet met hun. Afspraken met klanten regelen ze zelf net als adverteren. En naar wat ik begreep is dat die meiden onder elkaar ook een soort van interieurverzorgster hebben geregeld. Hij komt een keer per week langs om zijn gezicht te laten zien, als er bijzonderheden zijn dan hoort die dat van hun. Drinkt nog een bakkie koffie en gaat dan weer weg. Die meiden hebben hebben zelf de sleutels, en code van het alarm. Hoe flexibel moet je het hebben.