Hey Gerard,tijdje? Die video is 2 jaar oud?
Maar de economics zijn simpel
1. De tourist in Pattaya is na covid mega veranderd. Meer bezoekers in Thailand maar die besteden flink minder. Feitelijk zijn er gewoon minder wandelaars nu ook!
2. Teveel bars in Pattaya
3. Bars bieden hogere salarissen om dames aan zich te binden
4. Hogere salarissen moeten dus betaald worden door de groep mindere wandelaars -> Meer druk op ladydrinks en hogere barfines om te voorkomen dat een bar anders geen dames heeft
5. Koreanen zijn big spenders -> Barfine weinig OF alleen voor party
6. Veel dames zoeken dus vooral drankjes (waarom neuken als het niet hoeft?)
Dus ja de prijzen zijn omhoog. Walking street, Soi6.. zeker omdat de Koreanen hier hebben "toegeslagen".
Echter is er nog ZAT te vinden voor <2K ST en <3K LT op bv Thaifriendly of buiten deze twee straten... alleen de super knappe (voor vooral aziatische standaarden!) zitten nu WS in vooral de A-gogos van twee verschillende Franse gasten
Pinup/Opium/Chick/XS
of
Sharks/Farenheit/Bliss/Lighthouse/Palace (die laatste heeft Atlantis overgenomen en wordt dus 2x zo groot)
Ik heb toch mijn bedenkingen met teveel bars, ik kom sinds 2007 in pattaya en heb het aantal bars alleen maar zien afnemen. In 2007 waren er bars van walkingstreet tot soi 2 en de weg naar naklua ware er ook veel beerbarcomplexen. Allemaal weg…na soi 6 vind je nu niet meer veel.
Volgens mij zijn de prijzen gewoon meegestegen met de inflatie. In 2007 betaalde we 300-500 barfine en 1000-1300 voor lt, tot 2015 is dit stilaan opgelopen tot 1500-2000 voor longtime. We zijn nu 2024 en een longtime van 2000 of 2500 is nog steeds te vinden.. we zijn gewoon veel te lang heel goedkoop gewoon geweest. Ik voelde me vroeger vaak schuldig als er na een nachtje plezier de standaard zin kwam als het op betalen aankwam. Up to you. het is een feit dat bars hun barfine opgetrokken hebben en dat de geldwolven veel vragen, zeker de gogogirls maar dat was vroeger ook al zo. Ik heb misschien makkelijk spreken want spreek ondertussen vloeiend thais en dat helpt maar er is heel veel te vinden voor schappelijke prijzen met een beetje vriendelijkheid
Als ik vergelijk met mijn loon 20 j geleden en nu is het volgens mij niet heel erg uit evenwicht.