Wat te doen bij vermoedens van onvrijwillige prostitutie?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Karmageddon

Stamgast
Supporter
Forumpionier
445
04/07/21
596
30
Op Twitter las ik zojuist het volgende geschreven door een wandelaar:
"Zojuist bij een paydate in het zuiden des lands aan een sekswerker moeten vragen of ze wel vrijwillig werkte en wel in het privéhuis wilde zijn. De paydate veranderde in een psychologische sessie voor haar (die ik dus betaalde en geen sekswerk heb ontvangen). Ik hoop dat ze er wat mee kan."
De wandelaar schrijft verder dat zijn vermoeden van gedwongen prostitutie ontstond door de combinatie van houding, gedrag en fysieke verwondingen die hij zag bij haar.

De reacties op Twitter zijn nogal verschillend. Sommigen schrijven dat je altijd naar de politie moet stappen in zo'n geval en anderen juist absoluut niet. Nu ben ik net als deze wandelaar benieuwd of jullie ook wel eens zoiets hebben ervaren en zo ja, hoe hiermee zijn omgegaan dan wel, in het hypothetische geval, mee om zouden gaan?

Ikzelf heb nog nooit zoiets meegemaakt gelukkig, maar zou niet zonder meer melding maken bij de politie denk ik en toch wel mijn geld terugvragen. De handelswijze van deze wandelaar vind ik in ieder geval bewonderenswaardig te noemen.

Orginele tweet is blijkbaar verwijderd, dus we kunnen het hele verhaal niet meer bij de bron terug halen.

Maar als ik reden zou hebben om gedwongen protitutie te vermoeden zou ik dat bij de politie melden. Of bij een ander meldpunt; Meldmisdaadanoniem.nl is er niet voor niets.

O ja Twitter is betrouwbaar. Heeft er iemand wel eens bij nagedacht dat dit een ontevreden werkneemster is die zo haar baas even wil terugpakken? En zo een klant gebruikt? Zal niet de eerste keer zijn.

O ja Twitter is betrouwbaar. Heeft er iemand wel eens bij nagedacht dat dit een ontevreden werkneemster is die zo haar baas even wil terugpakken? En zo een klant gebruikt? Zal niet de eerste keer zijn.
Hoe dan ook, is het zaak van de klant om dat uit te zoeken? Dacht het toch niet.
Dus het blijft zaak van de politie om uit te zoeken wat er aan de hand is, als er vermoeden is van/aanwijzingen zijn voor gedwongen prostitutie.
Trouwens zijn de dames geregeld niet in dienst van een privéhuis (dus geen werknemers), maar formeel zelfstandig als ZZP.

Hoe dan ook, is het zaak van de klant om dat uit te zoeken? Dacht het toch niet.
Dus het blijft zaak van de politie om uit te zoeken wat er aan de hand is, als er vermoeden is van/aanwijzingen zijn voor gedwongen prostitutie.
Trouwens zijn de dames geregeld niet in dienst van een privéhuis (dus geen werknemers), maar formeel zelfstandig als ZZP.
Dan nog, ze werkt in dat privehuis. Ik zou er voorzichtig mee zijn. Hoe dan ook je hoeft daar nooit meer te komen.

Nou heb ik misschien een te naief beeld van privehuizen, dat kan best, maar in een legaal privehuis zou ik toch verwachten dat de meiden veilig zijn en er op zijn minst door de gastvrouwen het gezien moet worden als er iets niet in de haak is bij 1 van de dames. Dat is nou juist het hele idee van een privehuis dacht ik, dat je daar als zzp-er veilig je werk kan doen en er enige controle is.

Ik verbaas me werkelijk zeer over de reacties in dit topic. Natuuuuuurlijk melden als je dat vermoeden hebt. En in het volledig hypothetische geval dat het een -hoe verzin je het- uiterst omslachtige manier is om werkgever te naaien(die bestaat formeel niet in deze branche) dan komt de politie daar snel genoeg achter. Ze doeken de tent echt niet zomaar op hoor. Ik ben blij dat er DVP's bestaan maar laten we ze dan ook in ieder geval het voordeel van de twijfel geven. Genoemde zaken hebben werkelijk geen reet te maken met dit verhaal. Soms krijgen wij mannen het onterecht te verduren, maar dit vind ik echt een hele rare manier van tegen de zaak aankijken hoor! Zonder bewijs is niemand de lul, en mocht er bewijs zijn dan help je misschien iemand in een kwetsbare positie. Nobrainer toch?

Wie was die twitteraar? Waarom heeft die zijn tweet nu al verwijderd? Waarom zou een dame die gedwongen in een privehuis zit wel haar hart uitstorten bij een klant en niet op enig moment zelf stiekem contact opnemen met de politie (via meld Misdaad Anoniem bijvoorbeeld)?

Dwang binnen prostitutie is zeldzaam in Nederland en al helemaal in privehuizen. Wat niet zeldzaam is, is de beweging om prostitutie in een kwaad daglicht te stellen, bijvoorbeeld door op het anonieme twitter iets in de groep te gooien om die sfeer te versterken. Die antiprostitutielobby is niet in hun eerste leugen gestikt

Anyway: dat is geen antwoord op de vraag natuurlijk. Stel het zou me gebeuren zou ik sowieso niet mijn geld terug vragen, dat ten eerste. De vraag is door wie ze gedwongen wordt en wat die dwang dan inhoudt. Kan ze geen kant op omdat ze schulden heeft? Heeft ze een vriendje dat verder niks met dat privehuis te maken heeft dat haar dwingt? Dat kan ik allemaal niet uit het bericht opmaken.
Ik zou sowieso niet zelf de politie inschakelen maar haar adviseren zelf de politie in te schakelen, daarvoor zijn echt meer dan genoeg mogelijkheden, eventueel via één van de vele organisaties die belangen van prostituees behartigen of ze zelfs begeleiden om uit hun beroep te stappen.

Overigens wordt een DVP eigenlijk nooit gelukkig van inmenging van politie, onder andere zondares heeft daar een hoop over geschreven. Geld wordt in beslag genomen alsmede smartphones, bescherming van dames is slecht geregeld, gegevens dat ze prostituee is komen in de openbaarheid, enzovoort. Als een dame zelf geen politie wil respecteer ik ook die keuze.

Wie was die twitteraar? Waarom heeft die zijn tweet nu al verwijderd? Waarom zou een dame die gedwongen in een privehuis zit wel haar hart uitstorten bij een klant en niet op enig moment zelf stiekem contact opnemen met de politie (via meld Misdaad Anoniem bijvoorbeeld)?

Dwang binnen prostitutie is zeldzaam in Nederland en al helemaal in privehuizen. Wat niet zeldzaam is, is de beweging om prostitutie in een kwaad daglicht te stellen, bijvoorbeeld door op het anonieme twitter iets in de groep te gooien om die sfeer te versterken. Die antiprostitutielobby is niet in hun eerste leugen gestikt

Anyway: dat is geen antwoord op de vraag natuurlijk. Stel het zou me gebeuren zou ik sowieso niet mijn geld terug vragen, dat ten eerste. De vraag is door wie ze gedwongen wordt en wat die dwang dan inhoudt. Kan ze geen kant op omdat ze schulden heeft? Heeft ze een vriendje dat verder niks met dat privehuis te maken heeft dat haar dwingt? Dat kan ik allemaal niet uit het bericht opmaken.
Ik zou sowieso niet zelf de politie inschakelen maar haar adviseren zelf de politie in te schakelen, daarvoor zijn echt meer dan genoeg mogelijkheden, eventueel via één van de vele organisaties die belangen van prostituees behartigen of ze zelfs begeleiden om uit hun beroep te stappen.

Overigens wordt een DVP eigenlijk nooit gelukkig van inmenging van politie, onder andere zondares heeft daar een hoop over geschreven. Geld wordt in beslag genomen alsmede smartphones, bescherming van dames is slecht geregeld, gegevens dat ze prostituee is komen in de openbaarheid, enzovoort. Als een dame zelf geen politie wil respecteer ik ook die keuze.
Dank, dit wist ik lang niet allemaal, fijne nuancering!

bescherming van dames is slecht geregeld, gegevens dat ze prostituee is komen in de openbaarheid
Ben het wel in grote lijnen met je eens, kater, maar wat je hier schrijft herken ik toch niet. En soms zitten dames zo diep in de shit dat de klant wel zijn verantwoordelijkheid moet nemen omdat de dame dat zelf - om allerlei gegronde en minder gegronde redenen - niet zal doen. Maar dat de meeste dames niet op een witte ridder zitten te wachten die bij het minste vermoeden de flikken inlicht, dat is zeker waar.

Een anonieme twitteraar...en als ie morgen twittert dat dit forum een dekmantel is voor drugs bellen we dan ook de politie? En dan gedwongen in een privehuis? Dat aan allerlei regels moet voldoen?
Heeft die twitteraar met de dame gesproken daarover?
Dat zou ik nl in zo'n situatie doen.
Raar vaag verhaal.

Ik zie nu overigens dat de tweet verstuurd is door sekswerker.nu. Die heb ik wel hoog staan en die ken ik goed genoeg om te weten dat hij niet het type is om hierover flauwekul de wereld in te slingeren. Ik zie ook dat er contact is geweest met Carmen Kleinegris, die vertrouw ik ook wel op dit punt. Dus kennelijk was hier wel echt een serieus (maar uitzonderlijk) gevalletje aan de hand.

Over de politie ben ik misschien iets te kort door de bocht, maar ik weet gewoon dat veel dames daar een enorm wantrouwen naar hebben en ook niet zelden het nodige mee te stellen hebben gehad. Hoe dan ook vind ik dat een slachtoffer altijd zelf de stap moet nemen naar de politie, dat moet je niet voor een ander beslissen. Tenzij ze daar zelf om vraagt, natuurlijk, of jij dat voor haar wilt doen. Dan ligt het anders. Maar vroeg of laat zal ze dan toch zelf met die politie moeten praten en dat wil ze of dat wil ze niet.

Tenslotte: als het privehuis geen partij is in het dwang-verhaal (ze wordt door een vriendje gedwongen, zit klem door schulden), dan zou ik zeker het privehuis inlichten. Want die hebben juist daarin een verantwoordelijkheid. Tenzij een DVP mij uitdrukkelijk doet beloven om het privehuis niet in te lichten, maar dan houdt het wel een keer op wat je kunt doen als wandelaar.

Ok even recapituleren: hij heeft betaald en geen sex ontvangen. Dat zou je als makkelijk verdienen kunnen beschouwen.
Dan dat gedwongen sex: in een privehuis? De privehuiseigenaar dwingt haar tot sex? Is ze de enige daar? Of meerderen? En worden die allemaal gedwongen? Lijkt mij niet dus. Dan het vriendje die haar dwingt vanwege schulden? Dat is dan wel een heel dom vriendje geen crimineel meesterbrein.
Ik bedoel je wil vriendin tot prostitutie dwingen. Zeg maar een loverboy. Lees je wel eens. Tuurlijk breng je haar dan naar een privehuis. Zou ik ook doen. Laten er zeggen ze kost 150 per uur. Helft voor het privehuis. En waarom 150 verdienen als 75 ook kan?? Geloof iemand dit. Gedwongen sex is ondergronds. Die vriendjes willen totale controle. Meisje mag niet naar de politie of iemand anders. Plaats je je slachtoffer in een privehuis dan vraag je toch om gepakt te worden?
Zou het niet zo kunnen zijn dat de dame in kwestie er geen zin in had?
Je zal niet de eerste zijn die door een dvp bedonderd werd.

Ik kende een heel mooi meisje van school. Die kwam ik eens tegen bij het centraal station daarvoor zeg maar. Ik stond in de parkeergarage verderop. We raken aan de praat en ze vroeg of ik ook de trein pakte. Nee ik ben met de auto. O zegt ze ik wordt gestalkt door een engerd. Kan je me naar huis brengen? Ik wist dat het bs was maar ze was nog steeds een lekkere griet dus niks gezegd en haar naar huis gebracht. Woonde nog bij haar ouders.

Mijn reactie bij vermoedens van gedwongen prostitutie zou zijn (nog niet mee hoeven maken):

1- De date zo snel mogelijk beëindigen, direct handen af van de dame, aankleden en weggaan. Me niet druk maken over het betaalde geld.
2- Het melden via Meld Misdaad Anoniem.

Ik zou het zeker melden, in de hoop dat de politie er ook direct op reageert. Mijn belangen zijn op dat moment ondergeschikt aan die van het slachtoffer (wat ze is), maar mijn privacy is ook van belang. Daarom anoniem melden, zodat mijn gegevens nergens in een dossier terecht komen. Degene die het meisje dwingt, zou op wraak kunnen zinnen en ik heb liever niet dat ze weten wie ik ben of waar ik woon.

Ik bezoek altijd een erkend privehuis (waar het huis ook een controle dient te hanteren en haar zaken op orde moet hebben met en voor de meiden) of een erkende parenclub (bij bijvoorbeeld gangbangs). Nooit aan prive-ontvangst gedaan en twee keer in mijn leven naar de ramen geweest (waar ook toezicht en controle behoort te zijn vanuit de autoriteiten). Niet dat in een privehuis geen dwang voor kan komen of de dwang er elders op wordt gelegd waardoor het meisje gaat werken in het huis, maar het biedt toch iets meer geruststelling bij mij. Kan kans op lastige situaties toch wel verkleinen.

Ok even recapituleren: hij heeft betaald en geen sex ontvangen. Dat zou je als makkelijk verdienen kunnen beschouwen.
Dan dat gedwongen sex: in een privehuis? De privehuiseigenaar dwingt haar tot sex? Is ze de enige daar? Of meerderen? En worden die allemaal gedwongen? Lijkt mij niet dus. Dan het vriendje die haar dwingt vanwege schulden? Dat is dan wel een heel dom vriendje geen crimineel meesterbrein.
Ik bedoel je wil vriendin tot prostitutie dwingen. Zeg maar een loverboy. Lees je wel eens. Tuurlijk breng je haar dan naar een privehuis. Zou ik ook doen. Laten er zeggen ze kost 150 per uur. Helft voor het privehuis. En waarom 150 verdienen als 75 ook kan?? Geloof iemand dit. Gedwongen sex is ondergronds. Die vriendjes willen totale controle. Meisje mag niet naar de politie of iemand anders. Plaats je je slachtoffer in een privehuis dan vraag je toch om gepakt te worden?
Zou het niet zo kunnen zijn dat de dame in kwestie er geen zin in had?
Je zal niet de eerste zijn die door een dvp bedonderd werd.

