Wat moet ik vertellen?
Aad, we weten allebei toch wel dat de meeste meisjes niet "kiezen" wat het meeste oplevert maar ze zich, op welke manier dan ook, gedwongen voelen dit te gaan doen? Laten we eerlijk zijn, we zien onze dochter toch liever als schoonmaakster dan als prostituee als het niet gelukt is om bankdirectrice te worden?
En ik denk dat het in plekken als Zuid Amerika of Azië ook iets anders ligt dan hier. Een doorsnee Nederlands meisje heeft hier natuurlijk veel meer kans op een goede baan dus waarom zou ze kiezen om prostituee te worden? Vaak wordt dat beïnvloed door haar jeugd (misschien is ze ontzettend vaak afgewezen en zoekt ze bevestiging? Of denkt ze dat het enige wat ze goed kan is seks hebben?) maar veel vaker door een fout vriendje.
Uiteraard doe je ieder werk onder een bepaald soort drang, er moet brood op de plank, maar er is natuurlijk een groot verschil tussen schoonmaakster of dvp.
Nou ja , goed Fred mijn focus ligt bij latinas , bij Europese meiden zal het anders liggen maar als je in de achterbuurten van Santo Domingo of Medellin kijkt wordt daar echt niet al te geheimzinnig over gedaan , kinderen zijn er vroeg volwassen en meisjes hebben vaak al op jonge leeftijd kinderen en de vader is vaak in geen velden of wegen te bekennen , en als hij dat wel is heeft hij ook niet de middelen om een gezin te onderhouden
Vrouwen die elke dag weer moeten tobben om de eindjes aan elkaar te knopen willen graag naar hier komen om voor hun begrippen veel geld te verdienen om een mooi huis te kunnen kopen of hun kinderen te kunnen laten studeren en de achtergebleven ouders snappen echt wel wat dochterlief hier uitspookt
Natuurlijk zouden ze liever hebben dat ze een rijke kerel aan de haak zou slaan of een normale baan zou krijgen maar dat is voor de meesten gewoon geen optie
Ongeschoold werk voor iemand die de taal niet voldoende beheerst levert net genoeg op om hier in leven te blijven en armoede lijden kunnen ze net zo goed thuis doen
Er ligt nauwelijks een taboe op daar , als iemand zegt dat zijn zus in Europa in de horeca werkt is een blik van verstandhouding wel genoeg om te weten hoe laat het is en in Thailand of de Filipijnen zal het niet anders zijn
Uiteraard ken ik het verschijnsel loverboy , gladjanussen die naieve meisjes de prostitutie in lullen zijn denk van alle tijden en het is de grootste nachtmerrie van iedere ouder dat zijn dochter daar in trapt natuurlijk , maar er zijn natuurlijk genoeg bijstandsmoedertjes die in de schuldsanering zitten ook die er zelf bewust voor kiezen om het in eerste instantie een paar jaar te doen om daarna weer met een schone lei te kunnen beginnen en er daarna in blijven hangen omdat het allemaal wel mee blijkt te vallen
Ik weet dat er zeker vroeger toen de grenzen met oost Europa open gingen veel onderwereldpraktijken waren met meiden die dachten een gewone baan te kunnen krijgen en ergens achter een raam gezet werden , dat zal nog niet over zijn maar ik denk persoonlijk dat het probleem met alle media aandacht die er aan besteed wordt groter lijkt dan het is
Ik persoonlijk denk dat 80% van de DVP's door niets anders dan de omstandigheden gedwongen is om geld te verdienen en min of meer bewust met haar volle verstand ervoor gekozen heeft om het beroep uit te oefenen