Heb ik dan geschreven dat jij het over "alle" dames had? Ik dacht het niet.
Verder geef je jouw mening, wat uiteraard je goed recht is, en die mening is gebaseerd op jouw kennis en ervaringen. Mijn kennis en ervaringen zorgen er echter voor dat ik een ander beeld heb. Mag toch, niet?
Onze ervaringen en meningen hoeven dan ook niet overeen te komen. Ik wilde alleen jouw opmerking "Veel meiden in dat werk kunnen niet met geld omgaan en kennen de waarde van geld niet meer" even weerleggen want...................hoeveel is veel hé?
Het blijkt nu dat je "veel" alleszins al ziet als een "meerderheid" want je hebt het nu ook weer over "helaas een minderheid die met geld kunnen omgaan en een concreet doel hebben". Mogen we weten waarop die laatste uitspraak gebaseerd is? Hoe heb je dat kunnen detecteren? Of is het gewoon een "aanname" of een "veronderstelling"?
Maar ik geef je geen ongelijk hoor.............er "zijn" dames in dit vak die niet met geld kunnen omgaan en die er de waarde niet meer van kennen maar er "zijn" er dus ook die wél met geld kunnen omgaan en er de waarde nog wél van kennen".
Het is echter zo dat noch jij, noch ik kunnen bepalen welk percentage van de dames bij de eerste categorie horen en welk percentage er bij de tweede categorie horen. Vandaar dat we dus m.i. ook niet mogen veralgemenen.