Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenAls we dan maar al beginnen met alle Chinese dames die op RL staan te mijden , anders hebben we prijs zoals ze in de volksmond zeggen1. Jan 2022
Deze reizen het land rond en de foto's kloppen nooit ,en werken ook voor een pooier blijkbaar ,die blijkbaar maffia praktijken uitvoertOke. Ja ik ken de omstandigheden niet bij deze dames..nooit geweest.
Dát dus. Weer typisch zo'n Nederlandse regel, nummertje 100.231Als je het niet had kunnen weten of vermoeden, zal je ook niet strafbaar zijn.
Ik vraag me trouwens af hoe ze kunnen bewijzen dat je daar iets van wist.
Met leeftijd ligt het anders, in geval van twijfel altijd een ID vragen en anders gewoon niet doen.
Op zich is het eenvoudig. Ga gewoon naar de ramen of naar privé-huizen. Daar is enige controle en kun je je in elk geval, als het niet al te gek is, verschuilen achter de exploitant.Lijkt me moeilijk te verifiëren als klant zijnde. Ik zag er op mijn 18j uit als een meisje van 15. Hierdoor kreeg ik wel vaker de vraag of ik mijn ID wou tonen (enkel de geboorte maand/jaar). Ik had uiteindelijk zo een papiertje uitgeknipt om het op mijn identiteitskaart te leggen wanneer iemand erom vroeg
Maar dit zie ik de meerderheid van de dames (of tieners) niet doen.
Ik dacht dat PB omschreven was als een privé huis ,dus zoek het dan maar eens uit ?Op zich is het eenvoudig. Ga gewoon naar de ramen of naar privé-huizen. Daar is enige controle en kun je je in elk geval, als het niet al te gek is, verschuilen achter de exploitant.
In de praktijk blijkt de soep vaak niet zo heet gegeten te worden in de rechtbank. Zie bv. die Limburgse zaak, waarbij sprake was van een minderjarige dame en van dwang.
Dat was geen vergund privé huis. Als je doelt op PlayBunnies, wat overigens in België ligt, waar bordelen officieel sowieso niet toe zijn gestaan.Ik dacht dat PB omschreven was als een privé huis ,dus zoek het dan maar eens uit ?
Dit is best wel tricky.
In veel gevallen kunnen klanten gewoon niet weten of sprake is van dwang, uitbuiting of mensenhandel.
Helaas! Ligt nu bij de Eerste Kamer.De Tweede Kamer neemt advisering van de RvS helaas vaak niet serieus.
e. Leeftijdsverhoging naar 21 jaar
De regering is van oordeel dat jongvolwassenen tussen de 18 en 21 jaar buiten de prostitutie dienen te worden gehouden omdat daarmee hun seksuele integriteit wordt beschermd. (zie noot 70) Een 21 jarige is beter in staat tot het nemen van een weloverwogen beslissing over het werken als prostituee, is weerbaarder en minder economisch afhankelijk van het beroep van prostituee. (zie noot 71)
Hoewel de Afdeling de wenselijkheid van de bescherming van kwetsbare jongvolwassenen onderschrijft, rijzen bij het wetsvoorstel de volgende vragen. De groep prostituees tussen de 18 en 21 jaar is juist de groep waarvan de regering veronderstelt dat zij minder vaak een opleiding zullen hebben afgerond, waardoor zij economisch afhankelijker van het beroep van prostituee zullen zijn en minder mogelijkheden zullen hebben om desgewenst het werk als prostituee te beëindigen. Bij beëindiging van hun werkzaamheden bestaan er dus minder perspectieven op alternatieven. (zie noot 72)
Het is de vraag of het verbieden van prostitutie voor 18 tot 21-jarigen er toe zal leiden dat deze personen dat beroep niet langer zullen uitoefenen. Aannemelijk is dat, juist gelet op hun beperktere mogelijkheden, deze groep in de illegaliteit zal verdwijnen. Daarmee worden zij nog kwetsbaarder voor misstanden en bestaat bovendien het risico dat zij zich minder snel voor hulpverlening zullen melden. (zie noot 73) Bovendien zou een verhoging van de minimumleeftijd voor prostituees van 18 naar 21 jaar in Nederland afwijken van de geldende regels daaromtrent in de ons omringende landen. Ook zou het een uitzondering zijn op de algemeen geldende meerderjarigheidsregel van 18 jaar. (zie noot 74)
Tot slot wijst de Afdeling erop dat als gevolg van dit voorstel prostituees in die leeftijdsgroep op het moment van inwerkingtreding van de wet hun werkzaamheden met onmiddellijke ingang moeten staken. Dit heeft consequenties voor de inkomenspositie van deze groep prostituees.
Aan de voorgaande vragen wordt in de toelichting geen of onvoldoende aandacht besteed.
Spijker op de kop lijkt me. Maar CU/SGP willen sowieso stapsgewijs naar een totaal verbod toe, en andere partijen laten zich in slaap sukkelen of gijzelen door gemakkelijke emo-drogredenen.
Daar denken ze wel vaak wat beter na. En ze zijn niet gebonden aan een regeerakkoord (Tweede Kamerleden natuurlijk in beginsel ook niet). Fingers crossed dan maar!Helaas! Ligt nu bij de Eerste Kamer.
Tsja, op zich zitten we hier in NL, samen met onze twee buurlanden nog redelijk goed. Vergelijk het maar eens met Scandinavische landen, of Frankrijk, of de VS (binnen de zogenaamde 'eerste wereld landen'). Wat me wel zorgen baart is de salamitactiek die de wetgever lijkt toe te passen; geen grote rechtstreekse verboden, maar steeds meer beknibbelen tot er uiteindelijk.......... wat overblijft? Je kunt nu al wetgeving zien aankomen over een leeftijdsgrens naar 23 jaar, en het bestraffen van klanten die eventueel, mogelijk hadden kunnen weten dat een prostituee het werk niet altijd even leuk acht.Wat wetgeving inzake prostitutie betreft kan de politiek helemaal niet goed nadenken.
Bestraffen van klanten hebben ze nu ook al opgenomenTsja, op zich zitten we hier in NL, samen met onze twee buurlanden nog redelijk goed. Vergelijk het maar eens met Scandinavische landen, of Frankrijk, of de VS (binnen de zogenaamde 'eerste wereld landen'). Wat me wel zorgen baart is de salamitactiek die de wetgever lijkt toe te passen; geen grote rechtstreekse verboden, maar steeds meer beknibbelen tot er uiteindelijk.......... wat overblijft? Je kunt nu al wetgeving zien aankomen over een leeftijdsgrens naar 23 jaar, en het bestraffen van klanten die eventueel, mogelijk hadden kunnen weten dat een prostituee het werk niet altijd even leuk acht.