GELUK
Het was nog even spannend of ik Salome zou halen, omdat ik niet wist of ik op tijd de spullen bijeen zou hebben voor een umweltsticker. Doch dat lukte toch net en na een tussenstop bij de Dekra in Emmerich voor zo een groen plakkertje, op de 7e van de 6e doorgereden naar Herne.
Op een nabije rotonde Westfalen station de tank nog even goedkoop extra volgegooid.
En zo draaide ik rond 12 de parking tegenover de club op.
De receptioniste vergeleek de code van het vrijkaartje, waarvoor dank aan club en een ander forum, met haar lijst. En na een positieve match kreeg ik m'n badjas en handdoek mee. Normaal betaal je 40 euro entree. Voor de vroege vogels is er dagelijks tussen 10 en 13 uur en voor de late nachtegalen zondag tot en met donderdag tussen 21 en 3 uur een happy hour entree tarief van 30 euro. Wat de dames er over het algemeen vragen is me onbekend.
Door naar de kleedruimte en gaan opfrissen. Ze hebben naar de open douche wand, ook enkele 1 persoons douches voor de verlegen beren. 2 tegenover de douche wand en 4 nabij de Turkse/stoom sauna. Bijkomend voordeel van enkele van die 1 persoons douches is dat ze een normale douchekop hebben, zodat je ook het onderstel degelijk kan spoelen.
Althans... als het water het tenminste doet. Want terwijl ik me aan het douchen ben verdwijnt ineens de waterdruk. Dacht in eerste instantie dat ik die druk knop niet goed had ingedrukt. Maar na een tweede druk op de knop wist ik dat er stroomt aan de knikker zat. Zo goed als het ging met de laatste staaltjes me afgespoeld en richting receptie. Die bleek al op de hoogte te zijn en er zou naar gekeken gaan worden.
Dan maar eerst de innerlijke mens aansterken. In de bar kwam ik er al gauw achter waarom de receptie zo snel op de hoogte was. De koffieapparaat en fris tap deden het namelijk ook niet. Er leek dus sprake te zijn van een algehele waterstoring in de tent.
Dan maar door naar het restaurantje. Er lag een simpel ontbijtje met wat beleg klaar. Wat me positief opviel was wel dat het beleg afdekt was tegen de 'tausi bonen met vleugels'. Dat is in menig (duurdere) club helaas niet altijd het geval. Net als dat ze kannetjes met appelsap, sinaasappelsap en melk hadden staan. Koffie en thee hebben ze daar uit thermoskannen.
Met tegoed gedaan aan een broodje en sapje, om vervolgens een rondje door de club te maken. De sauna was redelijk op temperatuur, de Turkse stoom sauna stond uit, net als de hamam. De tuin lag er netjes bij en de buiten sauna was lauw. Je kunt er over klagen, maar ik zie het maar als een bio sauna waar je lekker een half uurtje ofzo in kunt liggen. Die keuze hebben, net als bij het trappenhuisclub, vind ik wel fijn.
Maar hoewel de sauna me aanlokkelijk, was het ontbreken van een douche een deal breaker. Ik zocht daarom maar hun kino op om even een schoonheidsslaapje te doen.
Toen Cinderella ontwaakte van de smakelijke geuren (geintje, ruik je niet tot aan de kino), trok ie wederom richting diens favoriete plek in een SC: het restaurant. Daar lagen intussen 3 bakken met wat vlees, pasta en kippenbouten. Ernaast in de koelbakken was het beleg vervangen door diverse rauwkost.
Het eten smaakte wel, maar was wat aan de lauwe kant. Dat doet me vermoeden dat het eten elders vandaan komt. Wellicht doordat er geen water was om te koken?
Toen ik in de kleedruimte de receptioniste aan de telefoon hoorde vertellen dat ze niet wisten of de water storing over 2 of 3 uur of pas de volgende dag hersteld zou zijn, besloot ik rond 15:30 eieren voor m'n geld te kiezen en m'n biezen te pakken.
Jammer dat het bezoek zo moest verlopen. Waarvoor ik kwam was gelukt: m'n buik weer volproppen
Maar wellnessen en kameren zat er helaas niet in, ondanks dat met wat mazzel de umweltsticker geregeld was.
Ongeluk bij een GELUK zullen we maar zeggen...