Weer terug van 3 weekjes Thailand

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

vrijgezellig

Vaste klant
224
10/06/23
158
6
Ik ben net (een week) terug van mijn 3e tripje naar Thailand in nog geen 1,5 jaar.

Op de dag van vertrek naar Thailand kreeg ik een bericht van Air India: er was 2,5 uur vertraging waardoor de overstap ook met 2,5 uur vertraagd werd en op 5 uurzou uitkomen. Ik zag een compensatie in mijn vooruitzicht, dus ok.

We vertrokken en kwamen rond 10 uur (lokale tijd) aan in New Delhi. Daar kwam het bericht dat de vlucht pas om 0200 zou vertrekken, dus 16 uur wachten. Gelukkig was ik niet alleen maar waren we in totaal met een groep van 16 Nederlanders allen onderweg naar BKK, dus we konden wat met elkaar praten, ipv in je eentje te wachten.

Helaas mochten we de airport niet af om de stad in te gaan en Delhi te gaan exploren. Gelukkig kregen we wel free food en een hotelkamer dus we konden douchen en wat chillen, maar wat een drama. Ook waren de vliegtuigen slecht uitgerust, brakke stoelen, niet werkende displays/afstandsbedieningen, slecht eten (terwijl ik van indiaas eten houd). Kortom 1x Air India, nooit weer.

Eindelijk kwamen we dan (brak) aan in Bangkok, vroeg in de ochtend, dus 1 dag later dan gepland. Ik zou 3 nachten in BKK blijven omdat ik nu eindelijk eens het paleis wilde bezoeken en naar de floating market (Damnoen Saduak) wilde gaan. Omdat we zo vroeg in de ochtend aankwamen had ik niet echt de energie om een hele dag te lopen en te exploren, want echt goed geslapen had ik nu ook niet in de afgelopen 48 uur. Dus ik crashte en heb die dag weinig gedaan.

Ik had een appartement in Landmark@MRTA Station. Erg luxe, alleen niet middenin 'de leuke gebieden'. Dit zit vlakbij het main trein station, ong. 3 kilometer van Asok. Niet ver, maar zeker geen loopafstand.

Van 1 van de dames in die groep, hoorde ik van een fietstocht door Bangkok. Dat leek me wel wat. Dus ik online reserveren en op het afgesproken moment was ik daar. Bleek dat zij net weg was met een andere groep omdat ze me niet meer had verwacht, dus ik heb aangehaakt bij een andere groep NL jongeren (20-30 jaar) en ben meegegaan.

Was erg leuk om te doen, maar ik voelde me wel ongemakkelijk op sommige momenten. We fietsten door steegjes die nog geen 2 meter breed waren met kraampjes en voetgangers. Als we dat hier in Amsterdam zouden doen, wordt je van je fiets gekegeld, maar daar kan het schijnbaar gewoon allemaal.

Door achterbuurtjes, china town en communities fietsten we door Bangkok. Halverwege gooiden we de fietsen in een drakenboot en werden we naar een lokaal eet tentje gebracht aan de rivier. Vanaf daar gingen we (vol gas) over de main rivier en fietsten we nog een stuk door allerlei straatjes waar je normaal zelf niet snel zou komen.

IMG_4354.JPG IMG_4378.JPG

Niet goedkoop (2300 baht) maar wel erg leuk om te doen. Na deze trip (5 uur) ben ik met die groep NL-ers naar Chatuchak night market gegaan. Was erg leuk, beetje rondlopen, drinken, etc. Wel een eind uit de richting van waar we zaten maar met een luxe VIP taxi waren we er binnen een uur.

's Avonds wilde ik weer een nuru massage halen, want dat was me de vorige keer erg goed bevallen. Omdat de kwaliteit heel erg kan variëren besloot ik terug te gaan naar dezelfde tent: Daisy Dream Massage, een zijstraatje van Sumhumvit 33 alley want daar had ik mijn 1e gehad en dat beviel erg. Ik liep naar binnen op schijnbaar een rustig moment, want de mamasan riep en ineens stonden er 20 dames voor mijn neus. Ik voelde me ineens HEEEEEL ongemakkelijk, dus I excused myself en got out of there. Too much choice = overwhelming.

Ik had (voor mijn 1e bezoek aan Thailand) al een lijst gemaakt met massage salons, clubs, etc. Daarop stond ook Aurora massage, verderop in de straat en op hun website waren mooie dames te zien dus ik ging daarheen. Hier kreeg ik 'slechts' 4 dames voor mijn neus wat me iets meer beviel. Ik koos een dame uit en ging naar boven.

In tegenstelling tot Daisy Dream maken de dames hier gebruik van een luchtbed ipv een echt bed, wat met mijn lengte (1.90) niet ideaal is. Mijn voeten kwamen dan ook buiten het luchtbed. Daarnaast gleden we er bijna 2x af, ook niet echt relaxed. Was een ok massage, maar ik wist gelijk dat ik liever naar Daisy Dream zou gaan, al was het alleen maar om een beter bed.

Dag erna door naar Patong. Dit was mijn 1e keer in het hoogseizoen en ik denk gelijk ook de laatste. Dit keer zat ik in The Hill Resort, net buiten de stad aan de weg naar Rawai. 14 dagen koste 960,- terwijl ik vorig jaar mei voor 17 dagen 460,- betaalde. En het appartement dat ik toen had (Emerald Suites aan de noordkant) was 5x beter dan waar ik nu zit. De douche was ok, maar na 5 minuten was het warme water op. Dat was erg arelaxed. Ook was er geen fatsoenlijke plek om te zitten op een bankstel of een goede stoel. Malin Plaza (food market) was wel om de hoek dus daar heb ik heel vaak gegeten. Lekker en zo hella cheap dat je van alles kan proberen.

De 1e avond ging ik ff kijken op Bangla Road want of course wil je ff kijken. Holy fuck wat een drukte was het. Afgelopen keren was ik alleen buiten het hoogseizoen geweest en toen was het veel chiller rondlopen. Het voordeel was wel dat nu alle barren vol stonden met dansende chicks wat voor het kijken leuker is, maar ik heb geen interesse in die barren, dus daar blijf ik sowieso vandaan. Ik vond het veel te druk voor mijn smaak.

Net als voorgaande keren gebruikte ik uitsluitend Thaifriendly voor contact met dames. Zoals ik zei, ik heb geen interesse in die barren of in de dames die daar werken. Misschien als ik ouder ben maar nu niet. Ik heb een paar keer een dame laten komen naar mijn appartement voor wat 'gymnastiek'. To be honest vond ik het niet zo spannend deze keer qua dames. Ik heb me sowieso wel vermaakt hoor, maar waar het dan specifiek aan lag weet ik niet.

Wat voor mij een heel groot verschil heeft gemaakt in de hele vakantie, was het huren van een scooter. In tegenstelling tot wat ik dacht, hoef je geen motor rijbewijs te hebben, alleen een auto rijbewijs gecombineerd met een internationaal rijbewijs. Ik was niet zo slim geweest om dat te doen voor vertrek dus ik moest de politie controle ELKE DAG omzeilen, die verderop in de straat stond waar het resort aan zat.

Letterlijk elke dag dat ik in Patong was stonden ze te controleren op de weg naar Rawai maar gelukkig geeft Google Maps het vaak aan zodat je nog net een zijstraatje kan induiken of moet bidden dat je er langs komt zonder dat ze je aanhouden. Dat is mij dus gelukt.

Die scooter heeft mijn vakantie verbeterd. Ik kon nu overal heen zonder elke keer gericht een (motor) taxi's te moeten nemen. Ik sloeg nu soms een zijstraat in en keek dan wel waar ik uit kwam. Ik ging vaak ontbijten in Old Town (omdat daar veel breakfast joints zaten die ik opgezocht had) en dan bijv. via Rawai terug. Zoveel mooie nieuwe dingen gezien, lekker gegeten op veel plekken. 1 aanrader in Patong Sunset View Restaurant (op de berg), mega mooi uitzicht over de stad. Reserveren is aan te raden als je aan de 'balkonrand' wilt zitten.

IMG_4468.JPG

Ik snap dat daar op een scooter stappen niet voor iedereen is weggelegd. Het is erg wennen, want je rijdt wel ineens links ipv rechts dus veel is anders. Bijvoorbeeld verkeer van welke kant heeft nu voorrang ? Het is gewoon erg chaotisch. Hoe dan ook, de scooter was top, ik wil niet meer zonder in Thailand :)

Tijdens mijn vakantie had ik het idee gekregen om even een 'side tripje' te maken naar Kuala Lumpur, oa. om de Batu Caves te bezoeken. Via skyscanner een simpele retour geboekt voor pak hem beet 150 euro en 2 nachten (luxe) appartement voor 50,- p/n. Ik had dit geboekt op aanraden van een oud (sport) tegenstander en er was niks teveel gezegd door hem. Op loop afstand van de Petronas Towers en de KL Tower, erg luxe met een rooftop pool met uitzicht op de torens. Erg nice...

IMG_4536.JPG IMG_4557.JPG

De grotten waren erg nice en ik heb een waterval bezocht, wat ook zeer de moeite was. 2 nachten/1 dag was eigenlijk te kort maar ja het is zo dichtbij Thailand dat ik wel verwacht er nog een x te komen.

Terug in Patong heb ik verder eindelijk een keer monkey hill bezocht waar de apen je het drinken uit je handen jatten. Erg grappig (achteraf gezien).

Toen weer terug naar Bangkok voor nog 2 nachten. Nu had ik een hotelkamer op 200 m. van Asok wat erg chill was. Alles was op loop afstand. Dus ik ging terug naar Daisy Dream. Deze keer kreeg ik gelukkig 'maar' 7 dames voor mijn neus. Ik koos een dame uit en we gingen naar boven.

Ik weet niet hoeveel kamers ze hebben voor Nuru maar ik kwam op dezelfde kamer terecht als mijn 1e bezoek aan Daisy dus het voelde 'vertrouwd'. Gelukkig mocht de airco dit keer wel uit want het kan best koud worden als je nat bent van de massage.

De vorige keer werd ik gewassen na de massage, voor we aan wat horizontal dancing toe kwamen, dit keer ging het in 1x door. Ik voelde me gelijk de star in 1 van de video's van "Lubed". Was erg leuk.

Part 2 kan ik pas morgen posten want als ik mijn 2e bericht samenvoeg, kom ik over de 10000 karakters (of een mod met meer rechten moet het toevoegen voor me).

PART 2

De dag erna was mijn 4e poging om het paleis en de emerald buddha te bezoeken (1e x te weinig tijd, 2e x net een nationale feestdag, 3e x te korte broek en tanktop) en na een betere voorbereiding dit keer (lange broek, geen tanktop) mocht ik dit keer wel naar binnen. Was leuk maar had het mooier verwacht.

De dag erna vertrok ik vroeg (0800) terug naar huis, dus toen ik om 2000 (NL tijd) thuis was, storte ik in en was mijn vakantie voorbij.

Al met al, het was een aardige vakantie, maar niet de beste, mostly door het appartement. Die lag aan een drukke weg, dus er was constant noise op de achtergrond en zoals ik zei, de douche was niet chill en ik had alleen een plastic semi-ligstoel geen relaxed bankstel ofzo. Plus constant popo te controleren was ook niet ideaal maar geen enkele keer aangehouden dus geen boete gescoord.

Conclusie: volgende keer weer tussen eind april en november. De vorige keren dat ik in mei en oktober er was heb ik geen enkele last gehad van 'het regen seizoen', een buitje hier en daar maar niks storends.

En nu ik het gemak van de scooter ontdekt heb, hoef ik ook niet meer perse in Patong te zitten, maar kan ik beter een goed appartement zoeken, op basis van appartement waarbij locatie dan veel minder van belang is.

Ik hoef ook niet perse naar Patong next time want ik ga niet perse voor de vrouwen, maar voor de temperatuur, het eten en de 'andere wereld'. Ik wil ook nog naar Pattaya, Chang Mai, Krabi, Koh Pipi, Koh Samui en Koh Pangan. Keus genoeg :)

-=-

Bangkok
Daisy Dream Massage
Zijstraat van Sukhomvit 33 Alley

Aurora Massage (Japanse dames)
Sukhomvit 33 Alley

Fietstocht door Bangkok

Patong
Sunset View Restaurant - info
Malin Plaza - food market

Kuala Lumpur
Scarletz Suites by Eksim