Sinds een maandje ben ik veranderd van werkgever en ik heb nu een bedrijfswagen met track&trace en reclame op de auto.
Is het wandelen voor mij gedaan of hoe doen jullie het?
Daarmee zou ik dan niet op plaatsen gaan staan waarvan het overduidelijk is dat je voor de seks komt.
De grappen en (en doorgestuurde foto's) liggen vaak te veel voor de hand - loodgieter firma Jansen op de parking van de seksclub - alle moppen over vocht en nat schrijven zichzelf. Tuinbedrijf , idem , gazonnetje aan het inzaaien , bossage bijtrimmen . Verzekeraar komt kijken of alles goed gedekt is.
En natuurlijk kan zo'n humor foto doorgeappt worden, en ook bij je werkgever komen.
Je werkgever kan het je terecht kwalijk nemen dat je het bedrijf op die manier in de aandacht brengt .
Absoluut als het onder werktijd is en je daar geen werk had . Maar met de herkenbare bedrijfsbus zit je ook in privetijd wat lastiger als je er zo zichtbaar mee bent .
Hoe precies de track&trace gebruikt _mag_ worden om te kijken waar je was weet ik niet helemaal precies (google maar) - op zich is dergelijke privacy wetgeving redelijk streng.
(Met je naam : het zal in Belgie ruwweg hetzelfde zijn , maar ik ben beter bekend met de Nederlandse situatie).
linkje :
https://reijnders-advocaten.nl/nieuws/de-gps-tracker-in-de-bedrijfsauto https://www.ictrecht.nl/blog/mag-een-werkgever-locatiegegevens-en-urenstaten-van-een-werknemer-controleren . veel meer te vinden in google.
Maar , onder omstandigheden - zoals een gerede verdenking van fraude e.d. - mag een werkgever dus wel degelijk wat dieper kijken.
Als jij met regelmaat twee uur langer en 50 km meer rijdt dan 'logisch' is voor waar je voor onderweg was kun je echt nat gaan.
Lees dus vooral je arbeidscontract wat je uberhaupt mag in privetijd met de bedrijfswagen, zoek verder op wat er wettelijk mag (en wat in je contract staat) omtrent het gebruik van Track&Trace door de werkgever .
Voor je damesbezoek parkeer je - als je toch de bedrijfswagen gebruikt- ergens in de buurt waarvan je ook een andere verklaring hebt om daar te moeten zijn.
In de stad kan dat ook best wat verder weg zijn - maar toevallig precies drie metrohaltes verder ben je bij je dame.
Alleen seksclubs aan de snelweg of in de middle of nowhere heb je dan een probleem om te komen.