je vergeet dat d66 hier het grootste aandeel in heeft!!!Experts over 'experiment' in formatie: 'Praatjes vullen geen gaatjes'
"We gaan echt iets nieuws proberen", zei informateur Wouter Koolmees deze week nadat VVD, D66, CDA en ChristenUnie bekend hadden gemaakt dat ze opnieuw een coalitie willen vormen. Het leek de aankondiging van de langverwachte nieuwe bestuurscultuur waarover het al zo lang gaat in Den Haag. De...www.nu.nl
Zoals verwacht..........................de poppenkast draaid door.
Goede reaktie's
Vreselijk en onbegrijpelijk om te zien dat er zoveel mensen weer op de VVD hebben gestemd. Dat ondernemers, miljonairs, huisjesmelkers en 3x modale inkomens erop stemmen, begrijp ik nog. Ik begrijp echter niét dat er studenten, AOW'ers, mensen met modale inkomen, jongeren, mensen in loondienst, zorgmedewerkers, particuliere en sociale huurders etc op de VVD blijven stemmen. Tientallen jaren obsessief bezig zijn met privatiseren. De zorg, postbedrijf, openbaar vervoer. Treurig. Met het toeslagenschandaal als dieptepunt van de VVD. Om maar nog te zwijgen over het graag uitknijpen en laten immigreren van kwetsbare arbeidsmigranten en verwaarlozing van stikstofcrisis en klimaat. Van die nieuwe bestuurscultuur komt niets terecht. Uitstekende woorden van deze hoogleraren.
Deze formatie laat een dieptepunt in onze democratie zien. Dit is geen experiment, dit is wanhoop om aan de macht te blijven. Democratie wordt aan de kant geschoven en ze zijn er nog trots op ook. Wat mij betreft is het gewoon formeren met de partijen die de meeste stemmen hebben tot je een meerderheid hebt, ongeacht of je er mee kan opschieten. Dat is democratie, want het volk spreekt. Dan doe je je stinkende best het volk de zin te geven en als het niet werkt kan het volk bij volgende verkiezingen laten zien of ze door willen gaan met dezelfde club of met een andere. Nee, deze club maakt er een eigen feestje van met alleen beste vriendjes.
theo