Peru, Lima

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Camila in Miraflores

En dit is een mooie site. Staan er nog veel meer in van Miraflores

 
In Miraflores werd ik eens bij mijn arm gepakt door zo'n dame. Wel een grappige ervaring. Was om 1 uur in de nacht.

Van wat ik weet is de veiligheid enorm achteruit gegaan de laatste jaren.
Vroeger waren Miraflores en Barranco een van de duurste en veiligste wijken van Lima. Ik spreek nu wel over meer dan tien jaar terug.
 
Zijn er op die plekken wel hoeren te vinden?
Jazeker, in de buurt van Parque Kennedy lopen wat dames rond, maar stel je er niet teveel van voor. Er is daar in de buurt ook een nachtclub: Tequila Rocks. Ik ben er een keer binnen geweest maar ik vond er niet veel aan. Lima is niet echt een fantastische plek voor wandelaars.
Wat betreft veiligheid: de meeste wijken van Lima zijn min of meer onveilig. Ik voelde me wel redelijk veilig in Miraflores maar dat is alweer een paar jaar geleden. Het kan best zijn dat de situatie er is verslechterd.
 
Vroeger waren Miraflores en Barranco een van de duurste en veiligste wijken van Lima. Ik spreek nu wel over meer dan tien jaar terug.
Heb iets meer dan twee jaar in Miraflores gewoond 8-10 jaar geleden. Voelde me daar toen hartstikke veilig, zelfs in de nacht alleen op straat. Helaas zijn de tijden heel erg veranderd.

Laat ik het maar zo zeggen, mijn Peruaanse vrouw wilt zelfs niet meer terug vanwege de verslechterde veiligheid.

Als mensen nu willen wandelen in Lima dan is het gewoon zeer goed oppassen. Er zijn nogal wat bendes actief die specifiek de wandelaars aftroggelen.
 
En andere plaatsen in Peru ?

Het is grappig want ik heb net Peru even gegoogled en werkelijk het allereerste resultaat geeft aan dat de regering rondom Lima de noodtoestand heeft afgekondigd in verband met het bende geweld

En bij de vlak daaronder staande faq 's staat bij de vraag of Peru een goed vakantieland is het volgende
Peru is een geweldige reisbestemming. En het is een bestemming waar je je snel thuis én veilig voelt, dankzij de hartelijke, behulpzame mensen en de ontspannen sfeer. Er is geen reden om je zorgen te maken over de Peru veiligheid tijdens je rondreis, al is het wel verstandig om met een aantal zaken rekening te houden.

Alsof het een kruising is tussen Luxemburg en luilekkerland dus , of bij de zaken waarvan het verstandig is rekening te houden moeten kogelvrije vesten en breedgeschouderde lijfwachten zitten natuurlijk , zo ver ben ik niet gekomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan