Algemeen Essen algemeen

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Tussen 2010 (toen leerde ik de laufhauses kennen) en 2018 waren het echt bijzondere jaren, vooral in steden als Duisburg, waar het nachtleven bloeide.

Destijds kon je in Laufhauses in vrijwel elk hoekje en gangetje wel iemand tegenkomen, iets wat nu ondenkbaar is.

Veel van die locaties zijn inmiddels afgesloten, mede door corona en de bijbehorende economische nasleep, zoals extra belastingen.

Het heeft allemaal een flinke impact gehad op de sfeer en levendigheid van die tijd.

Toch is het mooi om met plezier terug te kijken op die drukke, levendige periode. Toen was er ook nog weinig invloed van mobiele telefoons; mensen hadden echt contact, er was veel meer interactie. Tegenwoordig zit iedereen met zijn ogen op het scherm, wat de beleving verandert.

In sommige panden in Duisburg hangen nu zelfs A4tjes die mobiel gebruik verbieden. Het zou mooi zijn als dat ook voor de aanwezige dames gold, zodat de sfeer weer wat persoonlijker wordt.

Ondanks alles proberen we er het beste van te maken. De herinneringen aan die tijden blijven in ieder geval iets moois om mee te dragen, want het waren fantastische momenten, toen alles nog volop draaide.

We zullen zien wat de toekomst brengt.

Ondanks alles proberen we er het beste van te maken. De herinneringen aan die tijden blijven in ieder geval iets moois om mee te dragen, want het waren fantastische momenten, toen alles nog volop draaide.

We zullen zien wat de toekomst brengt.
Je hebt het mooi beschreven, de mooie jaren in de laufhausen, ik heb ze ook beleefd, met name in Duisburg.
Ik maak me geen enkele illusie wat de toekomst brengt, want dat is voor mij wel duidelijk. Het kan maar één kant op: het wordt alleen maar slechter en treuriger, we leven nu eenmaal in een andere tijd met al dat internet aanbod en vreselijke thuisonvangst. De mooie jaren zijn voorgoed voorbij en komen nooit meer terug.

Terug
Bovenaan Onderaan