Het is simpel kansberekening, dus ja: die klopt.De berekeningen gaan wel over contacten met een besmet persoon, maar ik heb grote twijfel of dit klopt.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenHet is simpel kansberekening, dus ja: die klopt.De berekeningen gaan wel over contacten met een besmet persoon, maar ik heb grote twijfel of dit klopt.
Maar dan wel 10 maal dezelfde persoon, dezelfde SOA. En het lijkt mij dat het per SOA ook nog verschillend kan zijn.Het is simpel kansberekening, dus ja: die klopt.
Nee, chlamydia, gonorroe en syfilis hebben allemaal ongeveer een 30 procent kans op overdracht van vrouw naar man.Maar dan wel 10 maal dezelfde persoon, dezelfde SOA. En het lijkt mij dat het per SOA ook nog verschillend kan zijn.
Nee, chlamydia, gonorroe en syfilis hebben allemaal ongeveer een 30 procent kans op overdracht van vrouw naar man.
Dan boeit het niks met welke vrouw je het doet. Bij elke besmette vrouw is het 30 procent per keer.
Het is ook niet dat als je met de ene dobbelsteen geen 6 gooit, je met een andere dobbelsteen ineens meer kans maakt. 30 procent is 30 procent, ongeacht de dame.
Maar dat dus per keer. Dat is iets anders dan de kans op een besmetting bij meerdere pogingen.
Als je 4x met een dobbelsteen gooit, dan is de kans om 4x geen 6 te gooien (5/6)^4. Dat maakt de kans dat je in die vier beurten minstens 1x een 6 gooit 1 - (5/6)^4, oftewel 52 procent.
De dobbelsteen heeft geen geheugen wat je eerder hebt gegooid, het lichaam van de dame ook niet of ze je al besmet heeft of niet, maar bij meerdere pogingen neemt de totale kans op een besmetting wel toe.
Ja, want de soa's waren toen echt anders dan nu en ik heb altijd al gezegd met een besmet persoon.Zozo, een onderzoek uit 1980!
En het is niet na 10 x onveilig, maar na 10 x onveilig met een besmet persoon.
Eeeh, ik zou zeggen nul? Dat is het hele idee van veiliger seks.Hoe is de kans op een SOA/HIV als je het wel veilig doet?
Dat is niet waar. Er is zelfs met condoom bij juist gebruik een (zeer) klein risico op soa's.Eeeh, ik zou zeggen nul? Dat is het hele idee van veiliger seks.
Vraagsteller heeft het over hiv-risico. Als je het veilig doet en op de juiste manier een condoom gebruikt, dan is er geen kans om hiv op te lopen. Als je het minder veilig doet, omdat het condoom stuk gaat bijv. of bij onjuist gebruik, dan is er een kleine kans.Dat is niet waar. Er is zelfs met condoom bij juist gebruik een (zeer) klein risico op soa's.