Eén maal 's ochtends een afspraak in een privéhuis gemaakt, en toen ik in de namiddag arriveerde was de dame plots 'gestopt'. Ik vond dat het huis mij hierover wel een berichtje had mogen sturen.
Hoe vervelend ook voor je - terecht dat het huis (of een dame) niet zomaar contact opneemt .
Ze weten nooit in wat voor situatie iemand (en z'n telefoon) zitten om dan huize anita in de lijst van bellers (of app bericht ) te krijgen .
Telefoon kan op buro/tafel liggen en huisgenoot of collega neemt even voor je op , je kunt in de auto zitten (met een derde) en handsfree opnemen , noem maar op.
We zien in het misbruik topic zoveel mensen die nog niet ontdekt hebben dat een aparte wandeltelefoon wel handig is.
Als je een wat persoonlijker contact heb met een dame, en hebt aangegeven dat ze je mag (terug)bellen/appen , prima, netjes als ze dat doet wanneer een afspraak verzet moet worden.
Maar dat een huis of dame standaard niet gaat bellen is een goed idee.
Eénmaal in een ander privéhuis gevraagd of dame X aanwezig was. Ja, ze was beschikbaar. Maar een minuut later bleek dat ze plots al naar huis was... Misschien hadden ze een camera in de ontvangstruimte, en had X aangegeven van 'Nope! Niet met die'.
Dat zou zeker kunnen .
Voor je ego mag je ook denken dat de dame zelf ook een afspraak had binnengekregen en die nog niet in de huisagenda gezet had . (leugentje "is naar huis" vonden ze misschien beter dan "dubbel geboekt" )
Of ook echt naar huis was, alleen niet goed afgemeld bij gastvrouw/agenda .
Bij sommige huizen is dat qua layout (en samenloop in drukte) best mogelijk, dat een dame weg is, dat even geroepen heeft de gastvrouw (of niet) en die heeft dat niet gehoord of niet meteen in de agenda gezet dat Miep vandaag om 14:00 gestopt is. En pas daarna gekeken of bedacht "oeps, vandaag is ze al weg nu".