Ervaring met psilocybine

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Pjotr

Newbie
9
02/12/21
10
2
Ik zie bij een masseuse de mogelijkheid om de massage te ondergaan na gebruik van psilocybine om de massage intensiever te beleven. Wie heeft daar ervaring mee en is het aan te bevelen?

Ik heb veel ervaring met psilocybine. Wat een wondermooi medicijn! Heeft voor mij meer gedaan dan alle therapie samen.

Dit gezegd zijnde... het is niet iets dat je zomaar "tussen de soep en de pattaten" doet! Set en setting is heel belangrijk. Net als je intentie zetten. Een ervaren therapeut of tripsitter is geen overbodige luxe. Er is hier veel informatie over online.

Ik vermoed dat het in dit geval over een microdosis gaat. Een heel kleine dosis dus waar je niet echt van gaat trippen maar wel een verandering in je voelen en perceptie teweeg brengt.

Alles hangt af van u als persoon en de bekwaamheid van degene die het geeft. Zou niets voor mij zijn om dan uurtje later ofzo alweer buiten te staan. En zoals wallie64 al aangaf zeker niet met de auto rijden nadien!!!

Maar in de juiste setting en met de juiste intentie kan dit zeker een meerwaarde geven. In Nederland is het legaal. In belgië staat het in de lijst van verboden drugs. Ook niet onbelangrijk 😉

Ik zie bij een masseuse de mogelijkheid om de massage te ondergaan na gebruik van psilocybine om de massage intensiever te beleven. Wie heeft daar ervaring mee en is het aan te bevelen?
Niet doen, juist bij paddogebruik is er grote onzekerheid hoe persoon A of persoon B reageert op eenzelfde gebruik. Zoals door levensgenieter aangegeven kan het gebruik positieve gevolgen hebben (voor hem) maar zou eenzelfde gebruik voor mijzelf zeer kwalijk kunnen zijn. De bekende verhalen "ik kan vliegen", "ik kan alles" maken het wel trikkie. Er wordt om die reden ook geadviseerd altijd een nuchter persoon in je nabijheid te hebben! Zegt wel genoeg toch? Of cancelt de masseuse de evt. shit?

De "ik kan vliegen" verhalen ken je enkel omdat ze zeer uniek zijn en behoren tot mensen waar in de eerste plaats al een hoek af is en dus beter in het algemeen geen psychedelica tot zich nemen. De kans dat dit jou overkomt is astronomisch klein.

Als je het wél wil doen, om on topic te blijven:
- Hou rekening dat set & setting zeer belangrijk zijn. Het kan SNEL bergaf gaan en iets/iemand stabiel hebben om op terug te vallen kan echt wel het verschil maken.
- Een trip kan zo'n 4-5u duren, daarna is er wel nog wat afterglow maar het meest intense is achter de rug.
- Ik raad af om psilocybine te doen bij iemand die je niet kent, tenzij je zéér vertrouwd bent met het middel en tijdens de trip de controle weet te behouden.

Los hiervan lijkt het me zeker de moeite waard om te verkennen, maar ik zou het stap voor stap doen ipv al het succes in één ervaring proberen mikken.

Net zoals Levensgenieter69 hierboven heb ik wat ervaring achter de rug, en psilocybine is wel een zeer uniek beestje. Ik zou eveneens een microdosis aanraden als je het toch echt wilt doen, en denk nadien aan de veiligheid van je medemens door te zorgen dat je nadien met het OV of een taxi naar huis kan.
Met een microdosis kan je zéker nog rijden als het echt moet, maar het is nooit een goed idee om in niet volledig nuchtere toestand achter het stuur te kruipen. Zeker als je al in de wolkjes bent na je massage ;)

Hou rekening met het feit dat de onset van psychedelica soms wat onaangenaam/raar kan zijn, zeker als je geen ervaring hebt. Dat gemengd met de anticipatiestress moet je wel zien in de hand te houden met iets waarop je kan focussen. Én het kan heel snel beginnen, dus persoonlijk zou ik de behandeling al eerder een uurtje of 2 na inname willen ondergaan. Kwestie van er echt al "in" te zitten.

Alles hangt af van hoe hard je wilt trippen natuurlijk, maar bij alles hoger dan 3g droge champignons zullen dergelijke aanrakingen waarschijnlijk eerder storend zijn dan iets anders.

De "ik kan vliegen" verhalen ken je enkel omdat ze zeer uniek zijn en behoren tot mensen waar in de eerste plaats al een hoek af is en dus beter in het algemeen geen psychedelica tot zich nemen. De kans dat dit jou overkomt is astronomisch klein.

Als je het wél wil doen, om on topic te blijven:
- Hou rekening dat set & setting zeer belangrijk zijn. Het kan SNEL bergaf gaan en iets/iemand stabiel hebben om op terug te vallen kan echt wel het verschil maken.
- Een trip kan zo'n 4-5u duren, daarna is er wel nog wat afterglow maar het meest intense is achter de rug.
- Ik raad af om psilocybine te doen bij iemand die je niet kent, tenzij je zéér vertrouwd bent met het middel en tijdens de trip de controle weet te behouden.

Los hiervan lijkt het me zeker de moeite waard om te verkennen, maar ik zou het stap voor stap doen ipv al het succes in één ervaring proberen mikken.

Net zoals Levensgenieter69 hierboven heb ik wat ervaring achter de rug, en psilocybine is wel een zeer uniek beestje. Ik zou eveneens een microdosis aanraden als je het toch echt wilt doen, en denk nadien aan de veiligheid van je medemens door te zorgen dat je nadien met het OV of een taxi naar huis kan.
Met een microdosis kan je zéker nog rijden als het echt moet, maar het is nooit een goed idee om in niet volledig nuchtere toestand achter het stuur te kruipen. Zeker als je al in de wolkjes bent na je massage ;)

Hou rekening met het feit dat de onset van psychedelica soms wat onaangenaam/raar kan zijn, zeker als je geen ervaring hebt. Dat gemengd met de anticipatiestress moet je wel zien in de hand te houden met iets waarop je kan focussen. Én het kan heel snel beginnen, dus persoonlijk zou ik de behandeling al eerder een uurtje of 2 na inname willen ondergaan. Kwestie van er echt al "in" te zitten.

Alles hangt af van hoe hard je wilt trippen natuurlijk, maar bij alles hoger dan 3g droge champignons zullen dergelijke aanrakingen waarschijnlijk eerder storend zijn dan iets anders.
Vreemde reactie Kinghorn!
Eerst geef je blijk van de mogelijk (behoorlijke) negatieve effecten om daarna het gebruik als uniek te bestempelen! Tegenstrijdig!
Reeds eerder aangegeven: Een goed jointje geeft nauwelijks risico en lots of pleasure!

Vreemde reactie Kinghorn!
Eerst geef je blijk van de mogelijk (behoorlijke) negatieve effecten om daarna het gebruik als uniek te bestempelen! Tegenstrijdig!
Reeds eerder aangegeven: Een goed jointje geeft nauwelijks risico en lots of pleasure!

Negatieve effecten kunnen nu eenmaal altijd bij psychedelica en men moet zich hiervan bewust zijn. Preventie is alles, en nog meer hangt af van hoe je als persoon omgaat met dergelijke substanties. Veel mensen zijn "cool as a cucumber" en zijn praktisch immuun tegen bad trips. Anderen zijn angsthazen en een makkelijke prooi voor onaangename ervaringen.

Take it easy, BUT, take it ;)

Psychedelica en drugs in het algemeen zij nu eenmaal tegenstrijdig. Ze kunnen formidabele dingen doen, maar de munt heeft altijd een keerzijde. Voorzichtigheid is steeds geboden en het gaat vooral om weten wat je doet en waar je aan toe bent. Urenlang trippen is niet niks (en psilocybine is ivgl met bvb LSD vrij kort), en sommige mensen vergeten dit, denken dat ze "vast" zitten, en dan gaat het mis.

Ik denk dat mensen die wel degelijk ervaring hebben de enigen zijn die hierover uitspraken kunnen doen. En iedereen met psilocybine ervaring zal je vertellen dat het een duister kantje kan hebben. Het kan ook ongelofelijk geweldig zijn, en het kan zelfs beide zijn in 1 trip, in om het even welke volgorde. Alles hangt af van wie je bent, welke skeletten je in de kast hebt en in hoeverre ze jouw gedachtengang al dan niet bepalen, hoe sterk je in je schoenen staat, etc. etc. En dan weer de set & setting natuurlijk.

Er zijn trouwens meer dan genoeg mensen die ook absoluut niet tegen een jointje kunnen hoor. De werking van cannabis kan evenzeer psychedelisch uitdraaien en dan hoop je maar beter ook dat je je verstand er kan bijhouden als je je slecht begint te voelen. Genoeg mensen op de spoed met angstaanvallen of erger omdat ze wat te dapper waren bij het inhaleren :D Zelf ook al meegemaakt. Langs de andere kant ook al de duistere zijde van psilocybine leren kennen, en dat kon ik dan wel meester.

Daarom: doe het, experimenteer, maar doe het stapsgewijs, hou er je hoofd bij en zorg dat er backup is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan