Doelde dat niet alleen de 50+ bij hun moeder wonende gevallen of sociaal gestoorde voor de misleiding vallen. Omdat het allemaal veel subtieler is. Feitelijk kan iedereen er voor vallen als je niet je kop gebruikt.
Sterker nog=... een Thaise dame die ik ken is er zelf OOK voor gevallen (in dit geval was een Thaise gast op haar geld uit).
Ook buiten Pattaya en en de barscene is de rol van geld gewoon belangrijker dan in Nederland. Vooral door het gebrek er van?
Niet iedereen is zo dom om een huis te kopen. Maar neem ander voorbeeld. Maatje van me. gaat al 20 jaar naar Pattaya en weet echt wel hoe het werkt. Gaat naar Isaan met een dame die hij al jaren kent uit het hotel waar hij komt. Geen freelancer ofzo. Komt aan en per saldo betaald hij voor een feest waarvan hij niet wist dat het er was. Dit ging maar om een paar duizend bath.. maar goed
Was het wel een leuk feest?
Ik denk dat wij westerlingen een relatie in Thailand teveel vergelijken met een relatie in Nederland. In Thailand is het ook onder de elite heel gebruikelijk dat er huwelijken voltrokken worden uit zakelijk belang, of om rijke families met elkaar te verbinden. Het is een kastencultuur. De enige manier voor arme vrouwen uit voornamelijk de Isaan om het beter te hebben dan hun ouders is het vinden van een rijke westerse man. Ik heb genoeg voorbeelden gezien van vrouwen die echt wel verliefd waren op westerse mannen, maar die liefde is niet gebaseerd op wederzijdse interesses, maar op het leven dat ze met diegene hebben. En geld speelt een veel grotere factor in een relatie dan in Nederland, omdat je hier kunt terugvallen op een verzorgingsstaat. Kun je die vrouwen kwalijk nemen dat ze zo zijn? Ik denk van niet.
En laten we eerlijk zijn, hoeveel getrouwde mannen, zowel westers als Thais, gaan niet naar Pattaya om daar flink de bloemetjes buiten te zetten? Beetje pot die de ketel verwijt.
Zelf kom ik heel graag in Thailand, maar meestal maar voor 1 weekje Pattaya. Ik heb daar meerdere tijdelijke vriendinnen gehad. Ik heb altijd een leuke tijd. Ik hoef niet de hele tijd met ze op te trekken, maar zie ze meestal later op de avond/nacht als ze klaar zijn met werken in de bar. Liever heb ik gewoon dat ze blijven werken in de bar, dan heb ik de avond voor mijzelf. Overdag lekker zwembad of strand, shoppen, eten, het is gebruikelijk dat ik dan alles betaal. Zowel de dame (in de laatste vakantie 3000 baht per dag) als de bar waar ik haar had leren kennen (500 baht per dag). Vast teveel, maar ze was elke baht waard.
Als ik naar huis ga maak ik duidelijk dat ik geen contact meer hoef, pas als ik weer kom laat ik het weten. Soms laat ik het weten, maar vaak ook niet om weer 'vrij' aan het nieuwe avontuur te beginnen. Alle meldingen op Line zet ik uit, bellen via Line schakel ik ook uit. Ik heb geen contact via Whatsapp, geen contact via Facebook of Instagram. Soms is het moeilijk, want ik ga weleens verliefd naar huis. De drang is dan groot om contact te blijven houden, maar ik ben streng voor mezelf. Geen contact is echt het beste. Ik zit hier, zij zit daar, gaat niet werken.
Dit werkt voor mij het beste. Hoe doen jullie dat?