Monkeypox : matter of concern ?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ja, er is zeker reden tot ongerustheid. Het is overdraagbaar via lichamelijk contact en niet alleen door seks, de klachten zijn ernstiger, er is geen vaccin beschikbaar voor iedereen, en het vaccin is ook niet perfect. Maar, het wordt goed in de gaten gehouden. In Nederland komt er ook nog steeds af en toe Mpox voor van de mildere variant die in zomer 2022 een uitbraak veroorzaakte onder een groep MSM.

Op dit moment is er in Nederland nog niks aan de hand.
 
Ik zou alleen even niet op seksvakantie gaan naar Centraal Afrika. Het is weliswaar geen SOA maar wordt wel snel via sekswerkers verspreid.
Op sexvakantie... naar Centraal Afrika... is sowieso een hachelijke onderneming!
De lijst van sexueel overdraagbare ziekten die je daar kan oplopen is langer dan mijn arm!
 
Ik ben oud genoeg om nog ingeënt te zijn tegen de mensenpokken en dat schijnt ook effectief te zijn tegen de apenpokken.
Maak me dus geen zorgen.
 
Jeetje, ik maak me wel zorgen. Het lijkt alsof er steeds meer dit soort ziekten zijn. Nu ook met knokkelkoorts. Misschien toch omdat we veel reizen? Ik reis ook veel en vind het uiterts ontprettig als iemand naast me ziek is. Ik lees mpox, monkeypox en apenpokken, dat is allemaal hetzelfde neem ik aan?
 
Jeetje, ik maak me wel zorgen. Het lijkt alsof er steeds meer dit soort ziekten zijn. Nu ook met knokkelkoorts. Misschien toch omdat we veel reizen? Ik reis ook veel en vind het uiterts ontprettig als iemand naast me ziek is. Ik lees mpox, monkeypox en apenpokken, dat is allemaal hetzelfde neem ik aan?

@sportsman Laat je niet gek maken.
We hebben net een pandemie achter de rug (COVID-19) en dat betekent dat alles wat maar enigszins naar een virus ruikt voorpaginanieuws is. Er is geen MSM die 'de boot wil missen' door er achteraf te laat over bericht te hebben. Dus iedereen roept maar wat met hijgerige kretologieën.
Vergelijk het met autobranden. Ergens een keer een autobrand die aangestoken en heftig was, de volgende weken elke autobrand voorpaginanieuws.

Net als jij reis ik ook veel.
En in mijn reistijd heb ik al AIDS, Ebola, Covid-19, SARS, H1N1 maatregelen meegemaakt.
Los van alle reguliere ziektemogelijkheden zoals rabiës, malaria e.d
SARS en H1N1 zelfs van héééél dichtbij, omdat ik op dat moment in die landen was. Overigens is het apart dat de uitbraak van een ziekte eerder in het buitenland bekend is dan in het betreffende land.

Blijf rustig, oriënteer je op dat wat erover bekend is, denk logisch na, neem maatregelen waarvan voorzichtigheid de belangrijkste is. En vaccineer je, mits je gezond van lijf en leden bent en er tegen kunt.
Vaccinatie is namelijk je laten besmetten met datgene waar je tegen beschermd wilt worden. Je lichaam moet daar dus wel tegen kunnen en de gelegenheid krijgen om anti-stoffen te maken.
Als voorbeeld hiervan kun je stellen dat er momenteel in diverse media en platforms gesuggereerd / gesteld wordt dat COVID-19-vaccinatie oversterfte tot gevolg heeft (gehd). Dat op zich vind ik niet raar, maar ik heb wel twijfels over de schaal waarop die oversterfte plaats vindt. Er zijn namelijk nog meer oorzaken, maar die worden niet benoemd omdat dat niet past in hun respectieve straatje.
Ik ben overigens niet Pro of Anti Vaccinatie. Maar wel Pro Gezond Verstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan