Algemeen Pattaya

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
tijdje? Die video is 2 jaar oud?

Maar de economics zijn simpel
1. De tourist in Pattaya is na covid mega veranderd. Meer bezoekers in Thailand maar die besteden flink minder. Feitelijk zijn er gewoon minder wandelaars nu ook!

2. Teveel bars in Pattaya
3. Bars bieden hogere salarissen om dames aan zich te binden
4. Hogere salarissen moeten dus betaald worden door de groep mindere wandelaars -> Meer druk op ladydrinks en hogere barfines om te voorkomen dat een bar anders geen dames heeft
5. Koreanen zijn big spenders -> Barfine weinig OF alleen voor party
6. Veel dames zoeken dus vooral drankjes (waarom neuken als het niet hoeft?)

Dus ja de prijzen zijn omhoog. Walking street, Soi6.. zeker omdat de Koreanen hier hebben "toegeslagen".

Echter is er nog ZAT te vinden voor <2K ST en <3K LT op bv Thaifriendly of buiten deze twee straten... alleen de super knappe (voor vooral aziatische standaarden!) zitten nu WS in vooral de A-gogos van twee verschillende Franse gasten

Pinup/Opium/Chick/XS
of
Sharks/Farenheit/Bliss/Lighthouse/Palace (die laatste heeft Atlantis overgenomen en wordt dus 2x zo groot)
Hey Gerard,

Ik heb toch mijn bedenkingen met teveel bars, ik kom sinds 2007 in pattaya en heb het aantal bars alleen maar zien afnemen. In 2007 waren er bars van walkingstreet tot soi 2 en de weg naar naklua ware er ook veel beerbarcomplexen. Allemaal weg…na soi 6 vind je nu niet meer veel.
Volgens mij zijn de prijzen gewoon meegestegen met de inflatie. In 2007 betaalde we 300-500 barfine en 1000-1300 voor lt, tot 2015 is dit stilaan opgelopen tot 1500-2000 voor longtime. We zijn nu 2024 en een longtime van 2000 of 2500 is nog steeds te vinden.. we zijn gewoon veel te lang heel goedkoop gewoon geweest. Ik voelde me vroeger vaak schuldig als er na een nachtje plezier de standaard zin kwam als het op betalen aankwam. Up to you. 😀 het is een feit dat bars hun barfine opgetrokken hebben en dat de geldwolven veel vragen, zeker de gogogirls maar dat was vroeger ook al zo. Ik heb misschien makkelijk spreken want spreek ondertussen vloeiend thais en dat helpt maar er is heel veel te vinden voor schappelijke prijzen met een beetje vriendelijkheid 😀
Als ik vergelijk met mijn loon 20 j geleden en nu is het volgens mij niet heel erg uit evenwicht.

2007 vs 2024 zal lastig te vergelijken zijn. Ik kom er sinds 2017 en minimaal 3x per jaar (uitgezonderd 2020/2021 ivm covid).
Mijn opmerkingen zijn gebaseerd op wat ik zie (N=1), lees (N=veel, andere fora) en hoor (N=aantal bar eigenaren die ik inmiddels persoonlijk ken).

Neem bv TreeTown? Zit geen hond... MythNight? Matig bezet... ActionStreet? Dood...
Soi Pothole? Wisselt...
LK doet het goed (vooral bij 50+ farang en locals)...

De meeste agogos hebben het zelfs zwaar. Wat Ik zeg.. de toerist is veranderd (tussen 2004-2019 toch vooral single mannen) en zeker na covid is dit echt wel anders.

De overheid wilde al jaren van het imago af van Pattaya en dat lukt nooit. Covid lukte het wel...

En qua dames. Zoals een GC eigenaar mij vertelde "vroeger liepen ze spontaan binnen en had je zo 20 dames. Nu heb ik moeite er al 3 te vinden"...

times are changing :)

Ik probeer het juiste bericht te zoeken in dit topic,maar helaas nog niet gevonden, vandaar mijn vraag.

Gister voor het eerst in Pattaya aangekomen. In de Walking Street in een gogo bar een leuke dame ontmoet.
Voordat de 1e lady drink er stond zat ze al over mijn lul te wrijven die uit mijn broekspijp kwam.
Toen ik haar uiteindelijk mee wou nemen vroeg de dame voor shorttime 4k bath + 1,5k bar fine.
In de gogo bar ernaast was de prijs weer hetzelfde 😢

Waar zijn iets betere prijzen of is dit in elke club zo?

Op de boulevard zelf zag ik helaas niets naar mijn smaak.
Prijzen in Gogo bars zijn hoger. Zowel bij walking street als bij LK metro. Beter kun je sowieso soi bhuakow gebied en Soi Honey proberen. Daar zitten ook mooie dames bij de massagetenten. Verder is soi 6 misschien een optie. Daar zijn de prijzen lager en zijn er ook shorttime rooms. Mocht je toch voor de dames uit de gogo bars gaan, probeer dan subtiel hun Line ID te krijgen. Ik sprak nog weleens met een dame na werk af. Scheelde barfine. Andere tip, maak een account aan op Pattaya Addicts. Daar vind je veel actuele informatie. Je kan ook eens langs Hunny Lounge, de gentlemenclub in Soi Honey. Die gast organiseert (volgens mij) op zondag een gentlemen club bar crawl, dan ga je met een busje met een groep langs diverse gentlemen clubs in de bergen tussen pattaya central en jomtien. Leuk om dat een keer mee te maken. En de prijzen zijn aanzienlijk lager bij die. Volgens mij rond de 2k voor short time.

Maar wat je je dan wel kan afvragen, dat als je 4000 bath voor de dame en dan ook nog eens 1500 bath voor de barfine moet betalen je dan beter geen soapie kan nemen.

Was een soapie voorheen vaak duurder dan een gogo girl, inmiddels ben je daar goedkoper uit, en zitten daar mijn inziens vaak mooiere meiden, dan in de gogo bars.

Down in Pattaya, reports are consistent that while things have picked up, most bars are not that busy. On the other hand, the tourism industry in general is awfully busy which all suggests that Pattaya's slow movement away from the nightlife continues.

Ik ga komend jaar voor het eerst terug naar Thailand sinds 5 jaar en ben benieuwd.
Wat ik wel zie is dat een paar vage bekende van me op social media inmiddels Thailand als regelmatige vakantiestek lijken te hebben vervangen voor de Keniaanse kust.
Ook ik ben de afgelopen jaren daar geweest en in de buurlanden en als het je niet uitmaakt of je een donkere of Aziatische dame pakt snap ik het wel.
De dames gaan daar ook niet meer voor 25 euro met je mee maar denk dat Azië zich langzaam op een iets ander publiek aan het richten is de BIG spenders only.

In Thailand lijkt een heel ander systeem te draaien. Ik ben niet bekend ermee. Maar wat is het verschil tussen een soapie en een gogo girl? Wat is barfine en wat is een free lancer? Hoe werkt dat allemaal.

Ik ga komend jaar voor het eerst terug naar Thailand sinds 5 jaar en ben benieuwd.
Wat ik wel zie is dat een paar vage bekende van me op social media inmiddels Thailand als regelmatige vakantiestek lijken te hebben vervangen voor de Keniaanse kust.
Ook ik ben de afgelopen jaren daar geweest en in de buurlanden en als het je niet uitmaakt of je een donkere of Aziatische dame pakt snap ik het wel.
De dames gaan daar ook niet meer voor 25 euro met je mee maar denk dat Azië zich langzaam op een iets ander publiek aan het richten is de BIG spenders only.
Het is toch ook de " cultuur" het lekkere eten, de stranden, het uitgaansleven en dan bedoel ik niet alleen de girly bars of de gogo bars. Er is geen land op de wereld, waar je zo snel aanspraak hebt als alleenstaande reiziger dan in Thailand.

