In welk land kan je het beste je oude dag doorbrengen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Klopt.

Uber gebruiken hier is dan ook standaard. Ik doe dat ook en zeker als ik naar de stad wil gaan. Je stapt gewoon uit, geen gekut met parkeren of kosten, en je roept er eentje op wanneer je 'm nodig hebt. Binnen een minuut zijn ze er al.

Kost ook geen drol - waar een taxi normaal 25 euro voor een bepaalde afstand voor vraagt is het bij uber voor 12 euro. En dan heb je moderne (nieuwe) auto's, vaak bekwame chauffeurs, geloof dat ik een rit of 500+ erop heb zitten intussen met een 4.9+ rating ofzo (van de 5).
 
Maar er zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden. De taal - niet iedereen waardeert het als je x aantal jaar in zuid-europa woont maar de taal nog niet spreken of schrijven kunt.
Die gedachte leeft in Nederland net zo goed.
Verbazingwekkend dat -ogenschijnlijk- derde generatie allochtonen nog liever de taal van hun voorouders spreekt dan de taal van het land waarin ze wonen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze ooit zullen overwegen naar hun land van oorsprong te verhuizen.
 
Dan heb je een Audi vol met deuken. Vaak gezien in de zuidelijke landen.
Auto's vol deuken en de bumper gebruiken ze als parkeersensor.
Ik was 2 jaar terug in frankrijk. Een medewerker van de camping kwam aan in zijn renault. Er hangde een stuk van zijn voor bumper los. Wat doet hij? Hij scheurt het kapotte stuk af. Wij vroegen hem waarom doe je dat nu?

: ach het is renault. En hier dient een Auto voor van A naar B tegaan. Het is een gebruiks voorwerp. 🤷‍♂️
 
Die gedachte leeft in Nederland net zo goed.
Verbazingwekkend dat -ogenschijnlijk- derde generatie allochtonen nog liever de taal van hun voorouders spreekt dan de taal van het land waarin ze wonen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze ooit zullen overwegen naar hun land van oorsprong te verhuizen.
Als je elke dag een uurtje uittrekt om de taal van het land waar je zit te leren en je mengt dus de lokale mensen dan kun je binnen een jaar de taal leren.
 
en mensen in de grotere stad auto's als gebruiksobjecten zien, en er domweg tegenop parkeren. Bah.
Dan heb je een Audi vol met deuken. Vaak gezien in de zuidelijke landen.
Auto's vol deuken en de bumper gebruiken ze als parkeersensor.
In Frankrijk ook een vaak voorkomend fenomeen. Naar het schijnt zetten mensen hun auto daar niet op de handrem, zodat iemand anders jouw auto een stukje kan opduwen om er tussen te kunnen parkeren.
 
Ik was 2 jaar terug in frankrijk. Een medewerker van de camping kwam aan in zijn renault. Er hangde een stuk van zijn voor bumper los. Wat doet hij? Hij scheurt het kapotte stuk af. Wij vroegen hem waarom doe je dat nu?

: ach het is renault. En hier dient een Auto voor van A naar B tegaan. Het is een gebruiks voorwerp. 🤷‍♂️
Ze werken daar niet voor niets met een puntenrijbewijs.
Of het helpt met al de lekkere wijn?
 
Ik was 2 jaar terug in frankrijk. Een medewerker van de camping kwam aan in zijn renault. Er hangde een stuk van zijn voor bumper los. Wat doet hij? Hij scheurt het kapotte stuk af. Wij vroegen hem waarom doe je dat nu?

: ach het is renault. En hier dient een Auto voor van A naar B tegaan. Het is een gebruiks voorwerp. 🤷‍♂️
Dat is van alle tijden en alle landen. Gelukkig zijn er ook mensen die hun bezit op wielen wel koesteren, zowel daar als hier.
 
Ze werken daar niet voor niets met een puntenrijbewijs.
Of het helpt met al de lekkere wijn?
Ik vind het puntenrijbewijs niet slecht. Zouden we in belgië ook beter doen.
 
Die gedachte leeft in Nederland net zo goed.
Verbazingwekkend dat -ogenschijnlijk- derde generatie allochtonen nog liever de taal van hun voorouders spreekt dan de taal van het land waarin ze wonen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze ooit zullen overwegen naar hun land van oorsprong te verhuizen.

Nederlands is waarschijnlijk de moeilijkste taal om voor buitenlanders te leren. Ik ken mensen hun hele leven woonzaam in NL en nog spreken ze het niet 100% - daar kan men natuurlijk niets aan doen.

Ik was 2 jaar terug in frankrijk. Een medewerker van de camping kwam aan in zijn renault. Er hangde een stuk van zijn voor bumper los. Wat doet hij? Hij scheurt het kapotte stuk af. Wij vroegen hem waarom doe je dat nu?

: ach het is renault. En hier dient een Auto voor van A naar B tegaan. Het is een gebruiks voorwerp. 🤷‍♂️

Precies - kijk eens een hartje parijs.


Mij niet gezien om met een audi exclusive ergens daar tussenin te staan.
 
Nederlands is waarschijnlijk de moeilijkste taal om voor buitenlanders te leren. Ik ken mensen hun hele leven woonzaam in NL en nog spreken ze het niet 100% - daar kan men natuurlijk niets aan doen.
Als nieuwkomers in elk geval de moeite nemen, is het al heel wat.
Helaas zijn er mensen die zich graag verschuilen achter "ik niet begrijp" terwijl ze dondersgoed weten wat ze gevraagd wordt.

Precies - kijk eens een hartje parijs.


Mij niet gezien om met een audi exclusive ergens daar tussenin te staan.
Ik had ooit in Nice mijn wagen vlak voor een hek neergezet, daar waar men aan de straat bezig was. Vergelijkbaar met dat fileparkeren in dat filmpje, met dien verstande dat ik de achterste in de rij was en dat bewuste hek achter mijn auto was te vinden.
Bij terugkomst bleek iemand het gepresteerd te hebben om daar nog eens tussen te gaan staan. Een Smart, weliswaar, maar eigenlijk was de ruimte zelfs daar niet groot genoeg voor.
En aangezien mijn wagen rondom veel plastic had (en een niet-afneembare trekhaak) , was dat niet een erg geslaagde actie.
Het schijnt overigens dat dat laatste (die trekhaak) bij Franse auto's wel min of meer verplicht is en je die dan ook daadwerkelijk afneemt als je geen aanhanger meeneemt.
 
Laatst bewerkt:
Nederlands is waarschijnlijk de moeilijkste taal om voor buitenlanders te leren. Ik ken mensen hun hele leven woonzaam in NL en nog spreken ze het niet 100% - daar kan men natuurlijk niets aan doen.



Precies - kijk eens een hartje parijs.


Mij niet gezien om met een audi exclusive ergens daar tussenin te staan.
Zonde van je geld idd. Kan je beter een normale auto kopen. Met roo bars erop voor en achter. (als dat toegestaan is in Portugal)
 
Zonde van je geld idd. Kan je beter een normale auto kopen. Met roo bars erop voor en achter. (als dat toegestaan is in Portugal)

Ja, dat kan. Maar het moet wel goedgekeurd zijn.

Zelfde als invoer van een auto; het moet echt fabrieksaf gebracht worden, dus als papiertje zegt 17 inch velgen > 17 inch velgen. Als de ramen normaal behoren te zijn > ramen moeten normaal zijn. Als de kats leeggeklopt zijn > dan moeten die confirm het papiertje werkzaam zijn etc.

Doe je dat later er toch op, en je krijgt een staande houding, dan kan je wel eens de pest hebben dat een politieagent je gewoon ervoor beboet. Beetje hetzelfde als in Duitsland - spul moet TUV gecertificeerd zijn, anders WOK status.

Verbaasd me dat in Nederland zoveel gekloot mag worden met Auto's terwijl in Portugal het volledig het tegenovergestelde is. Niks tuning. En eigenlijk maar goed ook.
 
Nederlands is waarschijnlijk de moeilijkste taal om voor buitenlanders te leren. Ik ken mensen hun hele leven woonzaam in NL en nog spreken ze het niet 100% - daar kan men natuurlijk niets aan doen.



Precies - kijk eens een hartje parijs.


Mij niet gezien om met een audi exclusive ergens daar tussenin te staan.
Dat gebeurt in heel frankrijk. Niet enkel in parijs. Het maakt niet uit wat voor auto het is. Je draagt zorg voor je grief en zeker van een ander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan