Een ander perspectief van een privehuis bezoeker.
Ik wandel nu zes jaar de deur plat bij een paar privehuizen en de prijs is niet veranderd of hooguit met een tientje.
Als klant ben ik daar blij mee, begrijp me niet verkeerd, maar gezien alle prijsstijgingen snap ik niet dat de dames het nog pikken. Ik zou niet vrolijk worden als mijn inkomen al zoveel jaar hetzelfde is. Een euro of 60 per uur er aan over houden zes jaar, en misschien al wel langer geleden, is meer waard dan de 60 die ze er nu aan overhouden.
Kortom, van een prijsstijging in 2023 bij de dames merk ik niks. Integendeel, ik verbaas me er langzamerhand over dat ze niet stijgen in de privehuizen., ook al vind ik het als klant dus prima.
Als de prijs per uur in een privehuis de afgelopen 6 jaar een tientje is gestegen naar nu 150 Euro kan je een redelijk sommetje maken om te bepalen wat redelijk zou zijn.
Sinds 2017 (zes jaar geleden) is het netto modaal inkomen in Nederland ruim 20% gestegen (bruto ongeveer 17,6%).
Als de prijs in 2017 dus 140 Euro per uur was, zou een normale prijs nu ongeveer 170 Euro per uur zijn.
Een half uur dus iets meer dan de helft ca. 90 tot 95 Euro.
Heel toevallig is dit precies 150% van een modaal netto inkomen per dag.
Volgens mij niet onredelijk.
Ik denk ook dat als privehuizen meer netjes mee gingen met deze stijging en dus de dames meer betaalden ook andere verschijnselen minder zouden voorkomen.
Bijvoorbeeld minder handelingen die uit de basis gehaald worden en ineens extra kosten. Minder Nederlandse jonge dames die liever ander sexwerk gaan doen omdat ze net zoveel kunnen verdienen als cam-girl.
Maar ook minder gekke rekeningen vanuit de huizen naar de dames toe om maar de stijgende kosten te drukken.
Dan hebben we het dus over privehuizen per uur.
Onvergund werk (priveontvangst) kan ik weinig over zeggen behalve dat het mij lijkt dat dit gemiddeld goedkoper zou horen te zijn.
Natuurlijk heb ik het wel over gemiddeld, er zijn altijd uitschieters alle kanten op om veel verschillende redenen.
En een pakje sigaretten was vroeger ok 3 gulden, nu 12,50. Waar hebben we het over
Je punt is goed, maar sigaretten zijn dan net weer een slecht voorbeeld door het ontmoedigingsbeleid en de stijgende accijnzen.