Dit verandert per 1 juli: honderden huisdieren verboden, toestemming nodig bij seks

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Wallie64

Meubelstuk
Forumpionier
3.332
02/07/21
2.305
15

1. Wetswijzigingen en aanpassingen waar je op moet letten

Nieuwe Wet Seksuele Misdrijven
Vanaf 1 juli 2024 treedt de nieuwe Wet Seksuele Misdrijven in werking, waardoor slachtoffers van seksueel geweld en seksueel overschrijdend gedrag beter strafrechtelijk beschermd zijn. Deze wet maakt meer vormen van seksueel overschrijdend gedrag strafbaar. Hierin staat ook dat je duidelijk toestemming moet vragen als je seks met iemand wil.

Vanaf deze datum kunnen slachtoffers van aanranding en verkrachting aangifte doen als duidelijk was dat ze geen seks wilden. Je hoeft als slachtoffer door deze wet niet meer te bewijzen dat er sprake was van dwang; het is strafbaar als duidelijk was dat de ander geen seks wilde, maar iemand toch doorging.

Daarnaast wordt ook seksuele intimidatie in het openbaar strafbaar. Dit geldt zowel op straat, zoals het roepen van seksueel getinte opmerkingen, als online. Ook sekschatting, het seksueel benaderen van kinderen onder de 16, bijvoorbeeld door online seksueel getinte berichten te sturen of intieme vragen te stellen, is strafbaar.
Lees ook: Nieuwe 'sekswet' maakt veroordelen Ali B makkelijker
 

1. Wetswijzigingen en aanpassingen waar je op moet letten

Nieuwe Wet Seksuele Misdrijven
Vanaf 1 juli 2024 treedt de nieuwe Wet Seksuele Misdrijven in werking, waardoor slachtoffers van seksueel geweld en seksueel overschrijdend gedrag beter strafrechtelijk beschermd zijn. Deze wet maakt meer vormen van seksueel overschrijdend gedrag strafbaar. Hierin staat ook dat je duidelijk toestemming moet vragen als je seks met iemand wil.

Vanaf deze datum kunnen slachtoffers van aanranding en verkrachting aangifte doen als duidelijk was dat ze geen seks wilden. Je hoeft als slachtoffer door deze wet niet meer te bewijzen dat er sprake was van dwang; het is strafbaar als duidelijk was dat de ander geen seks wilde, maar iemand toch doorging.

Daarnaast wordt ook seksuele intimidatie in het openbaar strafbaar. Dit geldt zowel op straat, zoals het roepen van seksueel getinte opmerkingen, als online. Ook sekschatting, het seksueel benaderen van kinderen onder de 16, bijvoorbeeld door online seksueel getinte berichten te sturen of intieme vragen te stellen, is strafbaar.
Lees ook: Nieuwe 'sekswet' maakt veroordelen Ali B makkelijker
Ik dacht dat dit altijd al zo was.
 
Tsja, Gelderlander. Zal wel uit AD komen.

Ze beginnen altijd met het belangrijkste/wat aandacht trekt.
Verhoging prijzen/minimumloon/postzegels etc verkoopt niet echt

Beperking huis- en hobbydieren
Vanaf 1 juli geldt er een huis- en hobbydierenlijst, met dieren die je vanaf 1 juli nog wel mag kopen, houden, verkopen en fokken.
Honderden huisdieren worden hiermee verboden. Zo mag je geen Russische dwerghamster of chinchilla meer kopen, maar wél een waterbuffel of kameel.

Heb je een vogel, amfibie of reptiel? Hier zijn nog geen lijsten voor. Tot die tijd mag je deze dieren gewoon houden.
 
Vanaf deze datum kunnen slachtoffers van aanranding en verkrachting aangifte doen als duidelijk was dat ze geen seks wilden. Je hoeft als slachtoffer door deze wet niet meer te bewijzen dat er sprake was van dwang; het is strafbaar als duidelijk was dat de ander geen seks wilde, maar iemand toch doorging.
Mooie wijziging en maken het werk van sekswerkers een stukje veiliger. Ook stealthing zal nu gemakkelijker aangepakt kunnen worden.
 
Ff vraag he?
Je gaat naar een dvp.
Je spreekt af,...dit,dat,,zo....nzc pzc
Je bent begonnen,...terwijl je penetreerd
wil geen nzc meer,..
Je gaat door,....Doet ze aangifte :)
Wat dan?
Voortaan bij alles wat je neukt,..... voicerecorder aan :)
 
Je bent dus als hoerenloper straks verdachte als je een dvp bezoekt. Wat als je een dvp wild neemt en de dvp vind het tijdens je bezoek goed maar achteraf als je weg bent de politie belt en je van verkrachting beschuldigd. Deze regels komen niet uit de lucht vallen ze proberen sekswerk op deze manier strafbaar te maken en je te ontmoedigen een dvp te bezoeken niet direct maar indirect. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat ze sekswerk gaan afschaffen die kant gaat het op.
 
Je bent dus als hoerenloper straks verdachte als je een dvp bezoekt. Wat als je een dvp wild neemt en de dvp vind het tijdens je bezoek goed maar achteraf als je weg bent de politie belt en je van verkrachting beschuldigd. Deze regels komen niet uit de lucht vallen ze proberen sekswerk op deze manier strafbaar te maken en je te ontmoedigen niet direct maar indirect. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat ze sekswerk gaan afschaffen die kant gaat het op.
Het Oudste beroep vd wereld zal nooit verdwijnen :)
 
Je bent dus als hoerenloper straks verdachte als je een dvp bezoekt. Wat als je een dvp wild neemt en de dvp vind het tijdens je bezoek goed maar achteraf als je weg bent de politie belt en je van verkrachting beschuldigd. Deze regels komen niet uit de lucht vallen ze proberen sekswerk op deze manier strafbaar te maken en je te ontmoedigen een dvp te bezoeken niet direct maar indirect. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat ze sekswerk gaan afschaffen die kant gaat het op.
Hoe weet een Dvp tegen wie ze aangifte moet doen?
Ik stel mij altijd voor als,
Willem van Oranje :)
 
Wie durft straks nog seks te hebben, als je weet dat je erbij genaaid (pun intended) kunt worden als de ander het in hun bol krijgt en niks hoeft te bewijzen?

Je hoeft als slachtoffer door deze wet niet meer te bewijzen dat er sprake was van dwang; het is strafbaar als duidelijk was dat de ander geen seks wilde, maar iemand toch doorging.
Geen bewijs van dwang, maar hoe wil je aantonen dat "het duidelijk is" dat de ander niet wilde?

Het slachtoffer geloven op hun woord? Dat moet het beginpunt van onderzoek blijven, niet het eindpunt van een veroordeling, en dat gevoel krijg ik er wel bij.

Ik vind het allemaal niet echt een vooruitgang op dit punt.
 
Deze regels komen niet uit de lucht vallen ze proberen sekswerk op deze manier strafbaar te maken en je te ontmoedigen niet direct maar indirect. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat ze sekswerk gaan afschaffen die kant gaat het op.
Niet alles wat in Den Haag gebeurt gaat over sekswerk, deze nieuwe wet borduurt voort op bredere discussies over consent.

Verder heb je in theorie wel gelijk, als een sekswerker een klant wat wil flikken wordt dat door deze wet makkelijker.

Hoe weet een Dvp tegen wie ze aangifte moet doen?
Wat dacht je van de camera's die in alle privéhuizen en raambuurten hangen?
 
Wat dacht je van dvp's die eerst met je willen videobellen en daar dan een foto van maken en de foto dan bewaren en met anderen (criminelen) delen ook geen fijne gedachte, me privacy als hoerenloper is ook belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Ff vraag he?
Je gaat naar een dvp.
Je spreekt af,...dit,dat,,zo....nzc pzc
Je bent begonnen,...terwijl je penetreerd
wil geen nzc meer,..
Je gaat door,....Doet ze aangifte :)
Wat dan?
Voortaan bij alles wat je neukt,..... voicerecorder aan :)
Ik denk dat er voor nette klanten niks zal veranderen. Voordat een sekswerker aangifte doet, heeft ze al vaak en duidelijk haar grenzen aangegeven. Ga je toch door, dan ben je strafbaar.

Wat betreft je vraag, het probleem zit in de woorden: "Je gaat door"

Het probleem zijn mannen die denken dat ze over grenzen kunnen gaan omdat ze hebben betaald. Nee, ook een sekswerker bepaalt zelf wat ze wel en niet wil doen. Persoonlijk denk ik dat een sekswerker zich meer open zal stellen als ze een klant betrouwbaar en aardig vindt.
 
Ik denk dat er voor nette klanten niks zal veranderen. Voordat een sekswerker aangifte doet, heeft ze al vaak en duidelijk haar grenzen aangegeven. Ga je toch door, dan ben je strafbaar.

Wat betreft je vraag, het probleem zit in de woorden: "Je gaat door"

Het probleem zijn mannen die denken dat ze over grenzen kunnen gaan omdat ze hebben betaald. Nee, ook een sekswerker bepaalt zelf wat ze wel en niet wil doen. Persoonlijk denk ik dat een sekswerker zich meer open zal stellen als ze een klant betrouwbaar en aardig vindt.
Maar zoals er slechte klanten bestaan zijn er ook slechte dvp's en dat vergeet jij hier te noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan