Lijkt mij een uitgemaakte zaak. Uitzetting en klaar
Woningbouwvereniging en gemeente hebben diepe zakken, die organisaties kunnen procederen op kosten van de belastiungbetaler.
Hieronder de ervaringen van een private eigenaar van een verhuurde woning waar het een en ander mis was:
Gemeentesecretaris Jan Willemsen blijkt zijn huis te hebben verhuurd aan criminelen die er een hennepplantage beginnen
Gemeentesecretaris Jan Willemsen blijkt zijn huis te hebben verhuurd aan criminelen die er een hennepplantage beginnen. Na jaren juridische strijd heeft hij nog 60 duizend euro van zijn huurders tegoed. 'Mijn dossier bleek een puinhoop.'
Jan Willemsen, gemeentesecretaris in de Zuid-Limburgse gemeente Stein, is zijn vertrouwen in de rechtsstaat kwijt. Op 24 november jongstleden schrijft hij na een bezoek aan de politierechter op zijn weblog over politie, Openbaar Ministerie en rechtspraak: 'Ze kunnen van alles van me krijgen. Wat ze echter niet meer van mij zullen krijgen is respect. Dat hebben ze zelf voorgoed verknald.'
De pilaren van de rechtsstaat moeten het wel erg bont hebben gemaakt. 'Dat hebben ze ook, en voeg de Nationale ombudsman en het Slachtofferloket eraan toe', zegt Willemsen (55), die de afgelopen vijf jaar met hen in de clinch heeft gelegen over de juridische afwikkeling van de vondst van een hennepplantage in zijn verhuurde huis. 'Hun arrogantie en laksheid zijn stuitend. En vooral de onwil om te communiceren. Een gemeente zou het niet in haar hoofd moeten halen om zo met burgers om te gaan.'
Om de juridische misère van zich af te schrijven en in de hoop dat zijn 'kafkaëske' relaas (aldus de advocaat-generaal in Den Bosch) tot overdenking leidt, publiceerde Willemsen onlangs
Hellup-Hennep. Het boek ligt op tafel in de Van der Valk in Urmond-Stein, lekker dicht bij het gemeentehuis van Stein, waar hij in het licht van de decentralisaties het nieuwe werkbedrijf opzet.
Verder lezen op Binnenlands Bestuur:
https://www.binnenlandsbestuur.nl/b...htmerrie-van-gemeentesecretaris-jan-willemsen
Boek
Hellup-Hennep: https://www.bol.com/nl/nl/p/hellup-hennep/9200000039470362/