Gynaecoloog in spe verkracht studente, maar ontsnapt aan straf: “Spijtig dat ze het als grensoverschrijdend heeft ervaren”

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is voor het uitoefenen van een medisch beroep en het toegelaten worden tot het medisch register in België een Verklaring Van Goed Gedrag nodig?
Krijg je die na een veroordeling voor een zedendelict?
Nu... als hij al daadwerkelijk gyneacoloog (zou) willen worden... heeft hij zichzelf toch wél in een bijzonder lastig parket gewerkt!

Daar had ik, en veel mensen met mij, nog nooit van gehoord en persoonlijk vind ik die stelling compleet absurd.

Dus iedereen die na een nachtje uitgaan met wat drank op het bed induikt met iemand kan achteraf 'verkrachting' roepen?
Ik weet niet hoe dat in België is gecommuniceerd maar in Nederland is dit uitgebreid in de media, geschreven en op tv, besproken.

Als iemand, zoals in dit geval, laveloos is en dus geen consent geeft is dit 100% verkrachting.
Met, "we waren beide dronken" kom je dus niet ver bij de rechter.
Ik persoonlijk zou ook totaal geen zin hebben om met iemand die te dronken is om te reageren sex te hebben.

Hier gaat het overigens in dit geval totaal niet over, maar de woorden "achteraf 'verkrachting' " geven mij wel creepy gevoelens. Again, over geen consent is de wet duidelijk.

Als jij er zoveel op hebt (los ervan dat ze vermoeden dat ze gedrogereerd is) dat jij amper kan lopen en zga niet meer aanspreekbaar bent, ik neem jouw mee naar huis en ik stop een dildo in je reet maar op dat moment zeg je geen nee want je bent helemaal van de kaart.

Dan gaat dat geen grens over?
Tuurlijk 100%.

Maar los van dat is het ook mijn verantwoordelijkheid dat ik mij zo stom dronken drink.

Maar het geeft niemand het recht om te doen wat die pipo gedaan heeft.

Of je dronken bent of niet, je moet op dit soort momenten alsnog blijven nadenken wat je doet.

Vroeger ging het de doofpot in, anno 2025 kan dat niet meer

Dat bedoel ik ook net. Als ik met een vrouw in een cub aan de praat graak. En ik drink mij lader zat. Tot het punt dat ik niet meer helder kan denken. En ik verklap haar de pin van mijn bankkaart en de volgende dag kom ik ergens wakker op een bankje en mijn bankaart is weg.

Dan ben ik toch verantwoordelijk dat ik zo zat was dat dit kon gebeuren? Wat de acties van de persoon die mijn kaart gestolen heeft niet goed praat.

Vroeger ging het de doofpot in, anno 2025 kan dat niet meer
[/QUOTE]
Iets met "moet je maar geen korte jurkjes of rokjes aandoen"

Idiote uitspraak.

Nu verglijk je appels met peren. Je verstaat mij ook verkeerd. Ik zeg niet dat dat het haar schuld is dat ze verkracht is. Maar wel had ze mss wat minder gedronken tot dat ze van de wereld niet meer wist. Had ze haar zelf mss kunnen redden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan