Dit is geen wedstrijd 'wie heeft het meest ervaring en inzicht'. De vraag is, wie heeft voldoende ervaring en inzicht om alle gevolgen van zijn daden te kunnen inschatten.
Niemand zei dat het een wedstrijd was. Ik zei dat, relatief tot een 57 jarige, er geen verschil is tussen een 18 en 21 jarige. Het verschil in ervaring en maturiteit tussen een 57 jarige en een 18 of 21 jarige is zo groot, dat die het vermeende onderlinge verschil tussen 18 en 21 teniet doet. M.a.w. relatief tot een 57 jarige is een 21 jarige net zo (on)volwassen als een 18 jarige.
Simpeler dan dit kan ik het echt niet uitleggen.
Die vent van 57 jaar is onbelangrijk in dit verhaal. Al is hij 18, 34 of 111, dat verandert de volwassenheid van de dame in kwestie niet.
Nogmaals, natuurlijk is het wel belangrijk. Het gaat immers in dit topic en deze discussie om de vraag, vanaf welke leeftijd het 'verantwoord' is om dvp's seks te laten hebben met oudere mannen, waar je zelf als wandelaar de grens zou trekken, wat ethisch/moreel is etc. Daarbij speelt het leeftijdsverschil vanzelfsprekend een rol. Hoe ouder de wandelaar, hoe meer levenservaring en hoe meer overwicht op de jonge dvp.
Voor mijzelf maakt dit niets uit, want ik vind dat wandelaar en dvp dit zelf moeten bepalen. Maar als je, zoals jij, wel arbitraire leeftijdsgrenzen gaat stellen, moet je ook de leeftijd van de wandelaar in de vergelijking opnemen.
Als je het nu nog niet snapt, kan ik er ook niks meer aan doen, hoor.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar dat is totaal anders dan hoe ik het ervaar en in het verleden ervaren heb. En ik denk dat ik de meerderheid van onderzoeken en opinies aan mijn kant heb.
Aan die laatste loze kreet hebben we niks; da's een slag in de lucht. Overigens zegt de frequentie van een 'opinie' niets over de juistheid van de onderbouwing van genoemde opinies.
Je lijkt heel hard in de ontkenningsfase. Je hebt je in een schuttersputje ingegraven en nu kun je er niet meer uit. Want je zelf ook wel dat wat je zegt, evident niet waar is. Ga maar eens een avondje uit in een studentenstad. Probeer in een groep vriendinnen maar eens de 18 jarigen van de 21 jarigen te onderscheiden. Iedereen die wel eens onder de mensen komt, weet dat dit ondoenlijk is. Niet alleen op het oog, maar ook als je met ze praat.
Kort en goed: wie hier beweert als oudere wandelaar een 18 jarige van een 21 jarige te kunnen onderscheiden op basis van een gesprek met hen en het opmeten van hun maturiteit, liegt dat-ie barst en zegt dat alleen maar omdat-ie z'n ongelijk in de context van dit topic niet durft toe te geven.