Assita Kanko: verkrachters moeten veel harder worden bestraft

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
In het verhaal staat dat er 30k verkrachtingen per jaar zijn. De politie registreert jaarlijks 4k verkrachtingen.

Dus die 30k is een inschatting. Het kan dus ook 15k zijn, maar net zo makkelijk 80k.

Dus het is ook niet duidelijk hoeveel, maar dus ook niet hoe het gebeurt. Op straat door onbekenden, in huis door iemand die ze al kennen.

Hoe erg het ook is, maar het blijft moeilijk om dit te bestrijden als je niet weet wie het doet en wat er speelt.

Ik moet dan altijd denken aan die jonge Engelse meiden die door Pakistaanse loverboys stelsel matig werden verkracht. Dat werd allemaal heel hard verzwegen 😱

Ik denk helaas niet dat hogere straffen heel veel gaan bijdragen aan een oplossing voor dit probleem. Een verkrachter handelt mij volgens mij meestal vanuit opwelling en zal ter plekke niet stilstaan bij de straf die hem boven het hoofd zal hangen. En daarvoor zal je hem ook eerst veroordeeld moeten krijgen.
Het grootste probleem in 1 op 1 verkrachtingszaken is de bewijslast. Hierdoor worden er uiteindelijk maar daders daadwerkelijk veroordeelt.

Terug
Bovenaan Onderaan