@Sharon
De meeste heren weten volgens mij ook wel dat het mensenwerk is en het beeld veel genuanceerder is. Ongenuanceerde verhalen leiden tot meer ophef en vallen daardoor meer op, maar dat wil niet zeggen dat een meerderheid zo denkt.
Echter wil men graag in een illusie blijven geloven, en daar gaat het denk ik knellen. Geloof je tot in het diepste van je ziel wat je zegt over een dame, of zeg je die dingen vooral om het voor jezelf verteerbaar te houden?
Het is niet dat we niet weten dat er een door ons allen geschapen illusie is. De vraag is hoeveel heren EN dames bereid zijn het echte verhaal in het voetlicht te brengen, waarvan we weten dat het de illusie zal verbreken.
Dat echte verhaal kan dan best deels positief uitpakken, maar het is niet gelijk aan de illusie en kan daardoor toch lastig te verteren zijn voor een deel van de heren en problematisch zijn voor een deel van de dames die ook liever de droom in stand laten.
Ik vind het absoluut een mooi initiatief, maar de koorddans is wel een zeer gewaagde.
Wat ik ermee willen zeggen: ik weet niet hoeveel heren en ook dames er blij mee zullen zijn als het werkelijke verhaal verteld wordt, hoe nobel en mooi het initiatief ook is.
Dat zit 'm niet in de nuances, maar in het verbreken van de illusies waar beide partijen gebruik van maken.