Reageer op onderwerp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

In onze tijd zijn we van mening dat seks een van de belangrijkste dingen in het leven is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Net als in de rest van de natuur is het bedoeld voor de voortplanting. Ik denk dat het doel van de natuur voornamelijk onze voortplanting is, het in stand houden van de soort. En dan specifiek de voortplanting van de best mogelijke genen. Ik geloof dat alles wat we van nature doen en voor vechten, bewust of onbewust, daar op gericht is. En om je te kunnen voortplanten moet je seks hebben (alhoewel er tegenwoordig natuurlijk alternatieve manieren zijn).

Omdat het krijgen van kinderen nu eenmaal veiliger en makkelijker is als je 20-40 bent heb je ook makkelijker van nature seks in die leeftijd.

Ik bedoel hiermee absoluut niet dat je niet van seks mag genieten, dat moet en mag een ieder natuurlijk voor zichzelf bepalen. Maar het verklaart mijns inziens vaak wel waarom het niet in alle levensfases en situaties vanzelfsprekend is om (zin in) seks te hebben, helemaal als het voortplanten niet lukt. Wij hebben tegenwoordig een overmatige focus op seks, veel meer dan de natuur ooit bedoeld heeft. Dat is tenminste wat ik denk. En ja, ik hou er ook teveel van.

Terug
Bovenaan Onderaan