Gelogde IP-adressen en bewaarde sessies

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

H._

Meubelstuk
Supporter
Forumpionier
2.943
30/06/21
4.602
65
Ik zie in mijn account onder "Beveiliging" gelogde IP-adressen van waaraf ik een connectie gemaakt heb, waarbij in sommige gevallen onthouden is dat de eerste connectie meer dan twee jaar geleden gemaakt is. Mijns inziens is het niet nodig om de geschiedenis zo lang te bewaren. Ik zou graag zien dat gelogde IP-adressen maar voor beperkte tijd bewaard worden, een maand of drie maanden maximaal of iets in die orde van grootte, maar zeker niet voor jaren.

Verder zou het mooi zijn als ik als gebruiker in staat zou zijn om de lijst gelogde IP-adressen op te schonen.

Ook is er een lijst met nog niet afgesloten inlogsessies beschikbaar. Hier staat bij: "Als je iets ziet dat je niet herkent, kun je deze verwijderen". Maar ik zie geen mogelijkheid om iets te verwijderen uit die lijst, het lijkt een read-only lijst te zijn waar ik naar kan kijken maar verder niets mee kan doen. Ik zou graag die hele lijst willen leegmaken op de actieve sessie waar ik zelf op dat moment mee ingelogd ben na, maar dat lijkt niet te kunnen.
 
Oh goed punt!.. qua hoe lang het bewaard wordt.. daar zitten ook voordelen aan van dat je dus automitsch inlogd... niet voor iedereen wenselijk, ik ben voor die neutraal.
EDIT: excuus, nog even nader bekeken dit heeft volgens mij niks te maken met automatisch inloggen inderdaad. Dan hoeft dat mijn inziens ook niet zo lang bewaard te blijven! sterker nog, wat is überhaupt het voordeel dit te loggen? Actieve sessies ja, maar een IP logboek?

Het zelf kunnen verwijderen van sessies ben ik zeker voor! dit kan ook :) .. alleen niet goed zichtbaar, bij "Jouw Sessies" kun je helemaal rechts op verwijderen klikken.. dit is alleen niet zichtbaar, er is namelijk een blanco doorzichtige knop haha.. :ROFLMAO: maar als je er overheen gaat met je muis veranderd de kleur en krijg je de tiptext dat het om de knop verwijderen gaat...
 
Het zelf kunnen verwijderen van sessies ben ik zeker voor! dit kan ook :) .. alleen niet goed zichtbaar, bij "Jouw Sessies" kun je helemaal rechts op verwijderen klikken.. dit is alleen niet zichtbaar, er is namelijk een blanco doorzichtige knop haha..
Nou je het zegt! Compleet onzichtbare knop :LOL: OK, bedankt voor de tip, ik ga even wissen in die lijst.
 
wat is überhaupt het voordeel dit te loggen?
- Dubbele accounts opsporen.
- Teruggekeerde gebande leden opsporen.
- Verdacht gedrag analyseren (hackpogingen, ddos-aanvallen, spam, enz.) en daarna maatregelen treffen.

Het te lang bewaren van IP-adressen is echter een overtreding van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan