Als je in Noord Brabant of Zuid Holland een advertentie plaatst op Sexjobs Met betaald contact gezocht.
Krijg je steevast reactie van een blond 24 jarig lingerie model / studente uit Tilburg soms Rotterdam .
Namen Angela, Aischa Bianca..
Date kost 150 zonder tijdsbeperking. Stuurt direct adres tel nummer mee.
En prachtige fotos , miss Holland is er niks bij.
Maar je moet 50€ vooruitbetalen. Anders gaat niet door.
Het telefoonnummer staat op Wieheeftgebeld.nl
ik heb ook ABNAmro banknummer met een naam., ik ga dit aan de fraude afdeling doorgeven.
Wie weet helpt t.
Ze gaan er helemaal niks mee doen.
Ik blijf me verbazen over de bereidwillendheid van de nederlandse politie. Het kost welgeteld een aangifte of 4 voordat iemand van z'n luie reet afkomt.
Ik heb een klant die met tenaamstelling, BTW nummer, KVK op een shop stond waar hij niets mee van doen had. Mensen bestelde, kregen niets geleverd, komen bij hem uit. Hij weet niet hoe dat kan. Schakelt mij in.
Ik ontdek, er is een ware plaag gaande van shops op internet met allemaal verschillende KVK's / tenaamstelling(en) of BTW nummers van mensen die er niks mee van doen hebben. In amper 1 dag tijd krijg ik met behulp van SIDN.nl ruim 20 websites of domeinnamen, offline.
Ik vertel de klant, je moet aangifte bij de politie doen van identiteitsfraude. Heeft al het bewijs inclusief mijn correspondentie meegenomen, wordt weggestuurd met ja er heeft geen identiteitsfraude plaatsgevonden.
Dat er een NETWERK van 20+ websites (en waarschijnlijk zelfs in de honderden) van malafide webshops actief zijn, interesseert de politie niet. Uiteindelijk lukt het mij om samen met de drie betaal providers, de hele teringzooi af te sluiten.
Ergo, als er maar niet genoeg aangiftes voor binnen komen, doen ze er niets mee. Criminaliteit loont. Ik ben gelukkig anders te spreken over de Politie in belgie die aangifte(s) voor online internet oplichting serieus neemt. En daadwerkelijk er ook wat mee doet.
Je moet gewoon niet vooruit betalen.