Phuket is ook aangenamer, alleen nadeel is dat je er niet rechtstreeks naartoe kunt vliegen. Vroeger kon dat via Brussel, dat was ideaal, maar tegenwoordig moet je overstappen op BKK of de zandbak. Ander nadeel van Phuket is dat je het laagseizoen het slecht kunt treffen met het weer. En als je veel van het eiland wilt zien je aardige afstanden af wilt leggen. Meer iets voor een 3 of 4-weken vakantie en naar mijn mening minder geschikt voor een weekje vakantie.
Overigens heeft Pattaya meer te bieden en vind ik het kortzichtig om te stellen dat het alleen om de sex draait. Ik ben er vaak geweest met mijn vriendin en wij hebben er met elkaar ook leuke vakanties gehad. Hoe je dan de dagen doorkomt (tips):
- loop eens naar Jomtien, is een mooie wandelroute over de berg
- loop van Pattaya Central naar Bamboo beach in Naklua. Dit is mijn favoriete strandje. Onderweg kun je lekker ontbijten bij La Baguette, waar de croissants nog beter zijn dan in Frankrijk zelf. Je kunt ook even langs Terminal 21, die zit daar schuin tegenover.
- ga eens lekker ontbijten bij Casa Pascal, waar ze all-day BBQ breakfast buffet hebben. Hier kun je heerlijk je dag starten.
- voorbij Jomtien zijn er ook mooie strandjes waar je met de auto naartoe kunt gaan. Ik ben de namen even kwijt, en helaas zijn farangs niet bij elk strand welkom. Maar het zijn leuke strandjes waar je ook (goedkoop) kunt eten.
- Koh Samet is ook een leuke bestemming vanaf Pattaya. Je kunt er binnen 3 uur zijn.