Referendum over erotisch centrum over paar jaar mogelijk

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

f4fun

Stamgast
757
02/08/21
9.601
15
BRON

Referendum over erotisch centrum over paar jaar mogelijk, VVD in gesprek met bewoners

Als het aan de VVD ligt, komt er een referendum over de komst van het erotisch centrum. De partij zegt hierover in gesprek te zijn met bewonersgroepen. Burgemeester Halsema gaf vanmiddag aan dat dat inderdaad kan, maar wel pas over een paar jaar.

VVD-fractievoorzitter Daan Wijnants zei vanmiddag tijdens een vergadering in de Stopera dat er wat hem betreft 'een vrij cruciaal participatie-instrument' is, waarvoor zijn partij zich hard wil maken de komende tijd. "Dat is namelijk het referendum. Er komt namelijk een projectbesluit, investeringsbesluit, en dat is een referendabel besluit."

Wijnants erkende dat de VVD eigenlijk tegen referenda is. "Maar ja, we zijn ook tegen de Eerste Kamer. Daar doen we ook aan mee. Dus wat dat betreft, als het er toch is, moet je er wel gebruik van maken."

"Het investeringsbesluit in het vierde kwartaal van 2026 zou dan referendabel kunnen zijn"
Femke Halsema, burgemeester

Halsema gaf aan dat er in het vierde kwartaal van 2026 een investeringsbesluit komt. "En dat zou dan referendabel kunnen zijn." Verder liet ze zich er niet uitgebreid over uit, behalve dan dat er in ieder geval tot het eind van 2026 gewacht moet worden.
Een referendum moet gestart worden door een bewoner. Er zijn in eerste instantie 1000 handtekeningen van andere Amsterdammers voor nodig en daarna nog 10.000. Vorig jaar vond het eerste referendum plaats, dat referendum ging over de hoofdgroenstructuur.

kansloos project, gaat er never nooit komen, mark my words ;-) Net als in utrecht gaat het ook langzaam verdwijnen uit A'dam. referendum gaat natuurlijk altijd negatief zijn ook. Welke bewoners willen nu een erotisch centrum in hun wijk. Echt niemand. Ik ook niet, en ik bezoek ze..... moet er niet aan denken dat hier in de wijk zo'n centrum zit. Heb het in Utrecht gezien. Kansloos voor een wijk. Wordt er niet beter van. nooit niet. Als het er al komt zal het ergens op een afgelegen industrieterrein of weiland zijn in de polder....

Dus allerlei mensen die noch op de Wallen wonen noch op de plek waar dat centrum komt?
Idd. Alle inwoners van de gemeente. Ik kan me niet voorstellen dat er een meerderheid aan mensen zijn die ja zeggen tegen een erotisch centrum. Het is makkelijk lobbyen om tegenstemmers te vinden en moeilijk om te lobbyen om voorstanders te vinden.... dus per definitie is bij het uitschrijven van een referendum al duidelijk wat het resultaat gaat worden. Maar klinkt natuurlijk heel democratisch . Grote grap natuurlijk als je er serieus naar kijkt. Want wat is het concrete voordeel van een erotisch centrum in mijn wijk.... meer engelse zuiplappen in de wijk die overlast geven. Meer auto's. Meer potentiële parkeerproblemen. En bezoekers die niets bijdragen aan lokale economie o.i.d. kansloos....

Idd. Alle inwoners van de gemeente. Ik kan me niet voorstellen dat er een meerderheid aan mensen zijn die ja zeggen tegen een erotisch centrum. Het is makkelijk lobbyen om tegenstemmers te vinden en moeilijk om te lobbyen om voorstanders te vinden.... dus per definitie is bij het uitschrijven van een referendum al duidelijk wat het resultaat gaat worden. Maar klinkt natuurlijk heel democratisch . Grote grap natuurlijk als je er serieus naar kijkt. Want wat is het concrete voordeel van een erotisch centrum in mijn wijk.... meer engelse zuiplappen in de wijk die overlast geven. Meer auto's. Meer potentiële parkeerproblemen. En bezoekers die niets bijdragen aan lokale economie o.i.d. kansloos....
Je hebt natuurlijk wel kans dat mensen op de Wallen voor zijn, zodat het daar weg is en mensen uit andere buurten allang blij zijn dat het niet bij hun in de buurt komt.

Amsterdam is juist op de wereldkaart gezet omwille het liberaal en open beleid daartoe.
Ja, maar als je die welke mensen dat heeft aangetrokken, snap ik wel dat de gemeente beleid wil voeren om de overlast te beperken.
Dronken Engelsen die naar de wallen willen en op zoek gaan naar softdrugs dragen weinig bij aan het toerisme.
Referendum is kansloos; iedereen zal tegenstemmen.

Ja, maar als je die welke mensen dat heeft aangetrokken, snap ik wel dat de gemeente beleid wil voeren om de overlast te beperken.
Dronken Engelsen die naar de wallen willen en op zoek gaan naar softdrugs dragen weinig bij aan het toerisme.
Referendum is kansloos; iedereen zal tegenstemmen.

Dan moet je misschien beter de coffeeshops sluiten? Dan zal het toerisme naar Amsterdam wel hard afnemen.

Amsterdam is een leuke stad voor buitenlanders, ongeacht Red Lights of niet. Maar specifiek pratende over overlast voor het Wallendistrict is het wel duidelijk wat daar moet gebeuren: coffeeshops weg zoals eerder gezegd hier, en de rode lampjes weg. Jongeren hebben dan minder te zoeken in dat gebied. Misschien nog het sexmuseum houden en de Bananenbar, maar dan zonder X-rated content in de bar. Dan heb je voor toeristen nog wel een knipoog naar het verleden, maar is de overlast minder. Kwestie van tijd.... Misschien dat een paar Wallenbezoekers bij het referendum voor verplaatsing stemmen maar het idee is dat er nog steeds activiteiten blijven op de Wallen, maar dan minder. Weer typisch Nederlands beleid, halfslachtig... wat wil Amsterdam nu? wel of niet.... Maar in zo'n duur gebied als Zuid gaat het never nooit niet komen.... sterker het gaat er nooit komen.

Terug
Bovenaan Onderaan