Maison, Maasbree

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Balthazar

Meubelstuk
2.483
09/12/21
2.548
61
Iemand ervaring met deze club? Voorheen zat hier de Woeste Hoeve.

Tegenwoordig geen naam meer op de gevel, maar er brandt nog wel licht.

Iemand hier weleens geweest?

Ik kwam er vandaag voorbij, dus maar even gekeken. Er brandde geen licht en de poort zat op slot. Het ligt langs de weg van Maasbree naar Baarlo, net buiten Maasbree.

Beste mensen de Zandberg 5 te Maasbree is verkocht en er wordt nieuw leven in geblazen. Het zal nog wel even duren voor de deuren weer open gaan ivm een grote verbouwing/renovatie maar open gaat het zeker. Dat weet ik want ik ben de nieuwe eigenaar 😉
Is er al enig idee wanneer jullie open gaan? Ik ben wel toe aan een extra locatie met dames van plezier in de buurt.

Woeste Hoeve Maasbree wordt erotische massagesalon: 'Jammer dat seks nog altijd een beladen thema is en de jeugd steeds preutser lijkt'

Mike en Katarina in de barruimte waar alleen de danspaal nog herinnert aan het verleden.

Mike en Katarina in de barruimte waar alleen de danspaal nog herinnert aan het verleden. — © Louisa Vergozisi

Maasbree-
Het heeft even geduurd, maar voormalig seksclub de Woeste Hoeve in Maasbree is eindelijk verkocht. De bestemming seksinrichting blijft gehandhaafd. Katarina en Mike Lutterman beginnen er een erotische massagesalon. "Het wordt een mooie, nette zaak."

Twee dames zijn aan de wandel en werpen nieuwsgierig een blik door de openstaande luiken van het lommerrijk gelegen pand aan de Zandberg in Maasbree. Eindelijk is er weer enig teken van leven te ontdekken in de ooit vermaarde seksclub. De Woeste Hoeve is een begrip in de wijde regio. Niet dat het er de laatste jaren zo woest aan toeging, maar in een grijs verleden stond de politie met grote regelmaat op de stoep.
Verkopend makelaar Maarten Pijnenborgh van Maison Makelaars, destijds politieman bij de eenheid Panningen, weet nog dat hij er vaak naar toe moest. "In één van de kamers zit onder een matras een luikje in de vloer. Daar lagen wapens verborgen. Heb ik gelijk gecheckt toen ik het pand in 2022 in de verkoop kreeg. Het luikje zit er nog steeds."
Corona nekte de business van de exploitant die de huur niet meer kon voldoen. De eigenaar, die verder niks met de seksbranche van doen heeft, wilde van het pand af, weet de makelaar. "Ik dacht: nu ga ik de gemeente blij maken. Zoek ik een koper die er wil wonen en kan de bestemming seksinrichting er eindelijk vanaf."
Dat bleek iets te voortvarend gedacht. Peel en Maas wilde best meewerken aan een wijziging van het bestemmingsplan. Maar de koper moest dan wel de gangbare prijs daarvoor op tafel leggen. "Eerst 75.000 euro inclusief groeninpassing, later teruggebracht tot twintigduizend", aldus Pijnenborgh. "Toen wilde niemand meer."
De ingang van het pand aan deze zijde gaat bij de verbouwing naar de andere kant.

De ingang van het pand aan deze zijde gaat bij de verbouwing naar de andere kant. — © Louisa Vergozisi

Louche

Animo was er wel voor een seksclub, maar niet van de juiste personen. "Ik heb van alles langs zien komen", grinnikt de makelaar. "Van dames van lichte zeden tot pooiers en zelfs de baas van een motorclub." Uiteindelijk meldde zich een stel dat met het oog op de benodigde vergunning ook voor de gemeente acceptabel was. Katarina (47) en Mike Lutterman (54) uit Enschede, die al twee jaar op zoek waren naar een geschikte plek om een erotische massagesalon te beginnen. Het is voor het echtpaar de eerste stap op dit pad. Katerina werkte in de zorg en Mike onder meer als beveiliger en in de horeca.
De twee benadrukken dat ze er "een normaal bedrijf" van willen maken. "De seksbranche heeft helaas een louche imago. Daar zijn de meeste eigenaren zelf schuld aan door zich met criminele handel in te laten. Wij doen alles netjes volgens de regels. We zijn van voor tot achter gescreend door de gemeente en door het landelijk bureau Bibob. Zelfs onze familie hebben ze nog gecheckt. Allemaal brandschoon. De vergunning hebben we inmiddels binnen."
Rest de verbouwing nog. Het pand ziet er niet meer uit en gaat helemaal op de schop. De ingang verhuist naar de andere kant waar een omheinde parkeerplaats komt. De houten bar verschijnt binnenkort op Marktplaats en de danspaal bewaart Katarina als aandenken. "Het wordt sfeervol ingericht. Met onder meer een hammamkamer. Wie een 'gewone' massage wil, is ook welkom. Net als echtparen en stellen die samen hun horizon willen verbreden."
Mike en Katarina in één van de kamers van de Woeste Hoeve.

Mike en Katarina in één van de kamers van de Woeste Hoeve. — © Louisa Vergozisi

Preutser

De twee hopen juist ook op deze doelgroep. "Het is jammer dat seks nog altijd een beladen thema is en de jeugd steeds preutser lijkt te worden", betreurt Katarina. "Vergeleken met de vrije moraal in de jaren zestig gaan we juist de andere kant op." Met name voor haar is een erotische massagesalon runnen een langgekoesterde wens. Als de zaken hier goed gaan, willen we in de toekomst meerdere salons opzetten. Al ons geld gaat hierin dus we willen er echt iets serieus van maken."
Wat betreft de 'massagedames' wordt er gewerkt met zzp'ers. "Ze moeten wel geregistreerd staan bij de Kamer van Koophandel, in bezit zijn van een burgerservicenummer en Nederlands of eventueel Engels spreken, zodat goede communicatie mogelijk is", somt Mike de eisen op waaraan kandidaten moeten voldoen.
Het echtpaar, dat inmiddels in Panningen woont, wil zo snel mogelijk met de verbouwing beginnen en hoopt in februari volgend jaar de deuren te kunnen openen. Katarina heeft de directe buren al op de hoogte gesteld. "Die reageerden allemaal positief. Ongeacht hoe mensen erover denken, niemand heeft last van ons."

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan