Zover ik weet komen gesprekken niet zomaar mee, die werden bij WA altijd opgeslagen op de telefoon zelf en niet op een centrale server. Het ergste dat er kan gebeuren is dus dat iemand dat nummer een berichtje stuurt en ze doen alsof ze jou zijn. Risico is klein, maar wel handig om te weten mocht je onverhoopt opeen geen toegang hebben. Adresboek staat op jouw eigen telefoon dus een nieuwe ziet nooit jouw contacten. Je zit dus redelijk safe al heb je dus geen controle meer over de inkomende berichten naar jou toe.Maar wat kan er dan gebeuren? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat Whatsappgesprekken die jij met dat nummer gevoerd hebt dan meekomen en zichtbaar zijn voor de nieuwe eigenaar van dat nummer, in het zeldzame geval dat de nieuwe eigenaar gedeeltelijk dezelfde DVP-nummers zijn adresboek heeft zitten? Geen idee of dat zou gebeuren trouwens.
Het ergste wat me nu te binnen schiet iets in de trant van:
DVP: Laten we weer eens afspreken
Nieuwe eigenaar: Ja is goed, zelfde adres?
DVP: Ja, is goed! Dat was xxxstraat 69? (jouw adres)
Maar nogmaals, de controle kwijtraken over het nummer is denk ik het irritantste wat kan gebeuren. We moeten het ook niet groter maken dan dat het is.