Ik kende een heel mooi meisje van school. Die kwam ik eens tegen bij het centraal station daarvoor zeg maar. Ik stond in de parkeergarage verderop. We raken aan de praat en ze vroeg of ik ook de trein pakte. Nee ik ben met de auto. O zegt ze ik wordt gestalkt door een engerd. Kan je me naar huis brengen? Ik wist dat het bs was maar ze was nog steeds een lekkere griet dus niks gezegd en haar naar huis gebracht. Woonde nog bij haar ouders.
Heel kort door de bocht dit, gedwongen prostitutie gebeurt echt niet alleen ondergronds hoor.

Heel kort door de bocht dit, gedwongen prostitutie gebeurt echt niet alleen ondergronds hoor.
Nee doe ze in een prive huis.
Voor het grootste gedeelte wel. Verreweg het grootste. Het risico om ze in een privehuis te laten werken is te groot en ze missen ook behoorlijk wat inkomsten. En daar hebben we het over in dit topic. Niet over de ramen, niet prive maar in een bordeel zeg maar. En ik ga niks doen op een vermoeden. Niet alles is wat het lijkt.

Gedwongen prostitutie kan overal voorkomen. Ook in privehuizen. Ook bij meiden waar je het totaal niet van verwacht en je met de beste wil van de wereld het niet van kunt vermoeden

Maar ik heb voor mezelf - voor wat het waard is - enkele basisregels:
- Geen prive-ontvangst, geen hotelkamers, geen ramen (2x gedaan).
- Bij uiterlijke kenmerken: meteen kappen en wegwezen.
- Bij vermoeden a.g.v. geestelijke gesteldheid = meteen kappen en wegwezen.
- Bij middelengebruik = meteen kappen en wegwezen.
- Bij vermoeden van andere misstanden = meteen kappen en wegwezen.
- Bij een smerige locatie = meteen kappen en wegwezen.
- Als ze het vertelt = meteen kappen en wegwezen.

In alle gevallen = meld misdaad anoniem en zo snel mogelijk.

We mogen hier als wandelaars niet voor wegkijken of het negeren. Ook wij hebben een rol in deze wereld van betaalde sex en dienen misstanden aan te pakken. Om op die manier de branche zo schoon en veilig mogelijk te houden. Voor de meiden én voor onszelf.

Ik begrijp je wel...maar dan naai je weinig;) tuurlijk moet je alles beoordelen..in zover als het kan....wel heb ik bij jeugdig uiterlijk wil ik ID zien...zoniet dan ben ik er weg van.. komt.. ik ga bijna altijd prive ontvangst.. ik heb gelukkig 3 vaste date meisjes...100 % amateur....2 student en1 werkende met gat in haar hand....en gelukkig ook tussen haar benen :sneaky: ;)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je wel...maar dan naai je weinig;)
Dat valt toch wel mee. Kwestie van de juiste dames op de juiste locatie bezoeken.

Uitsluiten kun je niks. Het gaat mij om fysieke dwang (zoals mishandeling), tattoeëringen van namen van pooiers, geestelijk labiele meiden, etc.
Dat er nog andere vormen van "dwang" zijn, is me bekend. Geldnood, schulden, bedreigingen. Het kan allemaal aan de hand zijn. Maar het gaat er om wat ik - als onbekende van de dame in kwestie - wel en niet kan onderscheiden. Voelsprieten zoveel mogelijk uit, maar dat is geen waterdichte garantie. Die is er nooit. Zelfs niet in een liefdesrelatie kun je niet in het hoofd van de ander kijken of die wel helemaal in is voor sex op dat moment. Ook dat is een vorm van dwang.

Het is geen zwart-wit, het is een heel groot grijs gebied met aanzienlijk meer dan 50 tinten.

@lovemachine ik ben dat wel met je eens, maar als ik dan kijk naar gevallen waarin je de date afkapt en MMA belt, dan denk ik ligt de lat niet wat laag?
Ook lichamelijke verwondingen hoeven geen teken van dwang te zijn bijvoorbeeld. Veel vaker is dat het gevolg van een ongeluk in huis. Een tattoo van een mannennaam is bijna altijd een tattoo van een zoontje en zelden (misschien wel nooit) van een pooier.

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan