Die twee dingen hangen aan elkaar vast: je moet het misschien niet accepteren in de ware zin van het woord, maar je moet het 'weten' dat het heel veel voorkomt, en als je daar een probleem zou van maken, zou je je eigenijk evenzeer moeten storen aan het feit dat bv een GFE helemaal niet hetzelfde is als vrijen met een girl friend. Een betaalde date blijft een betaalde date, en daar wordt geacteerd. Acteren is de kunstzinnige vorm van liegen.Volgens mij haal je twee dingen door elkaar: de vraag of er sprake is van misleiding, en de vraag of we dat als consument maar moeten accepteren.
Dan vrees is dat je een vriendin of een partner zal moeten zoeken ipv een dvp, en ook dan kan je nog voor verrassingen komen te staan. Het principe van betaalde seks is nu eenmaal dat er een rollenspel met elkaar gespeeld wordt, en alleen al indien Maria jou heel de date doet geloven dat zij Sara heet, ben je dus al 'besodemieterd'.En voor alle duidelijkheid: ik beweer ook niet dat we de liegende dames een proces aan moeten doen of zo, maar ik vind niet dat we het maar normaal moeten vinden dat we continu besodemieterd worden, omdat het wereldje nu eenmaal zo in elkaar zit
Er zijn wel vrouwen die hun echte leeftijd op geven, maar de meerderheid liegt toch graag hierover. Dat advies van 10 jaar, is wel onbruikbaar. Daar heb je gelijk in. De ene liegt met mate, de andere ongeremd.(waarmee overigens miskend wordt dat er ook zat vrouwen zijn die níet over hun leeftijd liegen, wat het advies om er standaard tien jaar bij op te tellen ook onbruikbaar maakt).
Haha, meen je dat echt? Veel recensies bevatten een flink pak fantasie. Of overdrijving. Andere recensies zetten de eigen prestaties van de wandelaar in de verf. Als ik lees hoeveel dames er, volgens de recensies, echt klaar komen bij een date, dan is dat voor mij een betere oefening om te lachen, dan een kaartje voor een avondje met een standup comedian. Bovendien steunt de informatie die een recensie geeft, wat betreft de leeftijd van een dame, puur op een inschatting van de wandelaar ofwel op hetgeen de dame vertelt, en dames maken de klanten wijs wat ze willen.Daar hebben we wat mij betreft de recensies voor.
Een recensie schetst voor mij een soort algemeen beeld. Maar de details zijn dikwijls zeer subjectief ingeschat en daar lees ik half en half overheen.
Medford, heel de scène van de betaalde seksdates is misleiding. Hoe vaak maakte ik al de vergelijking: een film of een theaterstuk zijn evenzeer misleiding. Ze vertellen dingen die ofwel totaal uit de lucht gegrepen zijn, ofwel geromantiseerd zijn. En toch betalen we daarvoor, en genieten wij daarvan. Met een dvp is het net hetzelfde.Maar je moet het beestje wel bij z'n naam noemen: het is misleiding.