Dat is dan discriminatie... op basis van afkomst / leeftijd / kleurDus als je, gebasseerd op jaren eigen, slechte ervaringen, voor jezelf besluit geen dames van bepaalde afkomst/leeftijd/kleur/whatever meer te bezoeken, dan is dat "racisme"..?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenDat is dan discriminatie... op basis van afkomst / leeftijd / kleurDus als je, gebasseerd op jaren eigen, slechte ervaringen, voor jezelf besluit geen dames van bepaalde afkomst/leeftijd/kleur/whatever meer te bezoeken, dan is dat "racisme"..?
En dat is natuurlijk een kwalijke lacune in de wetgeving. Als geslacht, seksuele voorkeur, godsdienst en vergelijkbaar wel een criterium zijn, waarom zou ras of bvb tattoos dan geen criterium mogen zijn?Merk ook op dat ras hier geen toegelaten criterium is! Dus een algemene weigering tot het verlenen van (sexuele) diensten aan personen van een welbepaald ras is dus nooit te verantwoorden.
Wat een onzin...Dat is dan discriminatie... op basis van afkomst / leeftijd / kleur
Je mag dat allemaal zeggen, zolang je hopelijk maar beseft dat het eigenlijk onzin is. Maar mensen hebben recht op irrationele gedachten en gevoelens, zeker bij zoiets delicaat als sekswerk, dus iemand weigeren om welke veralgemenende reden dan ook is mijn insziens altijd toegestaan en in se niet discriminerend.Dus als je een Renault koopt omdat je vorige een Citroen was waar je niks dan ellende mee had, mag je dat niet luidop zeggen?
Als je nooit meer groenten koopt bij supermarkt X omdat ze de dag erna al niet meer eetbaar zijn, mag je dat niet luidop zeggen?
Als je een degout hebt van blonde dames omdat je blonde ex je nog steeds het leven zuur maakt, mag je dat niet luidop zeggen?
Gewoon voorkeur of smaak mag je niet luidop zeggen, want dat is racistisch...
De wereld wordt helemaal absurd gek...
De details verschillen wel in België en Nederland maar de essentie blijft.Volgens mij wel. Heb zo snel even onderstaande bron gevonden. Weliswaar Belgisch, maar ik meen dat het in Nederland vergelijkbaar werkt:
Zoals Marco terecht zei, discriminatie. Over racisme word in dit topic nauwelijks specifiek gesproken. Racisme is een specifieke vorm van discriminatie en is niet per se de insteek van dit topic.Gewoon voorkeur of smaak mag je niet luidop zeggen, want dat is racistisch...
Maar... uiteraard ben jij (altijd!) vrij om je geld uit te geven aan de DVP van jou keuze!Zoals Marco terecht zei, discriminatie. Over racisme wording dit topic nauwelijks gesproken. Racisme is een extreme vorm van discriminatie en is niet per se de insteek van dit topic.
En waar de grens precies ligt weet ik ook niet. Ik weet alleen dat het wordt toegepast op mensen, dus je voorbeelden over supermarkten of automerken gaan niet op.
Zeer juist opgemerkt! Leeftijd is geen toegelaten criterium bij het weigeren van dienstverlening, zelfs als het relevant zou zijn bij het verlenen van die dienst.Bij dit soort suggesties moet ik altijd denken aan Deepest Secrets, waar ze dit, in mijn ogen, juist verkeerd aanpakken.
LET OP, ben je 50+? Bedenk je dan ook eens of het ook zo leuk is voor de dame zelf.
Jij bent de klant en niet de dienstverlener, dus je voorbeeld is niet relevant.Maar als ik niet geil word van melkfles wit, dan krijg ik een erectie probleem. Dan kan ik toch niet verplicht worden om zo'n dame te neuken!?
Dat is niet juist. Racisme is eenvoudigweg discriminatie op basis van ras.Racisme is een extreme vorm van discriminatie
Inderdaad, als je de term man en vrouw gebruikt om een onderscheid naar geslacht te maken, ben je bezig met (een in het algemeen) verboden discriminatie.en tegenwoordig is de uitspraak man of vrouw ook al discriminatie, het is human/mens we zijn bijna helemaal los en de weg kwijt in dit land het is om te janken zo triest
Klopt, het is een specifieke vorm van discriminatie, had ik moeten zeggen.Dat is niet juist. Racisme is eenvoudigweg discriminatie op basis van ras.
Inderdaad. Je enige criterium is haar ras of leeftijd of een ander (waarschijnlijk zelfs irrelevant) kenmerk en niet haar persoonlijke eigenschappen.Dus als je, gebasseerd op jaren eigen, slechte ervaringen, voor jezelf besluit geen dames van bepaalde afkomst/leeftijd/kleur/whatever meer te bezoeken, dan is dat "racisme"..?
Als het fragment dat jij citeert correct én volledig is, dan is de wetgever zwaar nalatig geweest bij het opstellen van de wettekst. Als ik weiger een elektrische step te verhuren aan een 90jarige, dan ben ik volgens jou aan het discrimeren. Dat houdt toch geen steek.Zeer juist opgemerkt! Leeftijd is geen toegelaten criterium bij het weigeren van dienstverlening, zelfs als het relevant zou zijn bij het verlenen van die dienst.
Er bestaan maar twee (hoofd)geslachten. Genders zijn dan wel een (losgeslagen) psychologisch construct, geslachten zijn biologisch bepaald.Inderdaad, als je de term man en vrouw gebruikt om een onderscheid naar geslacht te maken, ben je bezig met (een in het algemeen) verboden discriminatie.
Waarom niet? Waarom zou een 90-jarige geen e-step mogen huren? Enkel maar omdat hij 90 jaar is? Of bedoel je dat die individuele 90-jarige die voor je staat niet meer de nodige coördinatie en evenwichtsgevoel heeft om met een e-step te rijden?Als ik weiger een elektrische step te verhuren aan een 90jarige, dan ben ik volgens jou aan het discrimeren. Dat houdt toch geen steek.
De Algemene Wet Gelijke Behandeling verduidelijkt in artikel 1, 2 dat "Onder onderscheid op grond van geslacht wordt mede verstaan onderscheid op grond van geslachtskenmerken, genderidentiteit en genderexpressie."Er bestaan maar twee (hoofd)geslachten. Genders zijn dan wel een (losgeslagen) psychologisch construct, geslachten zijn biologisch bepaald.
Net zoals quasi elke andere 90-jarige niet meer de nodige coördinatie zal hebben. Een aannemelijke reden om te weigeren dus.Waarom niet? Waarom zou een 90-jarige geen e-step mogen huren? Enkel maar omdat hij 90 jaar is? Of bedoel je dat die individuele 90-jarige die voor je staat niet meer de nodige coördinatie en evenwichtsgevoel heeft om met een e-step te rijden?
Er "wordt mede verstaan", dat ene woordje is cruciaal.De Algemene Wet Gelijke Behandeling verduidelijkt in artikel 1, 2 dat "Onder onderscheid op grond van geslacht wordt mede verstaan onderscheid op grond van geslachtskenmerken, genderidentiteit en genderexpressie."
nette en respectvolle "Hollandse boeren" jongens (is geen nationaliteit) welke 20 jaar voor hun pensioen zitten (noem je geen leeftijd) en ik heb alleen condoom maat X beschikbaar (sluit je een 3e onderarm uit)
We hadden het hier wel over de wettelijke bepalingen terzake. Niet over moraliteit en zo.Overigens zal het mij eigenlijk worst wezen wat de wetgever exact formuleert,
Wat bedoel je daarmee? "Mede" betekent hier gewoon dat gender in deze wet deel uitmaakt van de wettelijke definitie van geslacht.Er "wordt mede verstaan", dat ene woordje is cruciaal.
Het operationele woord is "quasi", dus niet allemaal. En die paar witte raven worden door jouw houding op onwettige wijze gediscrimineerd.Net zoals quasi elke andere 90-jarige niet meer de nodige coördinatie zal hebben. Een aannemelijke reden om te weigeren dus.
Dus pretparken doen aan discriminatie door een minimumlengte in te stellen op bepaalde attracties? Want niet iedereen onder een bepaalde lengte loopt het risico om gewond te geraken. Er zitten ook hele sterke kinderen bij, of hele dikke, of kinderen dicht bij de minimumgrens. Dus lengte is geen relevant criterium. In de praktijk is niks dan nog een relevant criterium.Het operationele woord is "quasi", dus niet allemaal. En die paar witte raven worden door jouw houding op onwettige wijze gediscrimineerd.
Leeftijd is dus niet de issue hier maar wel de lichamelijke geschiktheid en die hangt niet 1-op-1 samen met leeftijd. Je criterium mist dus relevantie.
Ik heb respect voor iedereen, alleen niet voor het kutvolk. of hij/zij een kleurtje heeft of een boer is maakt me niet uitJe bent zelf ook respectloos om te zeggen (dat volk ) hij stelt gewoon een vraag en de dame wil geen donkere man hij keus ,alleen ze had hem wel netjes antwoord kunnen geven ,
Ik heb ook vaak genoeg gebeld en of app gestuurd geen reactie nou dan niet. Bij anderen krijg je wel reactie video bellen hup je kan zo afspreken. Tuurlijk nare ervaringen dat wilt niemand ik ken 3 NL DVP wel wat gestuurt geen reactie maar de velen prima hoorGewoon eff telefonisch contact (kan ook met WA) dan weet de dame direct wie ze aan de haak heeft en of ze de juiste vis heeft, probleem opgelost. Ik heb ook liever kabeljauw dan meerval als gebakken visje.
Volgens mij gaat 99% van dit topic over respect en dat verneem je dan direct. Is iemand arrogant dan gooi je de vis weer terug de vijver in en ga je alle 2 verder waar je was gebleven.
Dan zijn wij hier allemaal racisten want we kiezen elke keer weer een dame gebaseerd op 'criteria'.Zoals Marco terecht zei, discriminatie. Over racisme word in dit topic nauwelijks gesproken. Racisme is een extreme vorm van discriminatie en is niet per se de insteek van dit topic.
En waar de grens precies ligt weet ik ook niet. Ik weet alleen dat het wordt toegepast op mensen, dus je voorbeelden over supermarkten of automerken gaan niet op.
Dan is uw recensie ook racistisch?Zoals Marco terecht zei, discriminatie. Over racisme word in dit topic nauwelijks gesproken. Racisme is een extreme vorm van discriminatie en is niet per se de insteek van dit topic.
*zucht*, ik probeer je het onderscheid tussen racisme en discrimineren uit te leggen en je blijft maar met het woord racisme gooienDan zijn wij hier allemaal racisten want we kiezen elke keer weer een dame gebaseerd op 'criteria'.
ik heb in mijn bericht 0,0 oordeel willen vellen, ik heb alleen uit proberen te leggen dat dit topic in beginsel gaat over discrimineren en in mindere mate over racisme, ik weet niet of je het echt niet begrijpt of of je gewoon aan het trollen bentWant als je een dame kiest naar uw 'smaak' ben je 'racistisch' bezig?
hardleers...Dan is uw recensie ook racistisch?
Sterker nog, volgens enkelen hier zou je ook een man moeten accepteren anders discrimineer je op basis van geslacht.Maar stel ik sta op Relatie planet en zoek een blonde Nederlandse dame met zwart haar en cupje B van maximaal 35 jaar, mag dat dan ook niet en moet ik een Cubaanse dame van 180 kg van 65 ook accepteren of betreft het alleen als er betaald wordt dat je dan niet mag discrimineren? Ben helemaal de weg kwijt
Een aantal dames in clubs of de thuisontvangst omschrijft het als geen klik hebben met bepaalde mannen.Als iemand er voor kiest om je te weigeren vanwege je afkomst is dat k*t, maar dat hoeft niet perse discriminatie te zijn. Het is een voorkeur en dat mag gewoon in de 21e eeuw.