Ik wandel al meerdere decennia en ben intussen ook 60+.
Een gewone vaste relatie aangaan lukt me blijkbaar niet meer, en daarom bezoek ik regelmatig een dvp. In al die karen dat ik dat doe (van ± mijn 25 jaar) heb ik nog nooit problemen ondervonden om aangename (betalende) dames te vinden. Ook nu ik 60+ ben heb ik geen probleem om dames te vinden die me willen ontvangen. Toegegeven, ik heb daar misschien wel heel wat gekuk in gehad maar in al die jaren heb ik amper slechte ervaringen gehad. Die kan ik zeker op mijn twee handen tellen. Ik kijk altijd wel heel goed uit vooraleer ik ergens afspreek, maar je weet natuurlijk, nooit.
Wanneer ik afspreek, buiten enkele van mijn vaste dames, dan begin ik steeds met mijn leeftijd te vermelden. Wees altijd eerlijk over je leeftijd tegenover de dame die je wil daten. Ik vraag dan steeds of dat voor hen een probleem is. Da's gelukkig bijna nooit hert geval. Slechts heel zelden heb ik meegemaakt dat zij daar een probleem mee hebben. Zo ja, dan heb ik alle begrip daarvoor. Ik ga wel niet afspreken met van die jonge dingskes, mijn voorkeur gaat uit naar dames van 40+. En dan komt het eropaan om even een goed gesprekje te voeren en duidelijk af te spreken. Tenslotte moet je natuurlijk wel zorgen dat je je qua uiterlijk, kleding en hygiëne goed verzorgd hebt als je je bij een dame aanbiedt. En tijdens en date behoor je je natuurlijk ook fatsoenlijk te gedragen. En zo komt meestal elke date in orde. Ik heb doorheen die tientallen jaren uiterst zelden een teleurstellende date gehad. De laatste jaren date ik bijna nog maar uitsluitend met enkele vaste dames die ik inmiddels al jaren ken. Daar verloopt alles natuurlijk nog veel vlotter, je kent elkaar beter en soms is er dan ook veel, meer mogelijk. Ook is er dan meer wederzijds vertrouwen, en dat is héél belangrijk voor een aangename en rimpelloze date.