Algemeen Raamprostitutie benelux exclusief.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

hama

Stamgast
Forumpionier
540
04/07/21
381
Hallo beste medewandelaars,
Ik vroeg me af of er buiten Nederland en België nog andere raamprostitutie buurten bestaan. Ik weet dat dit in Frankrijk bij wet verboden is. Maar in Engeland of Duitsland, Luxemburg of verder? Of is dit een typisch "fenomeen" gelinkt aan ons land en Nederland? Ik ben een fervent aanhanger van citytrips. Ik bezocht Barcelona, Madrid, Lissabon, Braga, Manchester, Stockholm, Riga en Bazel. Vooral om een voetbalmatch te volgen. Maar er is uiteraard meer dan voetbal. Stiekem hoopte ik een meisje te vinden die zich achter een raam bevond. Helaas bleef ik op mijn honger. Tips hieromtrent?
 
In Hamburg heb je de Herbertstrasse en in Aken de Antoniusstrasse. En in divere Duitse steden heb je "Laufhäuser" wat niet helemaal hetzelfde is, maar toch aardig dicht in de buurt komt.

In meer Zuiderse landen heb je eerder "Streetwalkers", maar daar is het weer ook beter. En dat is waarschijnlijk de reden dat raamprostitutie echt iets lijkt te zijn voor meer noordelijke bestemmingen: het is daar gewoon te koud voor de dames om het ganse jaar buiten te staan. Dus de tweede beste optie is dan maar achter een raam te gaan zitten.
 
De klassieke vorm van raamprostitutie waarbij de dames aan de openbare straat in een etalage staan, kom je alleen tegen in Nederland, België en Duitsland. Op dit forum zijn alle steden die dit aanbieden wel te vinden.

In Duitsland heb je veelal zgn `laufhauser` dit zijn een soort van hotelpanden waar je binnen loopt, en dus niet op straat. Dames zitten dan op een stoel voor hun kamer. Behoorlijk comfortabel wandelen, zeker als het regent of heel koud is, tevens biedt dit wat meer privacy dan wandelen op straat.
In Duitsland kun je eigenlijk in elke zichzelf respecterende stad wel een Laufhaus vinden. Er zijn ook enkele van deze te vinden in Oostenrijk.

Er schijnt in Geneva 1 straatje te zijn met wat ramen, geen eigen ervaring mee.

Hier en daar kom je in de grotere steden wel eens een straatje tegen waar de dames dan voor hun kamer staan of zitten. Heb dit in o.a. Zurich, Genua en Las Palmas gezien. Hetzelfde is hier en daar ook buiten Europa wel gebruikelijk, een wat luxere variant van de tippelzones, helaas bevinden ze zich vaak in een shabby omgeving en in de meeste gevallen geen aanrader voor toeristen.

In de verreweg de meeste landen wordt contact gelegd met de dames in een contactbar. Denk hierbij aan een bar/dancing welke gevuld is met leuke dames. Soms hebben ze kamers in het pand, anders zit er vaak vlakbij een love hotel waar je voor weinig een kamer huurt per uur. Of ze gaan mee met je naar je hotel.
Dit systeem ben ik vooral tegen gekomen in Zuid Europa, Centraal en Zuid Amerika, en ook in Azië.

In Singapore heb je een winkelcentrum met de bijnaam "4 floors of whores" dat is best leuk winkelen :D
 
Duitsland in ieder geval wel, zie de topics daarover.
Paulus. Bedankt voor je tip. Maar kan je dit echt vergelijken met wat bijvoorbeeld in Antwerpen te zien valt? Met andere woorden: als je als buitenstaander en de Stad niet kent, zoals Keulen bijvoorbeeld, want verder dan daar zal ik heus niet afreizen. Hoe weet je dan waar zo'n buurt te treffen is?
 
Paulus. Bedankt voor je tip. Maar kan je dit echt vergelijken met wat bijvoorbeeld in Antwerpen te zien valt? Met andere woorden: als je als buitenstaander en de Stad niet kent, zoals Keulen bijvoorbeeld, want verder dan daar zal ik heus niet afreizen. Hoe weet je dan waar zo'n buurt te treffen is?
Google en dit forum is je beste vriend. Een simpele zoekterm "Koln prostitution" en je vind de plekken waar je moet zijn.
 
Heb eens getuurd op die site. Oogt nogal guur. Veilig daar?
Locatie : het is een beetje shabby buurtje. Ligt wel in een woonwijk. De meeste dames zitten op 1 straat de Calle Molino de Viento. In de omliggende straatjes kom je soms loslopende dames tegen, en hier en daar een pandje met dames, maar dat is wel goed zoeken.

Veiligheid : een barman vertelde mij dat soms toeristen overvallen worden door groepjes jongeren onder bedreiging van een of meerdere messen. Zorg er dus voor dat je niet met een dronken kop heel laat in de nacht nog alleen in deze buurt rondloopt. Zelf vond ik het wel meevallen, ter vergelijking, Brussel Aarschotstraat vindt ik een stuk gevaarlijker.

Bezetting : enkele dames in de middag, pas in de loop van de avond neemt het aanbod toe maar verwacht er niet teveel van voor 10/11 uur. Voornamelijk Zuid Amerikaanse dames, uit Spaans sprekende landen zoals Cuba en Colombia. Laatste keer dat ik er ben geweest begin 19, zaten er behoorlijk wat jonge en best knappe meiden tussen. Startprijs 30 euro, geef je iets meer dan heb je een relaxte tijd op de kamer. Service niveau is redelijk.
 
De Reeperbahn in Hamburg bv ook heeft ook geen ramen maar wel zoals eerder gezegd grote "love houses" waar de dames in kwestie voor hun kamer staan en u proberen in die kamer te lokken. In Hamburg voor puur ramen op zich: Herbertstrasse. Maar staat niet op Wikipedia vermeld.
Aken klopt, dit is trouwens de enige plek ter wereld waar ik ooit een prostituee bezocht (ben meer voor gangbangs en orgies). Frankfurt, niks spectaculair. Duisburg is meer ook zoals in Hamburg. Luxemburg een maal geweest met school vroeger maar kan mij niks van ramen herinneren daar. De rest van de steden ben ik nog niet geweest (allee althans niet in hun prositutiegebieden).
 
Dat lijstje is wel een beetje gedateerd, en het onderwerp was Raamprostitutie.

De enige raamprostitutie die er tussen staat is van Duitsland, waarvan de meeste steden niet de klassieke ramen hebben maar laufhauser, die overigens in ongeveer iedere stad wel te vinden zijn. Zoals @PedroJ1990 al vermeld de enige ramen in Hamburg zijn te vinden in de Herbertstrasse, in dit straatje begin ik altijd spontaan te kwijlen... de allermooiste dames van Duitsland staan hier achter het raam.

Alle andere genoemde locaties kun je misschien wel of niet iets aan prostitutie vinden maar zeker geen ramen. Zo weet ik dat je op de 2 locaties Lissabon echt geen dame zult aantreffen. En in Zweden ben je als wandelaar strafbaar, dus openlijk ga je niets vinden. De meeste locaties op het lijstje hebben een bedenkelijke reputatie, geen aanrader voor de wandelende toerist.
 
Een aantal weken geleden was ik nog in Luxemburg. Er is zeker geen raamprostitutie in Luxemburg. De wijk Gare heeft wel enkele clubs, maar die zijn nogal prijzig vanwege de drankjes (laat staan als je iets wil ondernemen als wandelaar). Achter het station zouden er prostituees zijn. Ik heb dit in ieder geval niet met eigen ogen gezien, alleen van verhalen online.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan