Nav een reactie van een dvp op een (nog tamelijk milde) recensie van mij, begon ik me af te vragen hoe handig deze reacties eigenlijk zijn op dit forum. In principe vind ik het niet meer dan terecht dat een dame weerwoord kan bieden en goed dat dit hier kan. Maar... zij bewaken wel hun eigen toko en hebben geen baat bij negatieve reacties. Nooit zal een dame zeggen: je hebt gelijk, ik kwam mijn afspraken niet na, of ik ben idd 35 jaar ouder dan vermeld....etc etc.
Ik merk dat ik al zeer selectief aan het worden ben met mijn recensies. Geen zin in gedoe. Nadat één dame me als wraakoefening op de 'zwarte lijst' gooide met een uit de duim gezogen lulverhaal, wegens een slechte recensie die nota bene niet eens van mij was. Maar volgens haar dus kennelijk wel. Ik kreeg er opeens ook wat 'volgers bij (witte ridder waakhonden). Ik kan die lijst toevallig inzien dus weet dus dat deze er is en wat er staat: pure leugens. Maar inzien is wat anders dan reageren, dat kan ik niet. Kortom, wij hebben geen kans te reageren op slechte aantekeningen, zij wel. En sommige dames werken heel strak met die lijst bij mensen die ze niet kennen.
Bovendien is hun weerwoord vaak heel primair. Een beetje als op het schoolplein ooit: ja, maar jij stinkt en je hebt vlooien. En dat levert hier en daar wellus-nietus discussies op, die soms ook wel vermakelijk zijn. Maar of het goed is? Soms zijn ze ook weloverwogen en verhelderend, overigens.
Maar goed, ik merk dat mij het mij het gedoe vaak al niet waard is om een slechte recensie te schrijven. Ik behoed er anderen wellicht mee voor een misstap, maar beperk tegelijk mogelijk mijn eigen mogelijkheden. Hebben anderen hier ook last van?
Ik herken hier voor een stuk wat je schrijft.
Toen ik enkele weken terug een (milde) recensie schreef werd die onmiddellijk gecounterd door een superrecensie van een splinternieuw lid, die ook "een volger" van mij werd.
Ik schrijf al jaren recensies (vroeger op Hookers) en dat was de eerste keer dat dit me overkwam.
Op dat topic kwamen nog wat verdachte reacties die achteraf met een goede reden door de moderators verwijderd werden.
De superrecensie van ,dat nieuwe lid en mijn volger, werd spijtig genoeg behouden (wegens gebrek aan bewijs)
Maar het was me wel duidelijk dat die DVP graag wou weten wie die recensie wel had geschreven.
Zo zou je inderdaad wat langer kunnen wachten met recenseren of bepaalde details weglaten, maar ja ...
Dat DVP's zelf zouden reageren heb ik geen enkele moeite mee maar wel enkel als dat gebeurt onder hun eigen "werknaam" en niet door neprecensies of zoals jij terecht zegt "witte ridder waakhonden"
Zo zie ik graag berichten verschijnen van de bv. de Lisa's en Joke's op dit forum.
Heb ooit wel een keer een recensie aangepast op vraag van een DVP.
Ze vroeg me om
PZC niet te vermelden omdat ze dat niet bij elke klant wil doen.
Als raamdame kreeg ze dan soms wat discussie met klanten die verwachtingen hadden die ze niet kon inlossen.
Zo een vraag vind ik dan wel begrijpelijk.
Maar recensies blijven schrijven is toch de boodschap voor mij, daar dient dit forum toch in de eerste plaats voor.