Pinapparaten verdwijnen uit het straatbeeld.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Voormalig lid 1492

Vaste klant
Forumpionier
133
19/07/21
183
9

Het zou toch niet best zijn als ik nergens meer cash kan opnemen om mijn bezoekjes aan een dvp af te rekenen. Ik zie het echt niet zitten om bij een bezoek een electronische betaling te doen. Weg anonimiteit en behoorlijk inzichtelijk voor mijn echtgenote.

Het zou toch niet best zijn als ik nergens meer cash kan opnemen om mijn bezoekjes aan een dvp af te rekenen. Ik zie het echt niet zitten om bij een bezoek een electronische betaling te doen. Weg anonimiteit en behoorlijk inzichtelijk voor mijn echtgenote.
in de meeste supermarkten staan pinautomaten pinautomaten buiten heb je vaak plofkraken ik denk dat ze daarom verdwijnen dan gewoon in een supermarkt pinnen geen probleem toch zou ik zeggen

Heb er wel eens met collega's over gehad.
Balen er ook van.
En ik nog voor de grap zeggen van het enige waar je nog cash voor nodig hebt is bij de hoeren.
Maar serieus had ooit iets op Marktplaats verkocht voor 1500 en de koper betaalde cash. Wat moet je met 1500 euro in huis? Dus naar de bank. Nee meneer u moet bij de Geldmaat automaat zijn. Ok waar is ie? Bij de Bruna. Ik erheen. Ding buiten gebruik.. moest ik naar een andere gemeente want er was er maar eentje.
Lekker dan.

zal nog wel een hele tijd zo blijven schat ik..
je staat er nog van te kijken hoe veel zwart geld er in omloop is,,daar draait een groot stuk van de economie op..
ook veel klanten van me (kleine zelfstandigen/particuliere)betalen (deels)contant..
is eigenlijk een verkapte manier van witwassen..een aanbouw of garage die deels zwart gezet is gaat bij verkoop gewoon mee in de taxatiewaarde of verkoopprijs ,terwijl nergens beschreven staat hoe hij betaald is..
een groot deel 2e hands auto's word contant afgetikt, diensten ook..
in het begin had ik er ook wel moeite mee..maar aangezien onze staat rustig nog eens 21% btw heft op goederen waar al belasting voor betaald is of accijns ,net benzine bijvoorbeeld of aardgas..
of grote bedrijven nog eend btw op bijvoorbeeld verzendkosten?
dan kunnen ze me wat..
dus contant geld ,of andere vorm van nauwelijks te traceren ruilmiddelen?..dat verdwijnt niet zo maar

Plofkraken is een excuus om zo tot een cashloze samenleving over te gaan. Er is voldoende techniek beschikbaar om een pinautomaat plofkraak-proof te maken, check demo's maar eens op Youtube. Maar de gezamelijke banken die overgingen tot "Geldmaat" om zo eigenlijk van enige verantwoording af te zien pushen langzamerhand naar een cashloze samenleving. Ik kan er niet bij. En het is discriminerend dat een seksbedrijf met moeite maar een rekening krijgen kan.

Heb er wel eens met collega's over gehad.
Balen er ook van.
En ik nog voor de grap zeggen van het enige waar je nog cash voor nodig hebt is bij de hoeren.
Maar serieus had ooit iets op Marktplaats verkocht voor 1500 en de koper betaalde cash. Wat moet je met 1500 euro in huis? Dus naar de bank. Nee meneer u moet bij de Geldmaat automaat zijn. Ok waar is ie? Bij de Bruna. Ik erheen. Ding buiten gebruik.. moest ik naar een andere gemeente want er was er maar eentje.
Lekker dan.
Dan ga je er toch 10 keer van naar de hoeren

Ik het artikel staat ook dat cashgeld niet zal verdwijnen. Mensen zullen hun kleine aankopen altijd cash blijven betalen.

Je snapt het niet. Het is een aanloop naar een cashloze samenleving. Volgend jaar heb je sporadisch een stuk minder geldautomaten. En dat jaar daarop weer. En dan ineens aangezien het gros van de samenleving met PIN betaald alle automaten wel wegkunnen.

Salami tactiek. Plakje voor plakje. Verdeeld over een aantal jaren. Totdat het weg is.

