Jack Celliers
Vaste klant
Over VFS nog even dit; het is een commercieel bedrijf. Ze hebben baat bij veel en correcte aanvragen. Anders worden ze gekort op hun vergoeding. Vandaar wellicht het pittige interview.
Medewerkers van VFS stellen vragen die ze niet mogen stellen, zijn slecht op de hoogte van de regels en vragen geld voor visa die gratis zijn, zoals een faciliterend visum. Na veel gedoe heb ik destijds de Duitse ambassade gebeld, werd correct te woord gestaan (helpt ongetwijfeld dat ik Duits sprak), kon de volgende dag terecht op de ambassade en kreeg de 4000 baht die VFS mij had afgetroggeld terug op m'n bankrekening.
Medewerkers van VFS stellen vragen die ze niet mogen stellen, zijn slecht op de hoogte van de regels en vragen geld voor visa die gratis zijn, zoals een faciliterend visum. Na veel gedoe heb ik destijds de Duitse ambassade gebeld, werd correct te woord gestaan (helpt ongetwijfeld dat ik Duits sprak), kon de volgende dag terecht op de ambassade en kreeg de 4000 baht die VFS mij had afgetroggeld terug op m'n bankrekening.