Laatst bewerkt:
Het is toch ook de " cultuur" het lekkere eten, de stranden, het uitgaansleven en dan bedoel ik niet alleen de girly bars of de gogo bars. Er is geen land op de wereld, waar je zo snel aanspraak hebt als alleenstaande reiziger dan Thailand.
Klopt eten, en uitgaansleven zou je in Thailand als zeer goed kunnen uitdrukken en in Kenia maar ook bijvoorbeeld Tanzania als redelijk tot goed.
Maar ook dat heeft weer zijn charme een beetje meer het Thailand van 30 jaar geleden qua uitgaan.

Klopt eten, en uitgaansleven zou je in Thailand als zeer goed kunnen uitdrukken en in Kenia maar ook bijvoorbeeld Tanzania als redelijk tot goed.
Maar ook dat heeft weer zijn charme een beetje meer het Thailand van 30 jaar geleden qua uitgaan.
probleem is, dat niet zo van Afrikanen hou.
Waarschijnlijk is qua natuur Afrika, het mooiste continent, maar die bevolking pffff

Laatst bewerkt:
In Thailand lijkt een heel ander systeem te draaien. Ik ben niet bekend ermee. Maar wat is het verschil tussen een soapie en een gogo girl? Wat is barfine en wat is een free lancer? Hoe werkt dat allemaal.
Beetje research doen. Dit is echt al 400x verteld en overal online te vinden. Maar goed

soapie = massage met zeep = duur
agogo = dame van stripclub
barfine = bedrag je betaald aan plek waar dame werkt om te STOPPEN met werken (vandaar bar fine..)
freelance = werkt NIET in een bar maar zelfstandig (bv in een club, of online)

Beetje research doen. Dit is echt al 400x verteld en overal online te vinden. Maar goed

soapie = massage met zeep = duur
agogo = dame van stripclub
barfine = bedrag je betaald aan plek waar dame werkt om te STOPPEN met werken (vandaar bar fine..)
freelance = werkt NIET in een bar maar zelfstandig (bv in een club, of online)
Ok bedankt. Dit is wel eens systeem wat je een beetje moet begrijpen. Volgens mij hebben andere landen dit niet zo. Of is het daar weer anders?

Ik warm me altijd op in clubs..soms neem ik een topper mee..
Vaak vraag ik haar line zodat ze na het werk of ervoor komt..
Verder werkt tinder perfect of tf.
Je kan het zo duur maken als je wilt maar vanuit een bier bar gaan ze nog steeds mee voor 1 of 1.5k soms lt en meestal st.
Barfine meestal 300.
Dus dat is goed te doen.
Om 3000 barfine en 4000 st te betalen is waanzin echter de Chinezen en Japanners betalen dat wel en drijven ook hier de prijzen op.
Soi 6 en de boulevard of broken Dreams is niet duur.
Ik zoek altijd naar een combinatie soms niet te duur en soms te duur net hoe het loopt.

Ik warm me altijd op in clubs..soms neem ik een topper mee..
Vaak vraag ik haar line zodat ze na het werk of ervoor komt..
Verder werkt tinder perfect of tf.
Je kan het zo duur maken als je wilt maar vanuit een bier bar gaan ze nog steeds mee voor 1 of 1.5k soms lt en meestal st.
Barfine meestal 300.
Dus dat is goed te doen.
Om 3000 barfine en 4000 st te betalen is waanzin echter de Chinezen en Japanners betalen dat wel en drijven ook hier de prijzen op.
Soi 6 en de boulevard of broken Dreams is niet duur.
Ik zoek altijd naar een combinatie soms niet te duur en soms te duur net hoe het loopt.
Was er vorige maand. BF is tegenwoordig 500, ook in bijv Soi 7 en 8. LT is 2000 Baht voor de mooie jongere dames en 1500 Baht voor de wat oudere dames. Ga je vervolgens meerdere dagen met ze op pad dan is er wel wat te regelen (afkoop voor x-baht BF en LT). In oktober was het erg rustig in Pattaya, maar de prijzen gaan dan niet omlaag. Je zou verwachten dat de dames, die vaak onder armoedige omstandigheden in kleine appartementjes zonder airco wonen, dan gratis mee gaan voor een lekkwr bed, airco en een gratis ontbijt. Maar niets is minder waar...

Ok bedankt. Dit is wel eens systeem wat je een beetje moet begrijpen. Volgens mij hebben andere landen dit niet zo. Of is het daar weer anders?
Elk land heeft zowat zijn eigen nuances.

In Thailand is prostitutie toegelaten, maar is het uitbaten van een bordeel verboden. Dus je betaat de dame rechtstreeks voor haar sexuele diensten en je betaalt de bar or agogo-club een "barfine" voor het verlies aan inkomsten en/of het proportionele loon dat de bar of club haar heeft betaald tijdens de periode dat je haar meeneemt naar je kamer. Zo wordt aan de letter van de wet voldaan.

Freelancers werken niet voor een bar of club, dus voor de tijd dat ze met je meegaan moet je de bar of disco waar je ze hebt opgepikt niks betalen. Je betaalt ze alleen voor hun diensten. Freelancers vind je op verschillende plaatsen: in een disco, op straat (Beachroad) en uiteraard op het internet (Tinder, ThaiFriendly, ...). Soms vind je ze zelfs in cafés of pubs. Dan is het niet altijd eenvoudig ze te onderscheiden van het personeel van het café.
In oktober was het erg rustig in Pattaya, maar de prijzen gaan dan niet omlaag.
Dat is de Thaise logica: als er weinig business is dan gaan de prijzen omhoog zodat ze op het einde van de maand toch nog genoeg verdiend hebben.

Bedankt voor al deze nuttige en interessante info! Ik ga begin volgend jaar naar Pattaya en Bangkok. Ik denk precies eerder TF te gebruiken ipv een bar te bezoeken. Ik verblijf ook in 5 sterren resorts en hotels en het lijkt me aangenamer zo een lekkere meid mee naar m'n hotelkamer te nemen en ze eventueel mee te laten genieten van het resort en de executive lounge haha. Feesten tot een kot in de nacht zit er voor mij niet in vrees ik, aangezien ik overdag ook nog wat cultuur wil opdoen. En dan lijkt TF me ideaal, eventueel eentje boeken voor een long stay als ze meevalt na een short stay :)

Ik verblijf ook in 5 sterren resorts en hotels en het lijkt me aangenamer zo een lekkere meid mee naar m'n hotelkamer te nemen en ze eventueel mee te laten genieten van het resort en de executive lounge
ik zou eens gaan informeren bij dat resort of dames bezoek is toegestaan.
Grote kans van niet, de meeste 5 sterren hotels zijn daar niet zo happig op.

Laatst bewerkt:
Ik verblijf ook in 5 sterren resorts en hotels en het lijkt me aangenamer zo een lekkere meid mee naar m'n hotelkamer te nemen en ze eventueel mee te laten genieten van het resort en de executive lounge haha. :)
Houd er rekening mee dat de dames dan ook een evenredige vergoeding verwachten. Indien je +10 000 THB per nacht betaalt voor een hotel, gaan ze teleurgesteld zijn indien zij slechts 2-3.000 THB krijgen.

Ik heb vroeger ook nog de fout gemaakt door DVP's mee te nemen naar duurdere restaurants. Tot er eens eentje was -die ik gedurende maanden regelmatig meenam- die me nadien eerlijk zei dat ze het er moeilijk mee had dat ik veel geld aan eten spendeerde, maar haar het "gewone" tarief gaf.

In Pattaya kan het vrijwel overal. Ook bijvoorbeeld Hilton, wat zo"n beetje de top is in Central Pattaya, is guestfriendly, alleen moet de gast wel minimaal 20 of 21 zijn volgens mij.

Dat is alleszins niet mijn ervaring in Zuid-Oost Azië. Zolang je een kamer voor twee hebt geboekt zou het geen probleem mogen zijn. En al helemaal niet indien je ze netjes inschrijft.

Bedankt voor al deze nuttige en interessante info! Ik ga begin volgend jaar naar Pattaya en Bangkok. Ik denk precies eerder TF te gebruiken ipv een bar te bezoeken. Ik verblijf ook in 5 sterren resorts en hotels en het lijkt me aangenamer zo een lekkere meid mee naar m'n hotelkamer te nemen en ze eventueel mee te laten genieten van het resort en de executive lounge haha. Feesten tot een kot in de nacht zit er voor mij niet in vrees ik, aangezien ik overdag ook nog wat cultuur wil opdoen. En dan lijkt TF me ideaal, eventueel eentje boeken voor een long stay als ze meevalt na een short stay :)
Als ik 1 ding geleerd heb is dat op voorhand plannen in pattaya altijd mislukt, in mijn geval toch. Ik heb wel wat getinderd voor corona maar meestal toch " live" contacten. In pattaya is iedereen vlot aanspreekbaar, de fijnste ervaringen voor mij waren de dates met winkelbediendes, diensters in een restaurant, winkelcentrumbezoekers 😊 , een leuke dame op de bathbus… noem maar op. Iedere dag in pattaya is opnieuw een verrassing. Wat wel leuk is als je nieuw bent in Thailand dat als je echt long time gaat je overdag een gids hebt, vond ik in het begin een heel goede ervaring.
Succes en laat het maar allemaal op je afkomen

@Michiel 5⭐ hotel/resort, tenzij je het van je werkgever vergoed krijgt, niet doen het is weggegooid geld. Het enige wat je doet in een hotel douchen, ontbijten en slapen en dat gaat ook prima in een 3⭐.

Ik heb in ZO-Azië alles tussen de eenvoudigste homestay en de duurste 5⭐ hotels gehad. Het meeste plezier had ik aan homestay en middenklasse. Je moet bij je boeking het meest opletten op de geboden amenities.

Of je een joiner mee mag nemen, daarvoor kan je het hotel vooraf mailen en daar kijken ze echt niet vreemd van op. Om echter shit te voorkomen, boek ik altijd een 2 persoonskamer, kost je nauwelijks extra.

Laatst bewerkt:
@Michiel 5⭐ hotel/resort, tenzij je het van je werkgever vergoed krijgt, niet doen het is weggegooid geld. Het enige wat je doet in een hotel douchen, ontbijten en slapen en dat gaat ook prima in een 3⭐
En mijn dierbaarste herinneringen wat betreft accommodatie waren die houten huisjes op het strand van hat Chaweng die had je toen nog, of die bungalow in een grote tuin in Changmai, gevonden in de Lonely planet.
Tjonge dat waren nog eens tijden, op een Honda dream naar een verlaten strand in Phuket met een lekkere thaise meid achterop.

Laatst bewerkt:
@Michiel 5⭐ hotel/resort, tenzij je het van je werkgever vergoed krijgt, niet doen het is weggegooid geld. Het enige wat je doet in een hotel douchen, ontbijten en slapen en dat gaat ook prima in een 3⭐.

Ik heb in ZO-Azië alles tussen de eenvoudigste homestay en de duurste 5⭐ hotels gehad. Het meeste plezier had ik aan homestay en middenklasse. Je moet bij je boeking het meest opletten op de geboden amenities.

Of je een joiner mee mag nemen, daarvoor kan je het hotel vooraf mailen en daar kijken ze echt niet vreemd van op. Om echter shit te voorkomen, boek ik altijd een 2 persoonskamer, kost je nauwelijks extra.
2 persoonskamer is geboekt en een gids voor een long stay is handig meegenomen!

Partners

Nieuwste berichten

Forum statistieken

Onderwerpen
44.428
Leden
35.923
Nieuwste lid
Happy Man
Terug
Bovenaan Onderaan