Dit is mogelijks een domme vraag, but here goes ...
Ik begrijp dat er massagesalons zijn (puur therapeutisch), massagesalons met happy ending, en "massagesalons" waarbij je effectief seks kan hebben met de vrouw. Hoe maak je het onderscheid? (ok, categorie 1 is wel duidelijk).
Uitgaande van NL (maar ik denk in BE behoorlijk hetzelfde) - de massagesalons die expliciet met erotische massage adverteren hebben een vergunning voor alle soorten sekswerk .
Alleen : bij een erotische massagesalon is alleen erotische massage een dienst die je "gegarandeerd" krijgt, wanneer je als klant geaccepteerd wordt.
Een deel van de vrouwen die daar werken is ook bereid tot meer soorten seks (intiem, pijpen etc) dan alleen de erotische massage, en een deel niet , of niet met iedereen.
De vrouwen die in een echt privehuis werken moeten in elk geval "intiem met condoom en pijpen met condoom" in het standaard dienstenpakket hebben, als ze met een bepaalde klant naar de kamer gaan . Meer kan natuurlijk .
Sommige erotische salons willen niet dat extra seksdiensten geboden worden, die hebben dat dan meestal wel duidelijk op de website staan. Wat een masseuse stiekem toch doet weet je niet , maar ik denk dat een hoop van de vrouwen die in zo'n salon werken dat doen omdat ze inderdaad geen intiem willen doen, en dan niet tussen allemaal collega's zitten die het wel doen .(en dan meer klanten hebben, of zeurende klanten want collega deed het wel )
Welke dames in een erotische salon ook extra's doen kun je makkelijk vinden in de recensies.
Of eventueel vragen bij het voorstellen.
Als je de recensies in Massage salons Zuid Holland leest (er zijn een aantal Thaise salons in Den Haag en Rotterdam waar veel over geschreven wordt) krijg je in elk geval wel een beeld van het verloop van een (thaise erotische) massage en eventuele extras .
De massagesalons *zonder* vergunning bieden soms een happy end (en nog zeldzamer volledige seks) . En dat weet je als je het probeert .Zorg dat je fris en schoon bent, ga liggen, geniet van de massage, en je krijgt wel een hint dat er een happy end mogelijk is.
Ga niet als de zoveelste zeurpiet lopen leuren om DMetjes met adresjes.
De salon kan (in NL) gesloten worden als ze betrapt worden op sekswerk, en dat is ook een simpele trekbeurt.
Ook "therapeutisch" krijg je soms iets dat erg erotisch is - (zoek op tantra) .Een zeker deel van de tantrische aanbieders heeft een interpretatie waarin dat er erg bijhoort. En een ander deel vindt juist van niet.
Er is een salon waar ik graag naartoe wil gaan. Het kost 60 euro voor 30 minuten. De massage wordt omschreven als "de girlfriend experience". Is dat een normale prijs voor een half uurtje seks? Of is dat een massage en gaat er nog allerlei extra gevraagd worden indien ik meer wil dan enkel een massage? Hoe werkt dit meestal?
Normale prijs voor een "vluggertje" [15-20 min] bij een seks aanbieder (raamdame, privehuis), maar als aanbod van een massagesalon is het gewoon een vrij hoge prijs voor een erotische massage . (of zelfs een niet-erotische massage van een salon die zichzelf erg bijzonder vindt) .
Als er meer dan happy end of ´body to body' mogelijk is zal dat tegen meerprijs gaan.
En dit gaat nog dommer klinken ... maar mag ik bij een "massage" gewoon de kamer binnen en direct beginnen vrijen met de vrouw? Of is dat onbeleefd? (de service is uiteindelijk een "massage").
Als je met haar afgesproken hebt dat je ook seks gaat hebben (en voor hoeveel geld) kan dat zo gaan .
Overigens moet je dan eerst betaald hebben - wat je betaald hebt aan de salon/baas/mamasan is voor een van de standaard diensten (bv een uur erotische massage) .
Ga je meer vragen (intiem, pijpen etc) dan onderhandel je dat direct met dame, betaal je (aan haar) - en dan kun je ook wel zeggen dat je meteen wilt beginnen met de seks. Of dat je eerst wat massage wilt .
Sommige Thaise masseuses (die vaak ook vrij matig zijn in de echte massage) beginnen eigenlijk meteen met seks verkopen, en willen de massage zo overslaan als jij dat niet hoeft.
En sommige willen niet meer doen dan alleen een erotische massage - en daar ga je dus niet mee vrijen.
Sommige dames doen ook alleen eenrichtingsverkeer - ze willen niet aangeraakt worden.
Ik weet het, ik kan gewoon bellen naar het salon, maar ik vind dit redelijk ongemakkelijke vragen om te stellen ... Ik wil gewoon iemand kiezen, de kamer binnengaan, 30 minuten seks en naar huis. Kan dit in een massagesalon? En waarom zijn de massagesalons niet duidelijk in de verwoording van hun diensten? Ik neem aan dat dat iets met de wet te maken heeft?
Degenen met een seksvergunning zijn meestal wel duidelijk wat er kan qua erotische massages.
En "de rest" is de keus van de dame , wat ze met een klant (en niet altijd iedere klant), wel of niet extra doet en voor hoeveel.
Lees de recensies - er zijn beslist dames in salons waar dit zo kan - alleen niet allemaal, en niet door/met iedereen.
En salons (of thuiswerksters) zonder seksvergunning riskeren een sluiting/boete/huuropzegging e.d. als ze toch seksdiensten leveren.