Ik ga het kort houden, want je reageert als een typische internettrol: die flamboyant en impulsief reageert, op de boodschapper schiet ipv van zich op de inhoud te richten, er op uit is van tweedracht en verwarring te zaaien, en geen enkele ruimte laat voor nuance.
In je ijver om mij in een hoekje te duwen ben je dan ook vergeten van eens goed te lezen wat ik nu eigenlijk wel of niet heb geschreven:
- "Jij stelt dus dat iedereen daar een prik voor moet gaan halen om elkaar te beschermen": waar en wanneer heb ik dat gesteld? Ik heb enkel gesteld dat apenpokken wel wat vervelende problemen kunnen opleveren, en dat we er misschien toch niet al te licht moet over gaan. Nergens heb ik gezegd dat iedereen daar een prik moet voor gaan halen, er zijn ook nog andere manieren om voorzichtig te zijn. Die zijn in dit geval ook wat gemakkelijker toe te passen dan in het geval van Covid.
- "Vaccineren, naar de tandarts gaan of een keertje naar het ziekenhuis gaan doe je voor jezelf en voor niemand anders.": dat stel jij hier met veel branie als een soort waarheid, een soort "feit". Maar het is ook maar jouw persoonlijke mening, jouw norm die niet de mijne hoeft te zijn. Ik denk daar anders over (maar afhankelijk van het geval, dus met ruimte voor nuance), en met mij (gelukkig) nog vele anderen. Ik heb in verband met apenpokken trouwens helemaal niets gezegd over de vraag of je moet opletten in functie van jezelf, van anderen, of van allebei. Ik heb enkel gezegd dat het misschien beter is van het niet zomaar te minimaliseren.
ik ga trouwens niet verder reageren, want ik ga me niet laten meeslepen door iemand die mijn woorden verdraait en dan uit zijn dak gaat over zaken die ik helemaal niet gezegd heb. Dat wordt oeverloos, daar heb ik geen tijd of zin voor, en het zou ook niet interessant zijn voor de andere lezers.
Ik wens je gewoon nog een fijne dag.