Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
hallo
Ik heb contact met een knappe trans via whattsapp
We zijn al paar uur aan chatten nu blijft ze vragen om een foto terwijl ze me al vaker heeft gezien op facetime
Moet ik dit doen?
En wat kunnen de gevolgen zijn vertrouw het niet zo

We hebben al meerdere keren afgesproken en ik zei dat het klikte om eens wat te eten en toen bleef ze om foto vragen

Ik kan zo niet direct iets vinden over het gebruik van skype, maar heb net een voorstel gekregen om via die weg te communiceren.
Iemand zoiets soortgelijks meegemaakt en hoe betrouwbaar is dat? Er staat nl ergens vermeld dat er een risico inzit dat hackers het misbruiken:
Het doel van Skype is om telefoongesprekken te kunnen voeren tussen computersystemen onderling. Dwars door firewalls en achterliggende (beveiligde) netwerkinfrastructuren heen. Dit is tevens het risico m.b.t. beveiliging. Hackers zouden bijvoorbeeld de "voice stream" die bestaat uit data kunnen gebruiken om beveiligingen in netwerken te passeren
Volgens wiki...

Je kunt Skype ook op een (burner) telefoon installeren.
Het grootste gevaar zit hem, net als bij whatsapp etc., in het registreren van jouw gezicht tijdens videocalls.
Of in het sturen van een attachment dat jouw sessie cookies steelt.
Ik heb degene die het vraagt al geschreven dat hier geen camera of micro aanwezig is, maar dat maakte niet uit, blijkbaar.
Misschien is de persoon aan de andere kant echt, maar gezien de snelle reactie op mijn reactie op haar advertentie, ben ik wel enigszins achterdochtig.

Terug
Bovenaan Onderaan