Het is denk ik een wereldwijd probleem , toen ik afgelopen kerst in de Dominicaanse republiek was waren er ook veel minder pinautomaten als in andere jaren , het is een land waar zo'n beetje alle betalingsverkeer contant gaat dus dat betekende rijen van Russische proporties en veel ergernis als na lang wachten de automaat net voor je neus leeg was natuurlijk
Banken houden liefst zo veel mogelijk geld van de straat zodat ze het in eigen beheer houden en het alleen kwijtraken aan transacties met andere banken en als je elke week weer een uur in de rij moet staan ga je vanzelf wel een keer over op elektronische manieren om je poen uit te geven

Verdwenen niet, maar wel buiten gebruik.
Gisterenavond nog afspraak gemaakt voor dame in Lanaken. Ga even pinnen en alle pinautomaten in NL buiten gebruik. Schijnt vanaf december als veiliheidsmaatregel tussen 23.00 en 07.00 te zijn. GRR.
Pinnen Belgie dan maar. Zitten allemaal binnen en kom je niet aan.
Sta ik langs de weg een pin op te zoeken en dame bericht te sturen, schijnen 2 zaklampen naar binnen. Wat zijn wij hier aan het doen en mogen we even id zien. Checken en dan de vraag waarom moet je nu geld pinnen. Tja daar sta je dan.

Je snapt het niet. Het is een aanloop naar een cashloze samenleving. Volgend jaar heb je sporadisch een stuk minder geldautomaten. En dat jaar daarop weer. En dan ineens aangezien het gros van de samenleving met PIN betaald alle automaten wel wegkunnen.

Salami tactiek. Plakje voor plakje. Verdeeld over een aantal jaren. Totdat het weg is.
Er zal inderdaad geen ontkomen aan zijn. Of je het graag hebt of niet .
Cash is gedoemd om te verdwijnen.
Alles verdwijnt ooit, behalve waarschijnlijk hoeren en hoerenlopers.

Verdwenen niet, maar wel buiten gebruik.
Gisterenavond nog afspraak gemaakt voor dame in Lanaken. Ga even pinnen en alle pinautomaten in NL buiten gebruik. Schijnt vanaf december als veiliheidsmaatregel tussen 23.00 en 07.00 te zijn. GRR.
Pinnen Belgie dan maar. Zitten allemaal binnen en kom je niet aan.
Sta ik langs de weg een pin op te zoeken en dame bericht te sturen, schijnen 2 zaklampen naar binnen. Wat zijn wij hier aan het doen en mogen we even id zien. Checken en dan de vraag waarom moet je nu geld pinnen. Tja daar sta je dan.
Beter voorbereiden, kan helpen.

En dan zeg je niet eventjes heel beleefd dat ze dat geen sodemieter aan gaat ? Mijn id mogen ze checken als ze daar behoefte toe hebben maar wat ik waar dan ook op de openbare weg doe en waarom ik op welk moment dan ook over mijn eigen geld wil beschikken hebben ze geen reet mee te maken

Ik weet niet of je wel eens met de mannen van de Gemeentepolitie/Rijkswacht cs in contact bent geweest, maar ik had geen behoefte aan verder contact.
Deze zijn meestal erg kort door de bocht als je moeilijk gaat doen. Vroeger ging je dan gemakshalve mee naar Tongeren en dan zoeken we het daar op het bureau op het gemak uit.
Ik stond op een plekje waar dat niet mocht, om 1 uur 's nachts. Had een glaasje of 2 wijn gehad. Moeilijk doen; dacht het niet.

Toen ik de dame afbelde vertelde ze dat ik bij haar ook per bank kon betalen.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je wel eens met de mannen van de Gemeentepolitie/Rijkswacht cs in contact bent geweest, maar ik had geen behoefte aan verder contact.
Deze zijn meestal erg kort door de bocht als je moeilijk gaat doen. Vroeger ging je dan gemakshalve mee naar Tongeren en dan zoeken we het daar op het bureau op het gemak uit.
Ik stond op een plekje waar dat niet mocht, om 1 uur 's nachts. Had een glaasje of 2 wijn gehad. Moeilijk doen; dacht het niet.

Toen ik de dame afbelde vertelde ze dat ik bij ook per bank kon betalen.
Mijn ervaringen met de politie zijn eigenlijk dat zolang je maar rustig blijft en meewerkt met de dingen waar je toch niet onderuit komt om mee te werken ze altijd heel correct en zakelijk hun werk doen
Als je in een auto rijdt en ze vragen naar je rijbewijs moet je dat tonen , daar ontkom je niet aan dus heeft het weinig zin om ze tegen je in het harnas te jagen door daar moeilijk over te doen bijvoorbeeld , een alcoholcontrole moet je ook aan meewerken , je kan op je kop gaan staan maar daar ontkom je echt niet aan en dwarsliggen doet je zaak echt geen goed , zeker niet als er een reden is om geen alcoholtest te willen doen

Geld pinnen is echter zolang je dat tenminste van je eigen rekening doet een volkomen legale handeling waar je echt geen verklaring voor af hoeft te leggen , dat gaat ze geen zak aan en daar horen ze niet naar te vragen en dus geef ik daar geen antwoord op als ze dat zouden doen ,of een flauwekul antwoord als "stil leven" of "een superjacht kopen van een Russische oliebaron" en daar hebben ze het dan maar mee te doen
De meeste politiemannen zijn gewone normale kerels die als je ze normaal behandeld echt geen gekke dingen doen en hun superieur zit ook niet te wachten op ondergeschikten die volmaakt onschuldige mensen voor ieder wissewasje mee naar het bureau slepen , veel te veel papierwerk levert dat op

Klopt, maar ik heb een slechte ervaring uit het verleden met zo'n ME type. Ik was het niet eens met hun constatering, maar zij met tween en ik alleen, met als uitsmijter "ik ga niet met u discussieren" ben je dan klaar. Betalen (cash als buitenlander) en als u het er niet mee eens bent kost het meer en kun je daarna bezwaar maken.

Belgische Rijkswacht is GEEN Nederlandse politie..
En al helemaal niet tegen een 'Hollander'
Die ampetaant gaat doen , met bijbehorend accent..
Hier in de buurt gaan ze dan al rap over op plat Aantwaarps, en daar verstaat dieje Hollander niks van..
Gewoon braaf meewerken.. Anders word het een lange nacht op het bureel..

Oh jullie uit de grensstreek zullen er vaker tegenaan gelopen hebben als ik , ik heb geen enkele negatieve ervaring met de Belgische politie en België komt me niet bepaald over als een politiestaat waar je continue achterom moet kijken of je niet in je kraag gevat wordt , maar goed vaker dan een paar keer per jaar kom ik er ook niet natuurlijk

Nou..
Politiestaat gaat wel ver..
Dat is het ook niet.. Werk je gewoon mee.. En doe je geen gekke dingen, zoals uit de auto stappen als ze je je aan de kant zetten.. Of bijvoorbeeld proberen 'grappige' opmerkingen te maken dan loopt het wel los..
Maar zeker bij de rijkspolitie zit het tijdperk van Nijvel nog diep in het geheugen..
Nogmaals scheelt het in Antwerpen stad etc nog al als je het dialect begrijpt..
Een stroef lopende conversatie zit niet lekker.. En al helemaal niet als men een 'air' bij heeft dat ze het allemaal beter weten dan zo'n domme belg😆
Dat valt helemaal slecht..
Heb ooit een collega bij gehad die al wat Jupiler genuttigd had, na een karwei dat we afgerond hadden daar..
Ik werd aan de kant gezet in Kapellen vanwege een kapot remlicht op mijn aanhanger
Gaat hij lollig lopen doen tegen een agent..
Nja die zat binnen 5 seconden achterin de T4.. Die mocht even afkoelen op Merksem bureau..
Nooit doen zoiets.. Houden ze niet van.. Toch zeker niet met gele kentekenplaten

Verder schijnt het zo te zijn dat de meeste banken hun geldautomaten hebben uitbesteed aan een bedrijf (wat vast wel een of andere joint venture zal zijn) genaamd "geldmaat" die alle passen van alle banken accepteert en waar je ook papier geld kan storten op je rekening
Dus inderdaad zijn er minder automaten nodig omdat één automaat alle banken bediend maar minder automaten betekend wel rijen wachtenden , en bovendien kon ik met mijn rabo pas vroeger ook al pinnen bij automaten van de andere grote banken zij het met een limiet van ik geloof 200 Euro

Dat kan kloppen, maar de Belgische pinautomaten zitten bijna allemaal binnen en na sluitingstijd kom je er niet bij. Los van de banken (weet niet of ze er nog zijn) waar alleen eigen klanten kunnen pinnen.
Goede les geleerd. Pin op tijd.
Overboeken bij de dame sta ik niet echt op te wachten.

Ik vrees dat contant geld de komende jaren onder het mom van "misdaadbestrijding" en "wie gebruikt dat nou nog" uit het straatbeeld zal gaan verdwijnen. Pinmogelijkheden worden afgebouwd, geld opnemen/storten aan banden gelegd (toenemende kosten en begrenzingen) en het bezit/gebruik van contant geld aan banden gelegd (kabinet wil verbod op contante betalingen boven de 3000,- en in Rotterdam wilde de VVD in 2020 zelfs een APV invoeren waarbij het op zak hebben van meer dan 2000,- euro al strafbaar werd gesteld... wie 2500, - op zak had kon daarmee als het aan de VVD lag direct de maximaal beoogde boete betalen).

Laatst bewerkt:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan