Dag van de betaalde liefde

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik ken anders genoeg jonge mensen met een fatsoenlijke muzieksmaak, en er word genoeg moois gemaakt door hedendaagse artiesten. Soms krijg ik de neiging ze muzikaal op te voeden. šŸ˜œ
Ik wordt anders niet vrolijk van de muzieksmaak van de jeugd van tegenwoordig , maar dat maakt niet uit mijn ouders werden ook niet echt gelukkig als ik op mijn kamertje AC/DC of Deep purple draaide en dan hebben we het nog niet over Iron maiden en Motorhead
Mijn vader houd weer van Dixieland waar mijn grootouders weer hun schouders over ophaalden
Iedere generatie zijn ding

Ik meen dat de (hard)rock niet zoveel drama opleverde, o.a. dezelfde artiesten als hierboven aangestipt, maar de wat uitgebreidere symfonische muziekstukken waren wat moeilijker te verteren.
Steve Hillage met Earthrise, "slechts" 8 minuten en een beetje, was toch goed voor een opmerking...

Radio 10 hebben ze soms ook opstaan.
Dan heb je s' avonds zo'n laat met Lex.
Zal wel maar dan hebben ze zo'n Nederlandstalige nep Frank Sinatra die dan elke keer een liedje zingt. Spontaan impotent. Gatverdamme waarom doen ze dat.

weet niet ofdat het leeftijdsgerelateerd is..
meer met wat gewoon je smaak is ,in mijn geval zeer breed..van 50's Rock&Roll tot links en rechts wat gisteren is uitgebracht..
heb volgens mij een paar 1000 cd's staan van vanalles wat..
maar bepaalde dingen kan ik gewoon NIET hebben..
oud collega van me had op de steiger altijd radio Noordzee aanstaan op zijn bouwradio..dat was in de jaren 90 een soort zender wat nu radio Hollandio is
echt niet normaal meer ,de hele dag Corry Konings ,Frans Bauer,hoempapa, BZN...heel heel soms een plaat van de Earring ertussen ..(thank god)
dat waren lange dagen..
mja durfde daar niks van te zeggen toen..
mijn moeder is zowat heel haar leven al Stones fan..terwijl haar broer helemaal idolaat is van de Beatles..
ze schelen niet zoveel qua leeftijd ,dus dat was toen ze puber waren thuis dikwijls bonje, als de een of de andere groep hoger stond in de top 40
oomlief draait overigens hier op de lokale radio elke vrijdagavond..luistert geen hond naar waarschijnlijk
hoofdzakelijk Beatles..en heel de historie erom heen..volgens mij telkens hetzelfde ..op een gegeven moment ben je wel uitgepraat over het album Sgt Peppers dacht ik..
was ooit op verjaardagfeestje ,kregen we het over Aston Martin..binnen 20 seconden was het 'ja,Paul McCartney heeft vroeger ook een DB6 gehad'..
helemaal geobsedeerd ermee..
mijn neven krijgen overigens spontaan diarree ,als ze iets van de Beatles horen ..zegt genoeg..
dus wat je thuis hebt meegekregen kan een factor zijn ,wat wel of niet te pruimen is..
mijn ouders moesten ook niets van nederlands talig hebben ,,gelukkig..Blof of de Dijk kan ik bijvoorbeeld wel hebben ,een keer Hazes misschien ook..maar dan houd het echt op..

Op enkele uitzonderingen na blijven mensen de muziek die ze in jeugd goed vonden hun hele leven trouw , trouwer dan hun eerste vrouw in de meeste gevallen

Als ik op een zaterdag bij een maat van me op visite ga draaien we keihard platen van een jaar of 40 /50 oud in zijn "mancave" en dan komen zijn kinderen ouwehoeren of die pleurisherrie niet wat zachter kan

Op feestjes van de kroost van mijn vrienden die bijna allemaal volwassen zijn ondertussen hoor je weer steeds vaker oubollige Nederlandstalige muziek in een nieuwe mix en die piratenfestivals die regelmatig in het Gelredome zijn zitten barstensvol met twintigers
Terwijl vroeger een TV programma als op volle toeren of het schlagerfestival iets was waar mijn oma naar luisterde

Die Beatles liefhebbers is een slag apart inderdaad , ik heb een broer die er zo Ć©Ć©n is dus ik weet er alles van

kom wel eens bij wat jongens van de reiziger..
inderdaad ,de jongere generatie echt into Gradje en dat soort materiaal (cultuurdingetjes schat ik)..maar ook bijvoorbeeld Thunderdome spul..
ikzelf ben hier in de grensstreek in mijn puberjaren opgegroeid met new Beat ,een soort pre House stroming uit Belgie.. undrground cultmuziek zeg maar
voortgekomen uit en met bands als Front 242 of Praga Khan etc
maar ook vanaf 82 al Metallica fan.,Slayer ,Maiden..Pantera
toendertijd kwam rap ook overwaaien met bands als Public Enemy ,NWA, uit de states..
later het begin van de grunge..bands die in garageboxen begonnen waren met instrumenten van de rommelmarkt..Bush ,Stone Temple Pilots,Nirvana
ook links en rechts wat Death metal ..talloze bands..ook ouder spul van Sabbath ,Motorhead (Lemmy =god),Deep Purple
en dan vergeet ik vast nog wel wat..want er is nog zo veel meer
draai dat allemaal niet dagelijks..maar heb het wel..en kan het allemaal hebben nagelang mijn mood

Radio 10 hebben ze soms ook opstaan.
Dan heb je s' avonds zo'n laat met Lex.
Zal wel maar dan hebben ze zo'n Nederlandstalige nep Frank Sinatra die dan elke keer een liedje zingt. Spontaan impotent. Gatverdamme waarom doen ze dat.
Dat is precies de reden dat ik dat programma ook niet luister.
Van sommige platenruiters zou je wensen dat ze hun ego aan de kapstok hingen voordat ze achter de micro gaan zitten.
Al wat jaartjes terug had je op Antenne (Duitsland) een presentator die zo'n beetje na elke tweede plaat zijn naam noemde...

Hahaha ja maar dan heb je nietsvermoedend in de auto opstaan en dan hoor je dat weer. De stoom komt uit je oren! Wat een verschrikking.
Je zal dat bij een dvp hebben. Ik kleed me aan in recordtijd en ik ben weg.
Het is wel de tijd waarin we leven. Heel veel mensen vinden zichzelf heel erg goed. Dat komt door social media waar ze alleen mensen om zich heen hebben die hun naar de mond praten. Kritische mensen worden geblocked net als je dat hier ook ziet. Narcisme is hoogtij dezer dagen. Ik kende ook iemand die door zijn baas werd aangesproken op bepaald gedrag. Hij vertelde het zelf en ik snapte die baas wel. Hij niet, hij wilde ontslag nemen. Nooit gebeurd natuurlijk maar dat tekende het narcisme wat ie had. Vinden zichzelf belangrijk. En dan zeg ik altijd: Je was er heel lang niet en je bent hierna er nog langer niet en iedereen is je heel snel vergeten tenzij je Jezus was ofzo. Kortom als je dood bent is het na een hele korte tijd alsof je nooit bestaan hebt. Zeg dat maar eens tegen een narcist.

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan