Discriminatie of gewoon een voorkeur?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zijn uitzonderingen op de racismewet.

Als je een acteur zoekt voor een blanke rol, mag je ook Afrikanen weigeren enkel om de reden van hun ras.

Zelfde met sekswerk. Vrouwen mogen eender wie weigeren om welke reden dan ook.

Loop eens een paar dagen rond in Brussel-Noord. Praat eens met de meisjes die daar werken. Let eens op wat soort mensen daar de boel verzieken.

Het zijn niet de blanken.
De uitzonderingen op NL grondwet artikel 1 gaan niet over sexwerk, al denken sommigen hier blijkbaar van wel.
Die gaan over hele specifieke zaken zoals inderdaad acteurs voor een zwarte rol.

Maar dat hoeft ook helemaal niet, omdat een dame altijd het volste recht heeft om deze dienst te weigeren.
Wat echter niet mag is het op voorhand uitsluiten van hele bevolkingsgroepen op basis van ras etc.

De uitzonderingen op NL grondwet artikel 1 gaan niet over sexwerk, al denken sommigen hier blijkbaar van wel.
Die gaan over hele specifieke zaken zoals inderdaad acteurs voor een zwarte rol.

Maar dat hoeft ook helemaal niet, omdat een dame altijd het volste recht heeft om deze dienst te weigeren.
Wat echter niet mag is het op voorhand uitsluiten van hele bevolkingsgroepen op basis van ras etc.
Er mag zoveel niet , en dat gebeurt ook.

wat een discussie.

Sexwerk is zeer intiem en het staat de dames, heren of iets daartussen in als professionals volledig vrij om zelf te bepalen aan wie ze hun lichaam openstellen. Ze mogen en maken hun eigen keuze hierin, net zoals wij mannen dat doen.

Waarom word er gelijk gedacht aan racisme als een dame iemand van kleur weigert, Ik als blanke man word ook wel eens door blanke dames geweigerd, het hoe en waarom ontgaat me ook wel eens, nou en, dan trek ik toch ook niet de racisme kaart?
vlug naar de volgende, want als een dame geen zin heeft in je om wat voor reden dan ook, dan word het toch niet gezellig. Trek het niet persoonlijk aan.
Ik vind het wel een zinvolle discussie. Artikel 1 is er niet voor niets en het is m.i. terecht dat racisme wordt bestreden.
Op de een of andere manier denken sommige mensen hier dat de wet niet geldt voor sexwerk, maar dat is een misvatting.
Een DVP mag altijd een klant weigeren.

Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen, want de wet beschermt de DVP namelijk ook.
Wat echter niet mag is op voorhand hele bevolkingsgroepen uitsluiten.
Ik ben ook wel eens geweigerd. Ik heb nog steeds geen idee waarom; maar dat maakte me ook niet zoveel uit.

Ik vind het wel een zinvolle discussie. Artikel 1 is er niet voor niets en het is m.i. terecht dat racisme worst bestreden.
Op de een of andere manier denken sommige mensen hier dat de wet niet geldt voor sexwerk, maar dat is een misvatting.
Een DVP mag altijd een klant weigeren.

Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen, want de wet beschermt de DVP namelijk ook.
Wat echter niet mag is op voorhand hele bevolkingsgroepen uitsluiten.
Ik ben ook wel eens geweigerd. Ik heb nog steeds geen idee waarom; maar dat maakte me ook niet zoveel uit.
Een vrouw moet dus zeggen ik weiger je omdat ik je lelijk vind , of moet ze zeggen ik weiger je omdat je zwart bent.
Wat zou jij liever horen ?

Het is wel racistisch als een raamdame een zwarte man weigert omdat ze denkt dat hij groot geschapen is. Want voor hetzelfde geld is hij helemaal niet groot geschapen, hij wordt dus in feite afgewezen om zijn huidskleur omdat mevrouw een vooroordeel heeft over hem. Terwijl een blanke man wel gewoon naar binnen mag en seks mag hebben met haar, dat is met twee meten maten..😅

Laatst bewerkt:
Ik heb per stad wel een bepaalde bevolkingsgroep waar ik issues mee heb. Eigenlijk ook gek. Ligt niet perse 100% bij hen.

In Rotterdam zijn dit de mensen die enkel via transelate kunnen praten. Dit ligt wel bij hen

In Eindhoven zijn dit blanke hollanders. Dit is mdat ik gewoon niet doe zoenen enner een groot aantal, ook tijdens de date, hier een groot ding van maakt.

In Antwerpen zijn het de arabieren. Ik ben veel dominanter dan vlaamse of oost europeese dames. Dit botst gewoon.

Of dames selecteren met schoppenvrouwen tattoos
Laat ik die nou toevallig eentje hebben 😂

Het is wel racistisch als een raamdame een zwarte man weigert omdat ze denkt dat hij groot geschapen is. Want voor hetzelfde geldt is hij helemaal niet groot geschapen, hij wordt dus in feite afgewezen om zijn huidskleur omdat mevrouw een vooroordeel heeft over hem. Terwijl een blanke man wel gewoon naar binnen mag en seks mag hebben met haar, dat is met twee meten maten..😅
Jij bent zelf ook niet zonder vooroordelen , dus ja.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommigen het niet kunnen verdragen dat ze omwille van hun kleur geweigerd worden.
Misschien eens raad vragen bij KOZP?

Dan snap ik niet waarom je je druk maakt.
Tja, racisme is in NL nog wel degelijk aan de orde.
Dus ik kan me best voorstellen dat je het een probleem vind dat je geweigerd wordt vanwege je huidskleur.
Ik ging (toen ik een stuk jonger was) vaak op stap en soms was er een donkere jongen bij. Zonder hem werden we overal binnengelaten; met hem vrijwel nooit.
Ik schrik ook best wel van sommige reacties hier; die dit blijkbaar normaal vinden.

Toen ik ooit geweigerd werd, had ik inderdaad geen idee waarom. Misschien vond ze me te lelijk en dan had ze ook nog wel een punt.

Anno 2025 wordt er wel heel makkelijk en snel geroepen dat iemand discrimineert of racistisch is.

Niet om lullig te zijn om mensen in een hokje te douwen maar de hardste schreeuwers krijgen wel de meeste aandacht en wordt alles voor gedaan.
Zo is hoe ik het inmiddels zie (kijk bijvoorbeeld naar de zwarte pieten discussie etc., maar over black friday hoor je ze niet....)

Ik ging (toen ik een stuk jonger was) vaak op stap en soms was er een donkere jongen bij. Zonder hem werden we overal binnengelaten; met hem vrijwel nooit.
Ik schrik ook best wel van sommige reacties hier; die dit blijkbaar normaal vinden.
Ik vind toegang geweigerd worden bij een club op basis van huidskleur wel not done.

Iemand als dvp afwijzen op kleur/afkomst, als dit op een nette manier gaat, vind ik eerder gedoogd. In je priveleven zul je wellicht ook mensen uitsluiten op lichaam/afkomst/taal/haarkleur/tattoos

Anno 2025 wordt er wel heel makkelijk en snel geroepen dat iemand discrimineert of racistisch is.

Niet om lullig te zijn om mensen in een hokje te douwen maar de hardste schreeuwers krijgen wel de meeste aandacht en wordt alles voor gedaan.
Zo is hoe ik het inmiddels zie (kijk bijvoorbeeld naar de zwarte pieten discussie etc., maar over black friday hoor je ze niet....)
Black Friday is geen mens maar zwarte Piet wel, ik vind die vergelijking van je niet correct.

Maar stel ik sta op Relatie planet en zoek een blonde Nederlandse dame met zwart haar en cupje B van maximaal 35 jaar, mag dat dan ook niet en moet ik een Cubaanse dame van 180 kg van 65 ook accepteren of betreft het alleen als er betaald wordt dat je dan niet mag discrimineren? Ben helemaal de weg kwijt 😇
De discriminatieregels gelden in dit geval enkel langs de kant van de dienstverlener.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan