N
Nee klopt inderdaad, achteraf ook heel stom. Dacht toen niet echt na erover
Het maakt niet uit - bij een directe overboeking van een bankrekening (of via een tikkie, betaalverzoek etc) zien beide partijen elkaars gegevens.
Zij (of dus : de eigenaar van de rekening waar je naar toe boekte - kan een collega/regelaar/booker/pooier zijn ) ziet jouw rekeningnummer en naam , en jij ziet ook rekening en naam waar het geld naar toe ging.
Ook wat dat betreft voegt de foto weinig toe , voor haar.
Misschien weet ze niet dat overboekingen direct zijn, en niet teruggedraaid kunnen worden.
Als ze uit een creditcard cultuur komt , of persoonlijke-cheque cultuur (die ongedekt kan zijn) dan ben je niet zo gewend dat directe overboekingen heel erg onherroepelijk zijn.
creditcard betalingen kon een betaler vrij simpel terugdraaien, en het was de verkoper/winkelier die een sales slip met handtekening moest kunnen laten zien om een kans te malen in dat dispuut.
Of wilde ze aan collega/booker/pooier kunnen laten zien waarom er minder cash was en dat er deels per bank betaald was.
-- update
Las dat het Roemeense was en dacht wat verder na.
Afhankelijk van hoe ver Roemeense banken zijn qua IT- kan dat ze geen app-toegang heeft.
En - ik meen dat overboekingen binnen Europa niet zo direct zijn als tussen NL banken onderling. (plus , dat qua fraude preventie een betaling naar Oost Europa ook wel even in de wacht kan staan voor wat nadere controle ). Ze kan in dat geval niet , of niet meteen zien dat het geld binnen is.
Ik denk niet dat zij makkelijk een NL rekening zal kunnen krijgen als ze geen vaste woonplaats heeft.
Dan heb je vermoedelijk naar een NL rekening overgemaakt van iemand die dit soort dingen voor haar doet , en stuurt ze waarschijnlijk die foto van je pas met bericht "de overboeking van deze rekening <foto> is voor mij, geef het mij zo contant".
Je kunt in je eigen overzicht kijken waar je naar toe gestuurd hebt ROxxbank , of NLyyBANK.