Gynaecoloog in spe verkracht studente, maar ontsnapt aan straf: “Spijtig dat ze het als grensoverschrijdend heeft ervaren”

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallie64

Meubelstuk
Forumpionier
4.361
02/07/21
3.139
18

voor niet abonnees lezen via https://archive.ph/

Getalenteerd of niet, het blijft een schande.
Bezoek een dvp als ge uw lusten niet kunt bedwingen en is veel goedkoper dan de 3800 euro schadevergoeding die je moet betalen.

Iemand met een goeie advocaat komt ermee weg dus en als deze man er zo goed mee weg kan komen wordt het misdrijf werkelijk geminimaliseerd alsof het een jeugdzonde is.

Getalenteerd, veelbelovende toekomst, geen strafblad, doet vrijwilligerswerk etc etc. Dat getalenteerd, oh justitie, qua communicatie kan dit wel tellen !! Nu wat mij hier verbaast: de man vormt geen gevaar voor de toekomst, hij is gynaecoloog in opleiding. Vreemd allemaal.

voor niet abonnees lezen via https://archive.ph/

Ik vraag mij af in wat voor land wij leven dat verkrachters geen straf geeft.

Hij heeft misbruik gemaakt van haar dronken toestand. Ook al gaf ze hem mss signalen had hij zijn verstand moeten gebruiken en zeker als dokter.

Ik krijg steeds meer de indruk dat Vrouwe Justitia in België niet blind is. Het is immers niet de eerste keer dat er opvallend milde straffen worden uitgesproken na ernstige misdrijven.

Het zou allemaal wel iets genuanceerder liggen.

Als het effectief zo gegaan is dan vraag ik me toch af in hoeverre dat echt verkrachting kan genoemd worden.
1000005987.jpg

Ik denk niet dat iemand wilt weten wat er door mijn hoofd ging en nogsteeds gaat.

Als het effectief zo gegaan is dan vraag ik me toch af in hoeverre dat echt verkrachting kan genoemd worden.
Bekijk bijlage 305333
Ze is te zien oo beelden en door getuigen dat ze plots onwel was, amper nog lopen en praten. Vermoeden bestaat dat ze gedrogeerd is maar daar kunnen ze helaas niet achterkomen.

Bekijk bijlage 305333

Je moet zelf ook wel weten wnr iemand te zat is om beslissingen te nemen. Anders moeten ze die spiking zaak in kortrijk ook niet meer onder zoeken. Als het toch oké is om vrouwen op te gieten of te drogeren. En daar na je zin met haar te doen. Voor zo lang je zegt dat ze het oké vond.

Het is ook wel een feit dat er niets gezegt woord over waar het slachtoffer zelf in de fout gegaan is. Namelijk dat ze te veel gedronken heeft. Daar is zij verantwoordelijk voor.

Ook toffe vriendin dat ze heeft. Die niet een zegt van hé drink eens wat anders dan alchol. En dat ze haar in die staat alleen naar haar kot heeft laten gaan. Zeker als ze samen in het zelfde kot zaten.

Maar het spreekt niet goed wat dat die klojo gedaan heeft. Hij had moeten zijn verstand gebruiken. Toen ze mee ging naar zijn kot om dat haar vriendin niet open deed. Had hij haar moeten laten slapen in zijn kot.

En niet van de situatie gebruik maken dat ze stom dronken is. En er op kruipen. En dat voor een dokter die een vertouwens persoon hoort te zijn.

Het klote is nu wel weer dat we ons als mannen terug mogen schamen. Omdat we mannen zijn. Door dat er een klojo zijn lul niet in zijn broek kon houden.

Ik kan mijn social media niet bekijken zonder van veel vouwen die ik ken. Allerlei filmjes zie posten waarom ze hun niet veilig voelen. Waar ze alle mannen afschilderen als verkrachters en creeps.

Aan die vrouwen en alle feministen die dat vinden. Nee niet alle mannen zijn niet zo. En vergeet niet, de rechter die dit klote vonnis uitgesproken heeft is een VROUW geen man.

Hij heeft zelf toegegeven dat jij haar heeft verkracht en dan zijn er nog altijd figuren die haar victim blamen en daar indirect zijn gedrag goedpraten? What the f!! :sick:

Ruim 6 op de 10 vrouwen heeft te maken gehad met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Met walgelijke masculine influencers zoals de broertjes Tate wordt het er niet beter op.

Het feit dat deze looser niet veroordeeld is, is al te gek voor woorden en dat hij misschien straks zijn werk als gynaecoloog mag uitvoeren is natuurlijk helemaal bizar.

Ik hoop wel dat @admin + moderatie de victim blaming, verheelijking van verkrachting etc wel heel serieus gaat oppakken en de leden die zich hier schuldig aan maken op hun gepaste plek zet.

Ik blijf het iig volgen met een vergrootglas en ik ben niet de enige.
Helemaal met je eens Noortje!
Loopt echt de spuigaten uit! dit kan gewoon echt niet!

Lijkt mij dat dit tegen alle regels van het forum in gaat?

Maar dit zal wel weer te persoonlijk worden opgevat.

Laatst bewerkt:
Een vrouw te grazen nemen die teveel gedronken heeft, terwijl je beter behoort te weten: zo'n man spoort niet en is niet geschikt als arts en zeker niet als gynaecoloog.
Hij mag uit opleiding gezet worden en bij goed gedrag uroloog worden. Nooit meer aan een vagina zitten en er zelfs niet beroepshalve naar kijken.

Bekijk bijlage 305333
De rechter oordeelde dat de dame 'te dronken was om expliciet toestemming te geven'.
De redenering van het slachtoffer is dus wel degelijk gevolgd door de rechtbank. En de dader moest dus ook een schadevergoeding betalen.

Alleen is er dus die 'voorwaardelijke' strafmaat; En daar had de rechtbank best wel wat duidelijker kunnen communiceren!

Is voor het uitoefenen van een medisch beroep en het toegelaten worden tot het medisch register in België een Verklaring Van Goed Gedrag nodig?
Krijg je die na een veroordeling voor een zedendelict?

De rechter oordeelde dat de dame 'te dronken was om expliciet toestemming te geven'.
Ik weet niet in hoeverre de rechter van dat oordeel is. Blijkbaar is er sinds 2 jaar een wetswijziging die zegt dat elke vorm van sex met een dronken persoon aanzien wordt als 'verkrachting'.

Daar had ik, en veel mensen met mij, nog nooit van gehoord en persoonlijk vind ik die stelling compleet absurd.

Dus iedereen die na een nachtje uitgaan met wat drank op het bed induikt met iemand kan achteraf 'verkrachting' roepen?

Is voor het uitoefenen van een medisch beroep en het toegelaten worden tot het medisch register in België een Verklaring Van Goed Gedrag nodig?
Krijg je die na een veroordeling voor een zedendelict?
Kon zo gauw niet vinden of dit ook geldt voor a.i.o maar dit is wat de Belgische overheid erover zegt m.b.t. hun versie van de VOG

Hoe kan u een blanco uittreksel bekomen?

Als er veroordelingen op uw strafregister staan, kan u een blanco strafregister bekomen:

ofwel door de automatische uitwissing van veroordelingen,
ofwel door een beslissing tot herstel in eer en rechten (voor de veroordelingen die niet automatisch worden uitgewist).

Politiestraffen, dat zijn geldboeten van 1 tot en met 25 € en/of gevangenisstraffen van 1 tot 7 dagen en/of werkstraffen van minder dan 46 uren, worden in principe automatisch uitgewist na 3 jaar. Dat is niet het geval als zij een vervallenverklaring van meer dan 3 jaar bevatten.
Opgelet: het gaat hier om politiestraffen en niet om veroordelingen uitgesproken door de politierechtbanken. Politierechtbanken kunnen namelijk ook correctionele straffen uitspreken, bijvoorbeeld inzake wegverkeer.

Voor correctionele veroordelingen en veroordelingen die niet in aanmerking komen voor automatische uitwissing na 3 jaar kan u, onder bepaalde voorwaarden, de gerechtelijke instanties om eerherstel in strafzaken vragen. Hierdoor kan u dan een blanco strafregister bekomen.

Weet dat bepaalde veroordelingen die u heeft opgelopen mogelijks niet worden vermeld op een uittreksel uit het strafregister dat u opvraagt om een beroep uit te oefenen (dit om uw sociale re-integratie te bevorderen). Die veroordelingen worden daarentegen wel vermeld op de uittreksels uit het strafregister die door politie- en gerechtelijke diensten en sommige administratieve overheden worden opgevraagd.

Bron: https://justitie.belgium.be/nl/them...documenten_aanvragen/uittreksel_strafregister

Ik weet niet in hoeverre de rechter van dat oordeel is. Blijkbaar is er sinds 2 jaar een wetswijziging die zegt dat elke vorm van sex met een dronken persoon aanzien wordt als 'verkrachting'.

Daar had ik, en veel mensen met mij, nog nooit van gehoord en persoonlijk vind ik die stelling compleet absurd.

Dus iedereen die na een nachtje uitgaan met wat drank op het bed induikt met iemand kan achteraf 'verkrachting' roepen?
Dit is niet "roepen". DIT IS VERKRACHTING

Stop met verheelijken van deze vreselijke situatie

maar er zal toch wel iets van een verzachtende omstandigheid zijn als de rechter zo'n mild vonnis uitspreekt
De verzachtende omstandigheden zijn volgens het vonnis: (voor de volledigheid even het complete vonnis geciteerd met de verzachtende omstandigheden dikgedrukt.)

Het is bewezen dat er seksuele betrekkingen zijn geweest met en zonder penetratie. De beklaagde heeft ook erkend dat het slachtoffer geen toestemming kon geven. Hij heeft onmiskenbaar de grenzen van het toelaatbare overschreden", luidde het vonnis. Maar: ,,De student is nog jong en heeft een blanco strafblad. Ook is hij professioneel en privé een getalenteerd en geëngageerd persoon. Een opschorting is passend zonder hem maatschappelijk te ontwrichten."

Laatst bewerkt:
Maar: ,,De student is nog jong en heeft een blanco strafblad. Ook is hij professioneel en privé een getalenteerd en geëngageerd persoon. Een opschorting is passend zonder hem maatschappelijk te ontwrichten."
Nou dan kan je toch tussen de regels door lezen dat de rechtbank eigenlijk ook niet weet wat ze ermee aan moet
Helemaal met je eens Pleun.
Misschien moet er een slot op dit topic, ik zie nog steeds verheerlijking.

Is er iemand van de staff die oplet? ;)
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wie er wat nou eigenlijk aan het verheerlijken zou zijn ?

Ik ben de laatste persoon die verkrachting zal verheerlijken maar er zijn toch wel gradaties tussen met een borrel op iets verder gaan dan wat eigenlijk de bedoeling is en een wildvreemde in een donker steegfje van een fiets af rukken en onder bedreiging van een mes te verkrachten ?

Ik ben de laatste persoon die verkrachting zal verheerlijken maar er zijn toch wel gradaties tussen met een borrel op iets verder gaan dan wat eigenlijk de bedoeling is en een wildvreemde in een donker steegfje van een fiets af rukken en onder bedreiging van een mes te verkrachten ?
Als jij er zoveel op hebt (los ervan dat ze vermoeden dat ze gedrogereerd is) dat jij amper kan lopen en zga niet meer aanspreekbaar bent, ik neem jouw mee naar huis en ik stop een dildo in je reet maar op dat moment zeg je geen nee want je bent helemaal van de kaart.

Dan gaat dat geen grens over?

Nou dan kan je toch tussen de regels door lezen dat de rechtbank eigenlijk ook niet weet wat ze ermee aan moet
Uit het volgende artikel: Omstreden vonnis ontleed: waarom gynaecoloog in spe (24) niet naar cel moet voor verkrachting van studente

Om de strafmaat te bepalen, keken ze naar zijn jonge leeftijd, zijn blanco strafregister en zijn gunstige persoonlijkheid. "Uit de bijgebrachte stukken blijkt dat de beklaagde een getalenteerde en geëngageerde jongeman is die zowel privé als professioneel sterk wordt geapprecieerd.

De rechtbank is van oordeel dat het passend is om de uitspraak van de veroordeling op te schorten voor de beklaagde, teneinde hem tot schuldinzicht te brengen en recidive te voorkomen zonder hem maatschappelijk te ontwrichten." Dat resulteerde in een gunstmaatregel: opschorting van straf

Even verderop:

R.V. mag zich de komende vijf jaar niet laten betrappen op een misstap, want dan zou de opschorting kunnen herroepen worden. Aan het slachtoffer moet hij in totaal een schadevergoeding van 3.800 euro betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan