Braziliaanse mensenhandel in België

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Waarom ook geen controle bij de Chinese dames ,die trekken ook het land rond en velen geven dan ook geen service ,terwijl de meeste Braziliaanse dames dat wel geven .
Er is ook al actie geweest tegen georganiseerde prostitutie van Chinese dames:

Het bestaat nog natuurlijk maar het is niet enkel Braziliaanse of Oost-Europese dames waartegen actie is genomen.

Jan

Chinese prostitutie reikt soms ook wat verder dan braziliaanse.

Blijkbaar zitten er volledige clans in China achter die dat soort vrouwen richting het westen dwingen onder dreiging van het aandoen van hun familie ofzo.

En over het algemeen praten die niet gemakkelijk, zo schijnt.

Chinese prostitutie reikt soms ook wat verder dan braziliaanse.

Blijkbaar zitten er volledige clans in China achter die dat soort vrouwen richting het westen dwingen onder dreiging van het aandoen van hun familie ofzo.

En over het algemeen praten die niet gemakkelijk, zo schijnt.
In mijn bescheiden mening zie ik vaak dat Latina dames samen met andere dames rondreizen maar in plaats van deel uit te maken van een bende dit ook vaak omwille van veiligheidsredenen is. Deze dames kennen elkaar vaak persoonlijk en doen hetzelfde werk dus reizen ze vaak samen omdat ze op die manier zich veiliger voelen omdat er iemand anders (of meerdere personen) fysiek aanwezig zijn moest er iets verkeerd lopen met een klant of zo.

Ook al tegengekomen dat er een vrouwelijke 'madame' is die de logistiek en de communicatie op zich neemt in ruil voor vergoeding van de dame(s) maar dat dit eerder een zakelijke relatie is in plaats van georganiseerde misdaad (sommige mensen verdienen namelijk gewoon hun brood door middel van sekswerk).

Jan

Klopt dat er mensen zijn de de kost verdienen met sex werk niets mis mee
Maar deze sex werkers zijn meestal onder een vakantie visum hier en mogen eigenlijk geen werk verrichten, maar zijn dus illegaal bezig met sex werk.
En geloof me als ik zeg dat er iedereen die ze helpt op de een of andere manier er geld aan verdient.
Van de werksters tot de chauffeur tot bemiddelaar van de huisvesting, onder het motto voor niets gaat de zon.

Dit wist elk normaal denkend mens toch al lang. Wie al wat langer hier op GR en Redlights zit, en vroeger op Hookers moet dat toch al eerder opgevallen zijn. Ik heb het hier al meermaals aangehaald. Nu het op Terzake geweest is worden de wandelaars hopelijk eindelijk eens wakker.
Nu is het nog wachten tot ze die Oost-Europese bendes ook eens met naam en toenaam noemen.
En dan natuurlijk is het te hopen dat aan deze wantoestanden ook daadwerkelijk iets gedaan zal worden.

Het vervolg vandaag.

Ik onderschrijf de vraag die hierboven gesteld wordt: hoe te herkennen? Red flags, adressen, ...?
Dit "type" (nationaliteit) van advertenties dan maar best in z'n geheel mijden?

Hoewel ik een zwak heb voor zuiderse dames maak ik liever geen onderdeel uit van mensenhandel, uitbuiting of de kasstroom van georganiseerde misdaad.
Op een bepaald moment in de video word er wel iets belangrijks gezegd: in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chinese dames zullen veel Latijns-Amerikaanse dames zich subjectief niet voelen als een slachtoffer. Ze verdienen op het einde van de dag veel geld en betalen daarmee het doel waarvoor ze zijn beginnen werken (school, schulden, lifestyle, ...).

Dit vind ik persoonlijk een moeilijke om over na te denken. Ja als de structuur er rond malafide is dan moet dit aangepakt worden maar als de dames zelf zich geen slachtoffer voelen dan word het allemaal wat troebeler om te beoordelen. Zou je een dame vermijden omdat de structuur malafide is maar de dame zich geen slachtoffer voelt? Ik heb er persoonlijk niet direct een antwoord op.

Jan

Dit wist elk normaal denkend mens toch al lang. Wie al wat langer hier op GR en Redlights zit, en vroeger op Hookers moet dat toch al eerder opgevallen zijn. Ik heb het hier al meermaals aangehaald. Nu het op Terzake geweest is worden de wandelaars hopelijk eindelijk eens wakker.
Nu is het nog wachten tot ze die Oost-Europese bendes ook eens met naam en toenaam noemen.
En dan natuurlijk is het te hopen dat aan deze wantoestanden ook daadwerkelijk iets gedaan zal worden.
En vergeet ook niet de Chinese bendes te vermelden.

Kwam onlangs nog een filmpje tegen in het Portugees, waarbij er gewaarschuwd werd, dat de (zelfstandige) dames oppassen met wie ze afspreken en aan de deur staat.
Er zouden al meerdere controles aan de gang zijn in Frankrijk, Italië en nu dus België.
Als het verhaal klopt natuurlijk.

Op een bepaald moment in de video word er wel iets belangrijks gezegd: in tegenstelling tot bijvoorbeeld Chinese dames zullen veel Latijns-Amerikaanse dames zich subjectief niet voelen als een slachtoffer. Ze verdienen op het einde van de dag veel geld en betalen daarmee het doel waarvoor ze zijn beginnen werken (school, schulden, lifestyle, ...).

Dit vind ik persoonlijk een moeilijke om over na te denken. Ja als de structuur er rond malafide is dan moet dit aangepakt worden maar als de dames zelf zich geen slachtoffer voelen dan word het allemaal wat troebeler om te beoordelen. Zou je een dame vermijden omdat de structuur malafide is maar de dame zich geen slachtoffer voelt? Ik heb er persoonlijk niet direct een antwoord op.

Jan
Maar het is niet omdat er geen sprake van gedwongen prostitutie is, dat er geen uitbuiting is.
In het artikel wordt gesproken van creëren van afhankelijk, terugbetaling van fictieve hoge schulden, hoge "huur" voor de kamers/huizen van waaruit ze moeten werken. Dat is ter verrijking van een (criminele) organisatie daarrond.
Het is niet omdat zo iemand onder de streep meer euro's over houdt dan in Brazilië, dat er geen sprake is van uitbuiting.

Maak de sprong naar Braziliaanse bouwvakkers en je zou het plots niet meer ok vinden dat een derde partij zich zo verrijkt ten koste van hen.

Terug
Bovenaan Onderaan