Algemeen Pattaya

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En met bolt of grap ben je erzo
Klopt met Bolt 50 bth met de motorbike, Soi 6 is binnen 10 minuten lopen en een minder bekend beerbar complex ligt op 3 minuten lopen.
Je ligt minder in de actie als je bijvoorbeeld in de Areca Lodge ligt maar vanuit de Areca Lodge ben ik ook nooit naar Walking Street gelopen voor die euro wat een motorbike taxi kost.

Voor mij wordt het Amber Hotel, op een steenworp van Soi Buakhao, Tree Town, Soi Honey, Soi Made, Myth Night. Niet goedkoop, maar het blijft tenslotte vakantie. Wel een betere prijs bekomen door rechtstreeks bij het hotel te boeken.

Meer dan een week in Pattaya en ze kunnen mij 's ochtends bij het grofvuil aan de straatrand zetten. o_O

Maar alle gekheid op een stokje, hoe leuk en opwindend Pattaya ook is, teveel van het goede is ... teveel. Er zijn zoveel andere leuke zaken te zien en te doen in Thailand.
Ja het is ook gewoon teveel daar. Maar het is wel verslavend, als ik thuis kom heb ik altijd wat afkickverschijnselen. Moet ik echt weken weer wennen aan het leven hier. Maar ik kan me voorstellen dat je als gepensioneerde daar een prima leven kan hebben, al vraag ik me af of dan Hua Hin, Chiang Mai of Koh Chang niet een betere bestemming is dan Pattaya.

Persoonlijk vind ik dat er in Pattaya weinig anders te beleven valt. Daar draait het echt enkel om de sex. Dat is natuurlijk wel eens leuk, voor een weekje.
Phuket vind ik iets aangenamer omdat je van daaruit meer kan ondernemen en bezoeken. Koh Samui is ook leuk.
Maar ik kijk toch uit naar mijn tripje in juni. Wel laagseizoen en meer dan waarschijnlijk iets minder actie. Maar ik denk wel dat ik mijn gading zal vinden. Misschien nu focussen op ThaiFriendly?

Persoonlijk vind ik dat er in Pattaya weinig anders te beleven valt. Daar draait het echt enkel om de sex. Dat is natuurlijk wel eens leuk, voor een weekje.
Phuket vind ik iets aangenamer omdat je van daaruit meer kan ondernemen en bezoeken. Koh Samui is ook leuk.
Maar ik kijk toch uit naar mijn tripje in juni. Wel laagseizoen en meer dan waarschijnlijk iets minder actie. Maar ik denk wel dat ik mijn gading zal vinden. Misschien nu focussen op ThaiFriendly?
Phuket is ook aangenamer, alleen nadeel is dat je er niet rechtstreeks naartoe kunt vliegen. Vroeger kon dat via Brussel, dat was ideaal, maar tegenwoordig moet je overstappen op BKK of de zandbak. Ander nadeel van Phuket is dat je het laagseizoen het slecht kunt treffen met het weer. En als je veel van het eiland wilt zien je aardige afstanden af wilt leggen. Meer iets voor een 3 of 4-weken vakantie en naar mijn mening minder geschikt voor een weekje vakantie.

Overigens heeft Pattaya meer te bieden en vind ik het kortzichtig om te stellen dat het alleen om de sex draait. Ik ben er vaak geweest met mijn vriendin en wij hebben er met elkaar ook leuke vakanties gehad. Hoe je dan de dagen doorkomt (tips):
- loop eens naar Jomtien, is een mooie wandelroute over de berg
- loop van Pattaya Central naar Bamboo beach in Naklua. Dit is mijn favoriete strandje. Onderweg kun je lekker ontbijten bij La Baguette, waar de croissants nog beter zijn dan in Frankrijk zelf. Je kunt ook even langs Terminal 21, die zit daar schuin tegenover.
- ga eens lekker ontbijten bij Casa Pascal, waar ze all-day BBQ breakfast buffet hebben. Hier kun je heerlijk je dag starten.
- voorbij Jomtien zijn er ook mooie strandjes waar je met de auto naartoe kunt gaan. Ik ben de namen even kwijt, en helaas zijn farangs niet bij elk strand welkom. Maar het zijn leuke strandjes waar je ook (goedkoop) kunt eten.
- Koh Samet is ook een leuke bestemming vanaf Pattaya. Je kunt er binnen 3 uur zijn.

In en rondom Pattaya is echt heel erg veel te doen.
Huurde een motor,ff uurtje gereden en kwam in kleine dorpjes.
Bij een klein en schone local top gegeten voor heel weinig.
Dochter sprak redelijk engels supergezellig,gaf ongeveer 5€ fooi en werd 10X bedankt
Prachtige plekken gezien.
2 Dagen later naar Cambodja gereden,....Ook zo leuk.
Mooie natuur.
Toch altijd terug naar Pattay.... Love IT,vooral the dark side.
Opschonen van Pattaya zal nooit lukken :)

Pattaya is inderdaad allang niet meer de plek waar je alleen toe gaat voor de seks. Sterker nog, het is er overlopen met toeristen en gezinnen die er helemaal niet voor de seksindustrie komen.
Dat is juist een zorg van een groep wandelaars die aanvoelen dat het telkens meer richting de opschoning van het gebied gaat.
Klopt, maar ondanks dat velen het niet met mij eens zijn (ik kom ruim bijna 15 jaar in Pattaya), vind ik het veel leuker de laatste jaren rondom Soi Buakhaow. Soi 6 blijft Soi 6. Walking Street moet je ding zijn. Soi 7 en Soi 8 zijn bijna dood, maar daarvoor in de plaats is Soi Bhuakaow echt een hele leuke strip geworden. Er is naar veel te doen, veel te zien en vooral kun je er heerlijk eten. Zowel van de straat, die volstaat met mobiele bbq's, als bij de restaurants.

Phuket is ook aangenamer, alleen nadeel is dat je er niet rechtstreeks naartoe kunt vliegen. Vroeger kon dat via Brussel, dat was ideaal, maar tegenwoordig moet je overstappen op BKK of de zandbak. Ander nadeel van Phuket is dat je het laagseizoen het slecht kunt treffen met het weer. En als je veel van het eiland wilt zien je aardige afstanden af wilt leggen. Meer iets voor een 3 of 4-weken vakantie en naar mijn mening minder geschikt voor een weekje vakantie.

Overigens heeft Pattaya meer te bieden en vind ik het kortzichtig om te stellen dat het alleen om de sex draait. Ik ben er vaak geweest met mijn vriendin en wij hebben er met elkaar ook leuke vakanties gehad. Hoe je dan de dagen doorkomt (tips):
- loop eens naar Jomtien, is een mooie wandelroute over de berg
- loop van Pattaya Central naar Bamboo beach in Naklua. Dit is mijn favoriete strandje. Onderweg kun je lekker ontbijten bij La Baguette, waar de croissants nog beter zijn dan in Frankrijk zelf. Je kunt ook even langs Terminal 21, die zit daar schuin tegenover.
- ga eens lekker ontbijten bij Casa Pascal, waar ze all-day BBQ breakfast buffet hebben. Hier kun je heerlijk je dag starten.
- voorbij Jomtien zijn er ook mooie strandjes waar je met de auto naartoe kunt gaan. Ik ben de namen even kwijt, en helaas zijn farangs niet bij elk strand welkom. Maar het zijn leuke strandjes waar je ook (goedkoop) kunt eten.
- Koh Samet is ook een leuke bestemming vanaf Pattaya. Je kunt er binnen 3 uur zijn.
Ik zal jouw goede raad in het achterhoofd houden. Veel zal natuurlijk afhangen van het weer. Vorige keer heb ik ook wel veel rondgewandeld. In het hotel verklaarder ze me een beetje gek. Waarom neem je geen taxi of bus? Haha.
Ik vlieg nu met Thai, rechstreeks van Brussel naar Bangkok. En dan taxi naar Pattaya. 11 uur is wel lang. Naar Phuket vlieg ik met Qatar met overstap in Doha. Dan is de vlucht een beetje onderbroken. Thai Airways is wel ietsjes duurder.

Ik zal jouw goede raad in het achterhoofd houden. Veel zal natuurlijk afhangen van het weer. Vorige keer heb ik ook wel veel rondgewandeld. In het hotel verklaarder ze me een beetje gek. Waarom neem je geen taxi of bus? Haha.
Ik vlieg nu met Thai, rechstreeks van Brussel naar Bangkok. En dan taxi naar Pattaya. 11 uur is wel lang. Naar Phuket vlieg ik met Qatar met overstap in Doha. Dan is de vlucht een beetje onderbroken. Thai Airways is wel ietsjes duurder.
Mijn ervaring is dat het zelden hele dagen regent in Pattaya. Vaak begint het einde middag/begin avond en is het begin middag/later avond redelijk vaak droog. Phuket heb ik anders meegemaakt, hele dagen regen, niet normaal. Thai zijn over het algemeen lui, voor 200m nemen ze al een motorbike taxi of baht bus. Vroeger kon je direct vliegen vanaf Brussel naar Phuket met JetAir. Tickets kosten 200 euro per enkele reis, dus 400 retour. Was echt spotgoedkoop, duurde ook maar 2 jaar. Nu vlieg ik alweer een tijdje met Eva Air, bevalt prima.

De laatste 3 jaar verblijf ik met veel plezier 3 maanden in Pattaya tijdens de Nederlandse winter. Komende winter zelfs 4 maanden. Ik kom al sinds 1989 in Thailand en op de grens provincies met Maleisië na heb ik het hele land gezien. Voor mij is Pattaya gewoon lekker leven. Overdag wandelen en in de avond ergens aan een barretje wat drinken. Het enige nadeel voor mij zijn de mensen uit India, die steeds in grotere aantallen Pattaya bezoeken. Gelukkig zitten die voornamelijk in Walking street, en daar kom ik al jaren niet meer.

Terug
Bovenaan Onderaan