minimum leeftijdsgrens bezoeker prostituee

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
De hiervoor genoemde strafartikelen gelden voor de volwassene. De minderjarige is natuurlijk niet strafbaar. Die is in de ogen van de wet een slachtoffer. Dus voor een ieder die voor zijn 18e naar een prostituée is geweest, geen zorgen.

Bij de raamprostitutie zal inderdaad niet naar een ID worden gevraagd. die dames hebben weinig te verliezen. Strafrechtelijk zal er niet opgetreden worden en intrekken vergunningen kan niet.

In privehuizen zullen ze bij twijfel wel vragen om een ID. Bij controle zouden die hun vergunning namelijk verliezen en moeten ze sluiten.

Bij het privéhuis waar ik werk is de minimum leeftijdsgrens 18 voor bezoekers. Bij sommige parenclubs en seksclubs is het 21 of zelfs 23.

Met de komende Wet Regulering Sekswerk wordt de minimum leeftijdsgrens voor een sekswerker in heel Nederland 21. Voorlopig is het nog steeds 18 in sommige gemeenten, bijvoorbeeld Rijswijk aan de grens met Den Haag. Bij de privehuizen in DH is de grens 21 terwijl bij Maison Monty heb je meisjes van 18 die aan de slag gaan.
Vind ik nodig. De 16 18 21 leeftijdgrenzen zouden op veel vlakken mogen. 21 voor sekswerk is een must.

Vind ik nodig. De 16 18 21 leeftijdgrenzen zouden op veel vlakken mogen. 21 voor sekswerk is een must.
Ben het met je eens. 21 is idd een must. Van wat ik bij mijn werkplaats gezien en gehoord heb, waren sommige ex-concullega's van 21-23 zelfs niet capabel genoeg om stevig in hun schoenen te kunnen staan. Dus ik vraag me nog enigszins af of er iets meer bij de gereedschapskist zou toegevoegd moeten worden om de werkomstandigheden van DVPs te kunnen verbeteren.

Aan de andere kant een verplichte registratie van alle sekswerkers uitvoeren met bijbehorend intakegesprek zou ook geen oplossing moeten zijn. Maar nu, terug naar het topic.

Laatst bewerkt:
Ik zie geen groot verschil tussen 18 en 21. Als je gemanipuleerd en misleid kunt worden op je 18e, kan dat ook op je 21e. Luna sprak zelf al over meisjes van 23 die niet sterk in hun schoenen stonden. De leeftijd dan maar ophogen tot 23? Lijkt me niet. Er zijn wereldwijze meiden van 18 en naïve bakvissen van 21. Dat los je met zulke wetgeving niet op.

Die wet is niets anders dan een eerste stap om prostitutie moeilijker te maken; daar is het partijen als CU en CDA om te doen. Beperkinkje hier, beperkinkje daar. Net zolang tot er van sekswerk niks meer over is.

Wat mij betreft blijft de leeftijd gewoon 18 jaar. Het is van tweeën één: óf je bent met 18 voor de wet volwassen, óf je bent het niet. Maar niet 'soms wel, soms niet, ligt eraan hoe onze politici zich daarbij voelen'. Als je met 18 jaar oud en wijs genoeg geacht wordt om te kunnen trouwen, een bindend contract aan te gaan, alcohol en tabak te consumeren, auto te rijden, of dienst te nemen in het leger, ben je ook oud en wijs genoeg om sekswerk te doen als je dat wilt.

Je mag zelfs met 17 al dienst in het leger nemen.
In de VS heb je dat vreemde met alcohol.
Veelal op je 18e al in het leger en met een beetje pech al mensen afknallen. Drinken niet dat is pas op je 21e. Naar een sexwerker gaan heel vaak verboden...

Nou ja, wij weten sinds al lang geleden dat iets verbieden altijd averechts werkt. Zelfs in Saoedi Arabië bestaat er prostitutie dankzij huwelijken die een dag geldig zijn. Je kunt met een sekswerker "trouwen" en na een dag scheiden. 🤷‍♀️

Laatst bewerkt:
De hiervoor genoemde strafartikelen gelden voor de volwassene. De minderjarige is natuurlijk niet strafbaar. Die is in de ogen van de wet een slachtoffer. Dus voor een ieder die voor zijn 18e naar een prostituée is geweest, geen zorgen.
Dus dan was ik eigenlijk slachtoffer , zou ik nog iets van financiële schadevergoeding kunnen eisen dan misschien ?
De boosdoenster zat achter in de Bethlehemsteeg was van Surinaamse afkomst en zal nu rond de 60 jaar oud zijn , wie informatie over haar heeft kan 10% van de opbrengst verwachten

Bij het privéhuis waar ik werk is de minimum leeftijdsgrens 18 voor bezoekers. Bij sommige parenclubs en seksclubs is het 21 of zelfs 23.

Met de komende Wet Regulering Sekswerk wordt de minimum leeftijdsgrens voor een sekswerker in heel Nederland 21. Voorlopig is het nog steeds 18 in sommige gemeenten, bijvoorbeeld Rijswijk aan de grens met Den Haag. Bij de privehuizen in DH is de grens 21 terwijl bij Maison Monty heb je meisjes van 18 die aan de slag gaan.

21 voor een auto of moto met bepaalde pk zou ook mogen.

M
Ik zie geen groot verschil tussen 18 en 21. Als je gemanipuleerd en misleid kunt worden op je 18e, kan dat ook op je 21e. Luna sprak zelf al over meisjes van 23 die niet sterk in hun schoenen stonden. De leeftijd dan maar ophogen tot 23? Lijkt me niet. Er zijn wereldwijze meiden van 18 en naïve bakvissen van 21. Dat los je met zulke wetgeving niet op.

Die wet is niets anders dan een eerste stap om prostitutie moeilijker te maken; daar is het partijen als CU en CDA om te doen. Beperkinkje hier, beperkinkje daar. Net zolang tot er van sekswerk niks meer over is.

Wat mij betreft blijft de leeftijd gewoon 18 jaar. Het is van tweeën één: óf je bent met 18 voor de wet volwassen, óf je bent het niet. Maar niet 'soms wel, soms niet, ligt eraan hoe onze politici zich daarbij voelen'. Als je met 18 jaar oud en wijs genoeg geacht wordt om te kunnen trouwen, een bindend contract aan te gaan, alcohol en tabak te consumeren, auto te rijden, of dienst te nemen in het leger, ben je ook oud en wijs genoeg om sekswerk te doen als je dat wilt.
En doch bestaat die wet al voor sommige dingen.

Pintjes aan 16
Vodka aan 18

Seks mag aan 16. Jobstudent mag aan 16
Maar je mag geen seksjobstudent zijn.

Ook met motos en een bepaald pk meen ik dat het er is. Zou zelf grote voorstander zijn dat een rijbeijs v 18j niet kan gebeuikt worden voor een porsche met 500pk.
Ook de verzekering van een wagen van eigenaar tussen 18 en 21 is torenhoog.

Ik ben bevoorbeeld voor het gebruik psychedelische paddos wettelijk vanaf 21.

Zou dat in theorie ook zijn voor coke en mdma maar dat hangt samen met georganiseerde misdaad dus dat is altijd fout. En dat is een globaal netwerk dus de denkwijze van maak het legaal dan verdwijnen de cartels is miopisch bekeken.

Soit we dwalen af... 😂

My point is.

16 en 18 verschillen evenveel als 18 en 21. Je bent nog in ontwikkeling.

Een mens is altijd in ontwikkeling. Je hersenen zijn niet volledig volgroeid tot je 25e. En sommige vaardigheden ontwikkelen zich pas tot volle wasdom in je brein in je dertiger, veertiger of vijftiger jaren, heb ik wel eens gelezen uit wetenschappelijk onderzoek. Da's voor mij geen reden om sekswerk pas toe te staan op je 25e, of ouder.

Een mens is altijd in ontwikkeling. Je hersenen zijn niet volledig volgroeid tot je 25e. En sommige vaardigheden ontwikkelen zich pas tot volle wasdom in je brein in je dertiger, veertiger of vijftiger jaren, heb ik wel eens gelezen uit wetenschappelijk onderzoek. Da's voor mij geen reden om sekswerk pas toe te staan op je 25e, of ouder.
Niet gezegd dar je een wijze Aristoteles moest zijn om fluiten te zuigen. Maar dan ook geen groen achter de oren just out of highschool baby.

Simpel. Draai het eens van macro naar micro. Je dochter wordt sowieso hoer. Je kan er niet van onder.

Wanneer? De dag dat ze haar diploma middelbaar heeft... Of na de unief?

Kies maar. 😂 Er is een reden waarom schooljaren zo werken ook. Mensen moeten gevormd worden naar hun mogelijkheden. Je kan geen dokters trainen aan 16j.

En ja iedereen is anders. Er zal heus wel een zijn die afgestudeerd is aan 14. Maar de wet wordt gemaakt voor de gemiddelde persoon.

En 21j zou veel misstanden kunnen vorkomen. (en veel service beter maken ook 😂 slechtste neukbuurten waren altijd barely legal)

Ja, ik ga dat hele warrig geschreven, nauwelijks leesbare betoog niet eens proberen te ontcijferen, hoor. Kom maar eens terug als je normaal Nederlands kunt schrijven en je jezelf begrijpelijk kunt uitdrukken.

Het maakt me in feite niet uit.
Ik val niet op heel jonge poppetjes.
Het lijkt me wel verstandig om de wettelijke leeftijdsgrens te respecteren alhoewel er toch wel wat wetten en regeltjes zijn in België die ik niet volg .

Soit is een leenwoord/tussenwerpsel in het nederlands voor een herpakking in een relaas.

"in ieder geval" kan het ook betekenen.

Soit vervult dus hier de zelfste functie als anyway.

😬

Laatst bewerkt door een moderator:
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan