Snap niet dat Midhol nog ongestoord z'n gang kan gaan, terwijl de legale sector het loodje legt. Laat ze gewoon vergunningen checken, KVK-inschrijvingen, etc. Dat moet een raamexploitant ook.
Midhold voert al controle zoals selfie's met ID bewijzen en iets van een krant of bonnetje van vandaag, anders wordt je niet geaccepteerd. Ook zij hebben te maken gehad met fake selfies die waarschijnlijk uit telegram groepen en toestanden verhandeld werden. Je kunt geen 100% dichtheid bieden. Het komt uiteindelijk neer op je gezonde verstand gebruiken, iets te mooi is om waar te zijn? Het 99.9% van de keren het ook is.
Als jij een vooruitbetaling doet naar iemand die je niet kent of niet gezien hebt, dan ben je risicovol bezig. En weet dat als het misgaat je zo goed als 0% kans maakt geld retour te krijgen. Wat moeten ze dan, een persoonlijk bezoek gaan plannen met zedenpolitie, belastingdienst en gemeente voordat je adverteren kunt bij hun? Als de drempel te hoog gaat worden gaan adverteerders afhaken. Enig idee hoe lastig het tegenwoordig is met alle bureaucratie?
Midhold moet toch nu al minderjarigen of overduidelijk mensenhandel controleren neem ik aan? Als ze een platform voor illegale handel worden is het snel gedaan.
Hoe moeilijk is het om valse of veel gebruikte ID bewijzen te onderscheppen?
Midhold doet dat... en staat zelfs met zedenpolitie en het OM in contact. Ik kan het weten want ik sta dat ook.
Weet jij of een platform zoals Midhold of MP verantwoordelijk is voor hun content?
Midhold over misbruik, minderjarigen of illegale praktijken?
Moet MP actief controleren op imitatie spullen?
M. A. W hoe verantwoordelijk is een platform voor de advertenties die ze plaatsen?
Als bewezen is dat zij dat faciliteren dan ja, zijn ze strafbaar. Maar dat doen ze niet. Waarom zou je een platform dat tonnen per maand opstrijkt onderwerpen aan risico van sluiting? Precies...
Ik neem aan dat die oplichters een VPN gebruiken. Of zijn die niet toegestaan als je bij Midhold een advertentie wilt plaatsen?
VPN maakt helemaal niks uit. Met een mobiel heb je in theorie al een VPN omdat het IP adres vaak wisselt. In theorie kan de politie de NAW gegevens verkrijgen, maar als ik op de wifi van de buren of starbucks zitten ga veel succes. Het is een speld in een hooiberg.
Bij een bedrijf dat een betrouwbare site opzet waar goed geverifieerd wordt.
Kosten baten ... Het is tijdrovend om alles stuk voor stuk te moeten gaan controleren en toestanden. Dat nuked het idee van het voeren van een goede website op langere termijn. Ben je alleen nog maar bezig met controleren en intussen jaag je alles en iedereen weg.
Fake foto's, worden nu eenmaal gebruikt. Ik keur het niet goed en ik denk dat kwaliteit 100% zal zijn als de geboden advertenties met echte foto's kwamen, maar veel dames doen het allemaal stiekem, familie vrienden partner etc mag het allemaal niet weten.
Ik snap jouw kant als aanbieder maar waarom kunnen ze niet een selfie MET ID kaart vragen van advertentie plaatser?
Bij oplichting moeten die gegevens beschikbaar zijn voor slachtoffers.
Als platform zullen er vast veel dezelfde gegevens zijn van oplichters zoals telefoonnummers en bankgegevens..
Midhold is wel heel passief in het beschermen van bezoekers.
Dat doen ze al. Je krijgt niks op hun platform zonder eerst je ID te bevestigen.