Dat mijns inziens doorslaggevende informatie.
Geen enkele overheidsinstantie gebruikt nog postzegels, al jaren niet meer.
We kunnen op basis hiervan, in combinatie met het onmogelijke "aan de bewoners van", redelijkerwijs met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat het geen authentieke brief is.
Fascinerend dat dat eigenlijk al te stellen is, nog zonder de brief daadwerkelijk te hebben gezien.
Hier is dus een amateur bezig geweest (lees: een prutser).
Wel opvallend dat de enveloppe een voorbedrukt logo had.
Op briefpapier is dat makkelijker te knutselen dan op een enveloppe.
Aangezien het geen voorbedrukte enveloppe was maar een vensterenveloppe -zoals ik ook vermoedde- kan deze mogelijk hergebruikt zijn door iemand.
Maar dan moet hij aanvankelijk niet dichtgeplakt zijn geweest of hij is open gestoomd en daarna hergebruikt.
Degene die hier bezig is geweest, had dus mogelijk wel een originele enveloppe in bezit.
Jammer dat de enveloppe er niet meer is, ik veronderstel dat er wel een poststempel op zat, waarop je had kunnen zien of hij daadwerkelijk gestempeld was in de woonplaats van de verzender.
Maar het goede nieuws is dus dat de brief niet afkomstig is van de afzender zoals vermeld op de enveloppe en in de brief.
Maar wie is dan die goochelaar die hier bezig is geweest?
Jij en je vrouw hebben aan niemand verteld wat je vrouw deed.
De enige andere partij die er vanaf wist, is het privéhuis.
Ik acht het onwaarschijnlijk dat klanten hiermee iets te maken hebben.
Het is sowieso iemand die wel jullie adres kent, maar niet de naam van je vrouw.
Dus geen heel bekende van jullie, maar indirect of via via.
Het is overigens nog wel mogelijk dat het een slimmerik is die opzettelijk geen personalia van je vrouw vermeldt, om te voorkomen dat je weet dat het een bekende van jullie moet zijn.
Maar die optie acht ik onwaarschijnlijk, gelet op de simpele fouten met de enveloppe en adressering.
De inhoud van de brief, voor zover mij nu bekend, bevat de informatie dat er een boete is opgelegd (aan wie dan en hoe hoog is de boete?), de gegevens van het privéhuis, dat er door iemand is gewerkt als sekswerker (door wie dan en welke data?) en jullie huisadres.
Raar verhaal.
Het komt niet over als een dreigement of iets soortgelijks.
Met welke reden geeft iemand deze informatie aan jullie?
Slechts ter kennisname, dat iemand een boete heeft gekregen?
Lijkt me tamelijk nutteloos.
Wellicht een waarschuwing aan jullie gericht, dat je vrouw ook weleens echt betrapt zou kunnen worden?
Dat is ook niet echt waarschijnlijk.
Ik waag mij niet aan verdere speculatie zonder de inhoud van de brief te kennen.
Opa heeft enige ervaring op dit gebied en het heeft mijn interesse.
Nu tijd voor nog een bakkie.